Lubię węgierki

1. Data: 2007-01-09 23:04:32

Temat: Lubię węgierki
Od: <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lubię węgierki - precyzuję - mam na myśli śliwki, bo na tej grupie to
wszystkiego można się spodziewać i jeszcze zostanę odesłany do Budapesztu.
Posadziłem węgierkę zwykłą - rosła pięknie, po dwóch latach zaatakowała ją
szarka i musiała pójść pod topór. Widocznie taki teren.
Czy ktoś wie co mógłbym sobie posadzić odpornego na szarkę. Zastanawiam się
nad odmianą Stanley - ale do końca nie jestem przekonany. Czy ktoś ze
Stanley'a - mam na myśli śliwki - robił powidła? Jaki mają smak?

Antoni Broniak

2. Data: 2007-01-10 00:06:48

Temat: Re: Lubięwęgierki
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nad odmianą Stanley - ale do końca nie jestem przekonany. Czy ktoś ze
> Stanley'a - mam na myśli śliwki - robił powidła? Jaki mają smak?
:)
Tak ogolnie to Wegierka zwykla ma kilka klonow malowrazliwych na szarke
Sa to Tolar, Nectavit i Promis
:)
Stanley w bezposrednim spozyciu jest dosc smaczny,
ale szybko sie starzeje i nie nadaje sie do przechowywania
:)
uwaza sie, ze era Stanleya juz mija/minela
i na rynku jest conajmniej kilka lepszych odmian
:)
ja bym sobie go odpuscil
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

3. Data: 2007-01-10 00:07:50

Od: michalina <m...@n...vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

a...@n...pl napisał(a):
> [...]
> nad odmianą Stanley - ale do końca nie jestem przekonany. Czy ktoś ze
> Stanley'a - mam na myśli śliwki - robił powidła? Jaki mają smak?

Poczytaj o odmianach węgierki Tolar, Promis, Nectavit.
Rosną silnie. Na wszelki wypadek posiadam i najzwyklejszą i Nectavit'a,
bo taką sie udało kupić.
Póki co obie rosną ale jeszcze nie owocują. Podobno węgierka zwykła
owocuje po ok. 8 latach to ja mam jeszcze 3 do poczekania na owoce.
michalina

4. Data: 2007-01-10 18:58:19

Od: "antoni.broniak" <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki bardzo wszystkim - poczytałem - a czy istnieją posiadacze uprawiający
te odmiany, którzy mogliby podzielić się swoimi doświadczeniami?

> Poczytaj o odmianach węgierki Tolar, Promis, Nectavit.

Ciekawostka z tym owocowaniem?
Moja węgierka, posadzona na wiosnę po roku wydała pierwszy plon - śliwek
trzy. W następnym roku śliwek było małe wiaderko - niestety wszystkie z
szarką.
Antoni Broniak

> Póki co obie rosną ale jeszcze nie owocują. Podobno węgierka zwykła
> owocuje po ok. 8 latach to ja mam jeszcze 3 do poczekania na owoce.
> michalina

stare odmiany drzew owocowych
sezon ogrodniczy...
spotkanie w Swędowie