Liście róż zwijają się i schną - pomocy

1. Data: 2004-05-05 09:23:34

Temat: Liście róż zwijają się i schną - pomocy
Od: "Jarosław Olejniczak" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Liście róż zwijają się i schną - ale nie jest to zwójka. Żadnych owadów /
larw na liściach, żadnych białych czy czarnych plam.
Czy ktoś się z tym zetknął?
Sąsiadom zmarniały w ten sposób w zeszłym roku wszystkie róże w ogrodzie, w
tym roku przyszła paskuda do nas :-(

Jarek O., Wrocław

2. Data: 2004-05-06 09:04:53

Temat: Re: Liście róż zwijają się i schną - pomocy
Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stawiam na mączniaka, choć brak plam jest mylący. Proponuję oprysk: Bravo,
Sportak, Topsin - cos z tych rzeczy.

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

3. Data: 2004-05-08 19:03:30

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:c7acau$2c4$1@nemesis.news.tpi.pl Jarosław
Olejniczak <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> Sąsiadom zmarniały w ten sposób w zeszłym roku wszystkie róże w
> ogrodzie, w tym roku przyszła paskuda do nas :-(

Hejka. A może jest to Blennocampa phyllocalpa, błonkówka z rodziny
pilarzowatych, która występuje na różach rosnących w gruncie, głównie
na pnących, uprawianych na stanowiskach zacienionych i wilgotnych. Pod
wpływem nakłuć samic (podczas skladania jaj od maja do połowy czerwca),
pojedyncze listki zwijają się wzdłuż nerwu głównego brzegami do dołu.
Wewnatrz żeruje 1 lub 2 larwy. które zeskrobują tkankę z dolnej strony
liścia. Uszkodzone liście maja kolor żółtoczerwony, zasychają i
przedwcześnie opadają. Zwinięte liście należy zbierać i palić.
Pozdrawiam nimułkowo Ja...cki

Szopy pracze ?
Po długiej przerwie trochę zdjęć..
Porzadki w nazwach, czyli moja identyfikacja ;-)
Christina Aguilera caught back stage Naked 4062
Paw-paw