Liebfraumilch

1. Data: 2002-06-05 13:54:12

Temat: Re: Liebfraumilch
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Moje zas doswiadczenie podpowiada, ze im fikusniejsza butelka i jej kolor
> tym podlejsze wino. Sam pije ze szklanki do kolacji wino za 5-6 €, ponoc nie
5-6 czego?

> [...]
> ze wygladem butelki nadrabia sie bylejakosc wina. Degustowalem juz wino z
> najzwyklejszych butelek z bylejakimi etykietami, za spore pieniadze. Slowem
> nie flaszka a jej zawartosc swiadczy o jakosci. Liebfraumilch podrabia sie w
> innych krajach, co doprowadza Niemcow do szalu. Podobnie reaguja na
> podrabiane przez Polakow krasnale ogrodowe i czesci zamienne do Forda. Cale
> szczescie wina nie produkujemy, bo bylyby kolejny punkt na liscie pretensji.
> Ale jesli masz jakies wytlumaczenie warum blau ist besser, to chetnie

co to jest a circumflex,Ź ? Masz na myśli euro czy złotówki?
Ja mam w piwnicy wina od 4EUR do 15EUR. Droższe i tańsze mi na ogół nie
smakują. Te drogie mają taki posmak pieniądza ;-)
Z frankońskich najdroższe jakie mam kosztowało 7EUR i są świetne.

Waldek

1. Data: 2002-06-05 19:55:15

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> brazowej
>
> W brazowych butelkach jest wyraznie gorsze. Podejrzewam ze dlatego sa to
> zwykle butelki, bo wino jest gorsze - niebieskie moga byc opakowaniem
> tylko dla lepszych sortow
> Sprawdzone organoleptycznie :)

a białe samochody są lepsze od czerwonych, sprawdzone!

Ma to mniej więcej tyle samo sensu. Liebfrauenmilch to określenie rodzaju
wina i trochę skąd pochodzi. Takowe wino może pochodzić z Rheinhessen,
Palatynatu, Rheingau i Nahe. Jest to "mieszanka" gron rasy Riesling,
Silvaner, Kerner lub Müller Thurgau (musi mieć przynajmniej 70% tych gron)
i innych (te 30%). Praktycznie wszystko idzie na eksport, bo w Niemczech
się tego raczej nie pije. Czyli pytanie czy butelka brązowa czy niebieska
ma dość mało sensu, bo pewnie z 200 winnic to wino robi, a i pewnie dla
różnych importerów różne proporcje i w różnych butelkach.
Jedyne co jest gwarantowane (o ile nie podróba) że są to wina jakościowe
(Qualitätswein) i półsłodkie do półwytrawnych. Musi być też zadeklarowana
winnica lub przynajmniej region, skąd te winogrona pochodzą.

Waldek

1. Data: 2002-06-06 07:40:58

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> schrieb im Newsbeitrag

> praxis u Mechcinego chlopiny na urodzinkach wykazala ze niebieska
> Matko Bosko jest lepsza niz brazowa - Mechcia ma duzy komplet
> butelek do malowania (ona maluje na szkle) niebieskich i tylko
> jedna brazowa. TO juz samo za siebie mowi, no nie ???
> heheheheheheh

Krysia, calkiem byc moze smakuje lepiej ale zasada jest taka, ze cudaczne
butelki lepiej zostawiac dla ozdoby polek sklepowych. A Mechcia Window sie
zajmuje czy wyzsza sztuka?

> Krysia, co najbardziej to lubi dowolne czerwone z Polud. Afryki.
> a z bialych to sauterne do fois gras (wspomnienia,
> wspomnienia...) oraz takie jedno winko - St George z gron muscat
>
> No i zdecydowanie dobre Chablis, ktore jest chardonnay, ale
> SUPERIEUR! .

A ja jak Art pije co popadnie byle procenty mialo.

> K.T. - starannie opakowana

Irek kochany

1. Data: 2002-06-06 07:41:19

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
5-6 czego?
No Eur a czego niby?! Ja mam blizej Brukseli Prusaku!

> [...]
> smakują. Te drogie mają taki posmak pieniądza ;-)
> Z frankońskich najdroższe jakie mam kosztowało 7EUR i są świetne.

Ja do dzis wspominam wino stolowe z portugalskiego klubu. Butelki jak nasze
maliniaki, etykiety, jakby piwnice zalalo a smak pelny i aksamitny, jakby
czarba porzeczka. Moze Pedro znowu mnie odwiedzi i karton przytarga.

> Waldek

Irek kochany, pijacy ostatnio Hoevels, piwo herbowe, czyli szlachetne albo
szlacheckie, bo Wilhelma von Hoevel, jedyne w swoim rodzaju gorzkie piwo.

1. Data: 2002-06-06 08:53:33

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Krysia, calkiem byc moze smakuje lepiej ale zasada jest taka, ze cudaczne
>butelki lepiej zostawiac dla ozdoby polek sklepowych. A Mechcia Window sie
>zajmuje czy wyzsza sztuka?

Dlugo by gadac :)
jakos nam latwiej wchodzila niebieska.....
na szklanym szkle. Okien nie myje ;)) hehehe

>A ja jak Art pije co popadnie byle procenty mialo.

\Ja sie, widac, starzeje, bo mnie juz nie wszystko
jedno....znaczy dzis bedzie pyfko

Krysia

>Irek kochany

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-06-06 15:01:23

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 06 Jun 2002 09:53:33 +0100, Krysia Thompson
<K...@h...fsnet.co.uk> wrote:

>\Ja sie, widac, starzeje, bo mnie juz nie wszystko
>jedno....znaczy dzis bedzie pyfko
>
>Krysia

Czyzby to z wiekiem przychodzilo - zobojetnienie na etykiety a
wrazliwosc na doznania organoleptyczne i nie tym podobne...???
I dla scislosci -wszyscy mamy wciaz 21 lat...;-))))))))))))))

Art(Gruby)
Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2002-06-06 15:06:05

Od: Lukasz Madeksza <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> I dla scislosci -wszyscy mamy wciaz 21 lat...;-))))))))))))))

No jak nie jak tak! :-)))

Pzdr.
--
Lukasz Madeksza
Department of Computer Sciences

1. Data: 2002-06-06 15:14:20

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>wrazliwosc na doznania organoleptyczne i nie tym podobne...???
>I dla scislosci -wszyscy mamy wciaz 21 lat...;-))))))))))))))

a aaaaaaa, pamietam, panie tego, pamietam.

ostatnio pilam bardzo drogie czerwone i nie zrobilo na mnie az
tak dobrego wrazenia, jak rozne tanie winka...chyba masz racje

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-06-06 19:05:29

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

Dzisiaj bylem na zakupach w winotece specjalizujacej sie w niemieckich
winach. Na pytanie o powyzsze i kolor butelek facet zaczal wywracac oczami.
Bylo mi przykro, bardzo przykro. Potem zrobil mi wyklad o kiczowatych
Amerykanach kupujacych kiczowate napoje alkoholizowane o tej nazwie. Potem
tak mnie zadegustowal, ze ledwie do domu dojechalem. Cale szczescie bogatszy
o dwa wina.

Irek

1. Data: 2002-06-06 21:10:44

Temat: [ot] onet czy moj komp?
Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

Pomozcie, bo bialej goraczki dostane.
Bywaja dni, ze czesc moich listow 'laduje'na grupie, a czesc nie.
Wczoraj kilka godzin wczesniej zobaczylam odpowiedz na swoj list, a sam list
poznym wieczorem.
Dzisiaj listy wyslane okolo 15 do tej pory nie wyladowaly w mojej skrzynce,
ale te wysylane o ok. 23 juz sa.
Niektore pojawiaja sie dopiero po miesiacu.
Podobne efekty sa tez na innej grupie zlokalizowanej na Onecie. Jednak moja
skrzynka pocztowa ma tez identyczny adres.
Jaka moze byc przyczyna?
barbara

Co mozna zrobic z baranina?
barszcz bialy i zurek