List o tolerancji.

1. Data: 2010-04-09 20:13:28

Temat: List o tolerancji.
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Zdaniem Locka kościół powinien być niezależny od władzy państwowej.
Uważa, że"jeżeli takiego rozdziału się nie dokona, żadnym sporom nigdy
nie będzie można położyć kresu". Celem państwa jest ochrona i
pomnażanie dóbr doczesnych. Odpowiada ono za sprawy świeckie i
materialne, nie ma natomiast pieczy nad ludzkimi duszami. Każdy sam
odpowiada za swoją duszę.

Skoro Kościół jest czymś wolnym i dobrowolnym, to nikt nie ma prawa do
zabijania, grabienia i rozboju w imieniu wyznawanej religii. Wiary nie
rozkrzewia się orężem i gwałtem, można do niej przekonywać miłością i
dobrocią."Bez względu na to, czy ktoś jest chrześcijaninem, czy
poganinem, trzeba w stosunku do niego wstrzymać się od wszelkiej
przemocy i krzywdy. Tak czynić każe Ewangelia, tak radzi rozum.

Ekskomunice nie mogą towarzyszyć zniewagi i przemoc, przez którą dobra
ekskomunikowanego zaznałyby szkody. Nie godzi się to z prawem
tolerancji. Nie wolno bowiem nikomu odbierać jego dóbr życia
doczesnego, dlatego tylko, że wyznaje inną religię i w mniemaniu
naszej wiary - w przyszłym życiu będzie potępiony. Jeżeli Kościół nie
głosi miłości i tolerancji, to mija się z powołaniem zawartym w
Ewangelii. Gdy brakuje już wytrwałości i argumentów w nawracaniu, to
żaden z duchownych nie ma prawa, aby sięgać po atrybuty obcej władzy -
takie jak przemoc i nakazy prawne."Kościoły nie mają żadnej jurys-
dykcji w sprawach doczesnych, stąd wniosek, że ani żelazo, ani ogień
nie są narzędziami odpowiednimi do karczowania błędów, bądź też
oświecania lub nawra-cania duszy".

Żaden kościół nie może być faworyzowany przez władzę, gdyż wtedy
zyskuje wyższość nad pozostałymi, a co za tym idzie prawod o
zagrabiania dóbr innych wyznań."Pokój, sprawiedliwośći przyjaźń
powinny być zachowane zawsze i na zasa-dzie wzajemności pomiędzy
różnymi kościołami, podobnie jest pomiędzy poszczególnymi
ludźmi".Ważny jest Bóg, jako cel do którego zmierzamy. Nie ważna jest
droga, jaką chcemy osiągnąć nasz cel. Możemy innych zachęcać lub
zniechęcać, wskazywać mu właściwą drogę - nie wolno zmuszać, go aby
szedł taką drogą jak my. Wcale nie mamy pewności, że nasza droga jest
właściwa i prowadzi ku temu prawdziwemu Bogu.

Polska przez wiele lat była "państwem bez stosów". Co nam z tych
czasów pozostało? Jak w perspektywie "Listu o tolerancji" z 1689 roku
wygląda sprawa krzyży w miejscach publicznych?

Wiecie, Chrystus nie znosił faryzeuszy, dawał wolność wyboru
człowiekowi, nie zgadzał się na to aby komuś coś narzucać , list z
1689 roku jest tym czym jest ewangelia, więc sami widzicie, że kościół
obecny nie ma nic wspólnego z wiarą i jest przeklęty przez Boga , tak
jak i jego wyznawcy, czyli faryzeusze.

2. Data: 2010-04-09 20:18:23

Temat: Re: List o tolerancji.
Od: "bartez" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "glob" <r...@g...com> napisał w wiadomości
h.googlegroups.com...

>kościół obecny nie ma nic wspólnego z wiarą i jest przeklęty przez Boga ,
>tak
>jak i jego wyznawcy, czyli faryzeusze.

Nie wszyscy. Powolli acz nieustępliwie się nawracają.

Pozdrawiam.

3. Data: 2010-04-09 20:38:02

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

bartez napisał(a):
> U?ytkownik "glob" <r...@g...com> napisa? w wiadomo?ci
h.googlegroups.com...

> Nie wszyscy. Powolli acz nieust?pliwie si? nawracaj?.
>
> Pozdrawiam.

Tak bracie , widzimy jak się nawracają, czyli plugawienie krzyża i
wieszanie go w miejscach publicznych, by pokazać anektację swojego
terenu, narzucanie tym samym wiary. Nienawiść do kobiet, pozbawianie
ich wyboru. Nienawiść do innych wiar i ustanowienie ich jako sekty.
Nienawiść do innych, czyli homoseksulistów, lesbijek itd,.....tak...
widzimy, że faryzeusz faryzeuszem pogania. I nabardziej paradoksalne
jest to, że to się dzieje w imię tego co mówił o miłości.

4. Data: 2010-04-09 20:39:25

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2010-04-09 20:47:41

Od: "bartez" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "glob" <r...@g...com> napisał w wiadomości
b.googlegroups.com...

bartez napisał(a):
> U?ytkownik "glob" <r...@g...com> napisa? w wiadomo?ci
h.googlegroups.com...

> Nie wszyscy. Powolli acz nieust?pliwie si? nawracaj?.
>
> Pozdrawiam.

Nie bracie. Chodzi mi raczej o to, że przestają się zadawać z kościołem ;)

Pozdrawiam.

6. Data: 2010-04-09 21:14:09

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

bartez napisał(a):
> U?ytkownik "glob" <r...@g...com> napisa? w wiadomo?ci
b.googlegroups.com...

> bartez napisa?(a):
h.googlegroups.com...

> Nie bracie. Chodzi mi raczej o to, ?e przestaj? si? zadawa? z ko?cio?em ;)
>
> Pozdrawiam.
Czyli co, uważasz, że w Polsce będzie jak we Francji, gdzie kk nie ma
żadnego prawa mieszać się w państwo i chodzą tam ci co tak pragną.
Wiesz tam, ludzie myślący ograniczyli rolę kk i przez to, że go
ograniczyli, kk został zmuszony do wiary a nie do władzy. Tutaj będzie
trudniej, bo sam widzisz, zapędy bezmyślego bydła atakującego tak samo
jak stalinowcy wolną europę i te obrzydliwe wycie betonu ,aby ludziom
wolnym narzucać krzyż w europie...bo są tak partyjni, że zapomnieli o
słowach Chrystusa, że człowiek sam wybierze, czy chce do mnie przyjść.
Przecież to dziadostwo, to ci sami co w imię dogmatów i władzy którzy
go krzyżowali. W rosji jest ogromna ilość ludzi ,która czci stalina i
u nas jest taki sam beton, który czci system ucisku i zamordyzmu kk i
to chore psychicznie ścierwo wiecznie gardłuje jak mamy żyć... co
zrobić z tym betonem tutaj, bo tam napewno Mefiso zaciera już ręce do
pracy, gdy coraz więcej przybywa do niego wiernych kk.?

7. Data: 2010-04-09 21:33:30

Od: "bartez" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "glob" <r...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...

>Czyli co, uważasz, że w Polsce będzie jak we Francji, gdzie kk nie ma
>żadnego prawa mieszać się w państwo i chodzą tam ci co tak pragną.

Nie wiem jak będzie ani w Polsce ani na świecie. Wierzę jednak w to, że
ludzie mają swój rozum i prędzej czy później przejrzą na oczy.
Największym faryzeuszem kk jest on sam i nie ma innej opcji. Pójdzie na dno.

Pozdrawiam.

8. Data: 2010-04-09 22:00:34

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

bartez napisał(a):
> U?ytkownik "glob" <r...@g...com> napisa? w wiadomo?ci
.googlegroups.com...

> Nie wiem jak b?dzie ani w Polsce ani na ?wiecie. Wierz? jednak w to, ?e
> ludzie maj? sw?j rozum i pr?dzej czy p?niej przejrz? na oczy.
> Najwi?kszym faryzeuszem kk jest on sam i nie ma innej opcji. P?jdzie na dno.
>
> Pozdrawiam.
No tak, ale obecne konsekwencje jego wpływu w Polsce są niczszeniem
ludzi i państwa. Widzisz, jak słyszymy, że Rosjanie nadal uważają
Stalina za najwspanialszego przywódce, to możemy podejrzewać i widzieć
na własne oczy, jak ludziom spiera się łby, widzimy osoby które
niedojrzały, system zabrał im możliwość decydowania, myślenia,
wybierania...pozbawił ich człowieczeństwa. Możemy liczyć, że oni
wymrą, bo tam już komunizmu nie, jest tylko jego pozostałość. Taki sam
zdoktrynowany beton mamy obecnie w kk i to nie jest dziwne, że lgną
do kk byli komuniści, bo oni nigdy nie byli ludzmi dojrzałymi i
potrzebowali wielkiego brata, który nimi kieruje i też powiedzieć
możemy...oni wszyscy w końcu zdechną. No tak, ale Rosja już nie jest w
systemie ucisku, a Polska tak.

9. Data: 2010-04-09 22:24:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 9 Apr 2010 22:47:41 +0200, bartez napisał(a):

> Użytkownik "glob" <r...@g...com> napisał w wiadomości
b.googlegroups.com...

h.googlegroups.com...

> Nie bracie. Chodzi mi raczej o to, że przestają się zadawać z kościołem ;)

A zaczynają z...?

10. Data: 2010-04-09 22:30:59

Od: "bartez" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

b.googlegroups.com...

h.googlegroups.com...

> A zaczynają z...?

Rozumem i własnym sumieniem.

Pozdrawiam.

Re: Mitologizowanie tej tragedii jest bardzo niebezpieczne
Re: po czym poznać prawdziwego polaka?
Re: Mitologizowanie tej tragedii jest bardzo niebezpieczne
Re: A, B lub C ?
Re: A, B lub C ?