ciasto z dynii

1. Data: 2002-09-08 20:57:55

Temat: ciasto z dynii
Od: "wojus" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy ktoś zna przepis?

z góry dzięki

1. Data: 2002-09-09 11:23:41

Temat: Re: ciasto z dynii
Od: "Ritta" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wojus" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
news:algdk3$n1q$1@news.tpi.pl...
> czy ktoś zna przepis?

Znalazłam w archiwum, wypróbowałam - całkiem dobre.
Pozdr. Renata

"A oto przepis na placek z dyni (podawala go Zosia)

PUMPKIN PIE

ciasto:
200 g mąki
125 g zimnego masła
kilka łyżek lodowatej wody
szczypta soli
60 g łuskanych orzechów włoskich

nadzienie:
250 g purée z dyni
100 g ciemnego cukru
? łyżeczki mielonego imbiru
? łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej
? łyżeczki mielonego cynamonu
? szklanki śmietanki
2 żółtka i 2 białka
łyżeczka esencji waniliowej

Najpierw purée: dyni nie obierać, tylko pokroić na spore kawałki, posmarować
delikatnie oliwą, wtawić do gorącego piekarnika na 40 minut. Po upieczeniu i
ostudzeniu obrać i zmiksować. Do wszechstronnego zastosowania. Z całej dyni
wychodzi tego dużo, można podzielić na porcje i wstawić do zamrażalnika.

Ciasto: wsypać mąkę do miski (można wstawić do lodówki na pół godziny),
dodać masło i sól, zagnieść szybko ciasto, pozostawiając drobne grudki
masła. Jeśli jest za suche (u mnie zawsze jest), dodać trochę wody. Zbić w
kulę, zawinąć w folię, wstawić do lodówki, najlepiej na dzień wcześniej.
Ciasto rozwałkować, wyłożyć nim formę do tarty o średnicy 25 cm, ponakłuwać
widelcem, wstawić do lodówki. Piekarnik rozgrzać do 200 st., ciasto przykryć
folią aluminiową, piec 15 min. Wyjąć z piekarnika, wysypać na ciasto
pokruszone orzechy, lekko wgnieść i wstawić do piekarnika na kolejne 10
minut. Ostudzić.

Nadzienie: do garnka włożyć purée z dyni (ja biorę więcej niż w przepisie,
mn.w. dwie szklanki), cukier i sypkie przyprawy (ja w tym momencie dodaję
też cukier waniliowy zamiast esencji). Podsmażać na małym ogniu, co jakiś
czas mieszając (wtedy pryska!), ok. 15 min., aż masa stanie się błyszcząca.
Śmietankę rozmieszać z żółtkami i esencją waniliową (jak ktoś nie dodał
wcześniej cukru). Ubić pianę z białek. Połączyć dynię ze śmietanką,
delikatnie wmieszać pianę. Wlać na podpieczony spód. Piec w gorącym
piekarniku ok. pół godziny.

Najlepsze jest ciepłe, z bardzo lekko osłodzoną bitą śmietaną."

1. Data: 2002-09-09 12:08:51

Od: "zosia" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

to od razu uprzedzam pytania. w nadzieniu powinno być:

smacznego,

1. Data: 2002-09-09 12:18:44

Od: "Ritta" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zosia" <z...@m...pl> napisał w wiadomości
> to od razu uprzedzam pytania. w nadzieniu powinno być:

hmm, dałam po pół :-)

a tu dobrze było :-)

ale wyszło smaczne i mam jeszcze zamrożone puree, także będzie powtórka z
właściwymi proporcjami,
pozdrawiam, Renata

Lody??
Re: Kuchnia żydowska