Lody??

1. Data: 2002-09-08 20:56:24

Temat: Lody??
Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak zrobić od początku do końca w domku lody, bez użycia lodów w proszku
tylko sama natura:-))
przecież nasze prababki radziły sobie z tym.??
Ostatnio robiłam takie z proszku, ale to nie to, zamrażanie jogurtu to też
nie to samo:-(( Więc jak je zrobić?

Pozdrawiam
Dorunia

1. Data: 2002-09-08 21:34:01

Temat: Re: Lody??
Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorunia <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:algdhk$mnk$...@n...tpi.pl...
> [...]
> przecież nasze prababki radziły sobie z tym.??
> Ostatnio robiłam takie z proszku, ale to nie to, zamrażanie jogurtu to też

Doruniu! Babki sobie radzily przy pomocy drewnianego cebrzyka, do ktorego
wkladaly naczynie na lodowy surowiec z mieszadlem poruszanym korbka,
pomiedzy sypaly lod i krecily, krecily, krecily. Teraz mamy prad i sa
maszyny do lodow, najczesciej Philipsa. Temat pojawia sie na grupie ale
zamiast odsylac Cie do archiwum streszcze pokrotce. Maszynke trzeba sobie
zaimportowac, np. z Niemiec, cena od 30 do 100 Euro w zaleznosci od typu.
Bez maszyny trudno zrobic dobre lody. Niedawno Niteczka podala przepis na
takie lody bez maszyny ale to chyba nie o to Ci chodzi, bo zawieraly
smietane sniezke w proszku, a wiec ta sama chemia co i w lodach z proszku
(emulgatory, aromaty "identyczne z naturalnymi" i tym podobne swinstwa)
Niteczko, nie gniewaj sie, ja mam takiego bzika na punkcie tropienia
powyzszych. Poza tym byly tam jajka na surowo a mimo wszystko bezpieczniej
jest poddac je temperaturze, co ma miejsce w przypadku lodow mrozonych przez
krecenie w maszynie. To znaczy oczywiscie najpierw mase na lody sie
doprowadza niemal do zagotowania zanim sie podda schlodzeniu. Jezeli jestes
sklonna zorganizowac sobie taka maszyne, to chetnie sluze przepisami. Ja
maszyne mam i uwazam, ze warto.

Pozdrowienia, Agata Solon, naturalna

1. Data: 2002-09-09 13:08:39

Od: "Przemyslaw" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> krecenie w maszynie. To znaczy oczywiscie najpierw mase na lody sie
> doprowadza niemal do zagotowania zanim sie podda schlodzeniu.

Widać straszny ze mnie ryzykant ale zajechałem już 2 philipsy (teraz mam
trzeciego) i zawsze do owocowych lodów
daję surowe żółtka. Nigdy nikogo nie otrułem :) Oczywiście trzeba
przestrzegać zasad. A lody krecę już kilkanaście lat.

Przemysław

1. Data: 2002-09-09 21:02:42

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Przemyslaw <p...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ali6de$4tl$...@n...tpi.pl...

> [...]
> daję surowe żółtka. Nigdy nikogo nie otrułem :) Oczywiście trzeba
> przestrzegać zasad. A lody krecę już kilkanaście lat.

Szanowny Przemyslawie, a masz jakies autorskie przepisy? To znaczy takie nie
z instrukcji Philipsa (chyba ze 11 lat temu podawali jakies inne). Bardzo
jestem zainteresowana. Nawet z surowymi zoltkami. Z owocowych robilam
dotychczas tylko sorbety. Rzuc przepis na jakis swoj przeboj, dobra? ;o)

Pozdrowienia, Agata Solon, naturalna

Re: Kuchnia żydowska
'wkupne' i prośba o pomoc!
Re: Po raz setny/OT
Archiwum listy?
Boguś, co ty wiesz o gotowaniu - żenada???