Lilie - kiedy sadzić?

1. Data: 2004-08-07 19:13:03

Temat: Lilie - kiedy sadzić?
Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Byłam dzisiaj w Ogrodzie Łobzów. Mają juz tulipany do sadzenia. Natomiast
moje pytanie o lilie spotkało się ze zdumieniem, Pani powiedziała, że tylko
na wiosnę się sadzi i też wtedy oni sprzedają. Moje 4 azjatyckie posadzone
wiosną zgniły. Więc jak to jest?
Anka

2. Data: 2004-08-07 20:09:58

Temat: Re: Lilie - kiedy sadzić?
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Anna Kwiecińska napisał:

> [...]
> na wiosnę się sadzi i też wtedy oni sprzedają. Moje 4 azjatyckie posadzone

Większość sadziłamna przełomie września i października.
Moim zdaniem to najlepszy termin.

Wyjątek to lilium candidum.

Lilie lubią glebę przepuszczalną i pulchną, warto zrobić im
drenaż jesli amsz w ogrodzie ciężką glebę.

Pozdrawiam
Marta

3. Data: 2004-08-10 08:04:15

Od: Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 07 Aug 2004 22:09:58 +0200, Marta Góra <m...@m...pl>
wrote:

>Moim zdaniem to najlepszy termin.

Się tam nie znam, ale chyba są jakieś, co się sadzi wiosną? W
maju posadziłam do donicy i pieknie teraz kwitną, odm. Fangio -
to wszystko co o niej wiem. Ciekawa jestem co z nią zrobić dalej,
jak już przekwitnie. Myślisz, że da się ją jakoś do przyszłego
roku przechować?

Pozdrawiam,
Anka :)

4. Data: 2004-08-10 08:11:37

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Anna Kowalska napisał:

> Się tam nie znam, ale chyba są jakieś, co się sadzi wiosną?

Sadziłam też wiosną, ale nie rosły tak ładnie jak te
"jesienne". Przynajmniej dotyczy to azjatyckich:-)

> [...]
> to wszystko co o niej wiem. Ciekawa jestem co z nią zrobić dalej,
> jak już przekwitnie. Myślisz, że da się ją jakoś do przyszłego

Albo zadołuj z tą doniczką albo po prostu posadź do gruntu:-)
Ogrodnictwo jest takie podniecające jak mawiał G.Hamilton:-)

Pozdrawiam
Marta

5. Data: 2004-08-10 08:47:29

Od: Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 10 Aug 2004 10:11:37 +0200, Marta Góra <m...@m...pl>
wrote ( o liliach):

>Albo zadołuj z tą doniczką albo po prostu posadź do gruntu:-)
>Ogrodnictwo jest takie podniecające jak mawiał G.Hamilton:-)

To takie brutalne wyjście ;) Sprzedawali ją wiosną, więc sobie
pomyślałam, że ona zimy nie lubi i wymarza, bo ja wiem? A rośnie
ładnie, ma mnóstwo kwiatów, trudno mi sobie wyobrazić, że gdby
była sadzona np. jesienią, wyrosłaby lepiej :)

Pozdrawiam,
Anka :)

Teen Muff 5795
nasiona