Ogrody zimowe

1. Data: 2007-01-09 23:49:45

Temat: Ogrody zimowe
Od: "lukaszZGL" <l...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Budujemy szklarnie, ogrody zimowe, szklimy duże powierzchnie.
Wszystko po to, aby Państwo nawet zimą mogli cieszyć się otoczeniem
zieleni. Działamy w Polsce, ale też w Skandynawii i Niemczech. Nasz
flagowy produkt dla indywidualnych odbiorców - ogrody zimowe - to
przydomowe, zaciszne miejsce, gdzie nawet w chłodnych porach roku
rośliny mogą wegetować. Ogrody wykonujemy z najwyższej klasy
materiałów renomowanych firm tak, aby długo pełniły swoją
funkcję.
Każdy klient to inne rozwiązanie. Projektujemy pod
indywidualne gusta. Wykonamy wszystko, i na wszystko dajemy pięć lat
gwarancji. Nasze przeszklenia są ciepłe (1,1 W/m2*K), co powoduje,
że nawet podczas ostrej zimy wewnątrz ogrodu można spokojnie
kontemplować naturę :)

Kontakt:

ul. Gronowa 3, 71-085 Szczecin
tel./fax: +48 91 4898403
tel./fax: +48 91 4898404
e-mail: d...@d...info

Łukasz Wróbel
0601 142 184
lukasz.wrobel @ dagma.info
www.dagma.info

Dla grupowiczów budowania i ogrodów - rabat 5%! (wystarczy się
przyznać:)

Pozdrawiamy, załoga firmy Dagma

2. Data: 2007-01-10 11:41:27

Temat: Re: Ogrody zimowe
Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lukaszZGL" <l...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...
[...]

Zawsze mi się podobały ogrody zimowe, ale przyznam, ze jest o nich bardzo
mało informacji.
Owszem jest dużo pięknych projektów architektonicznych,ale co powiedziałby o
nich OGRODNIK?
Bo tak: z której strony świata optymalnie powinien się znajdować? na oknie
to kwiatki lubią wschód, najcieplej pewnie na południu.
A jakie nachylenie kąta"dachu" ? czy ma to wpływ na temperaturę i
nagrzewanie?
Czy taki ogród ma być "wbudowany"w dom? (chodzi mi owzględy użytkowe i
funkcjonalne) Jak z wietrzeniem lub obniżaniem temperatury?
Czy zwykle bywają ogrzewane?

No i czy ktoś z grupy jeśli ma to podzieliłby się doświadczeniem. Przyznam
się że od dawna jestem zainteresowana tematem, niestety fachowcy podają
rodzaj i parametry szkła i ewentualnie system profili aluminiowych czasem
cenę :)

3. Data: 2007-01-11 19:51:25

Od: "lukaszZGL" <l...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy taki ogród ma być "wbudowany"w dom? (chodzi mi owzględy użytkowe i
> funkcjonalne) Jak z wietrzeniem lub obniżaniem temperatury?

Witam.

Jeśli chodzi o usytuowanie w stosunku do domu - dla ogrodów z
przeznaczeniem na wiele roślin najbardziej optymalna byłaby strona
poludniowa - w naszym klimacie jest tam zdecydowanie najwięcej
światła. Niestety jest to trochę bardziej skomplikowane - nalezy
uwzglednic też otoczenie - tzn. czy w okolicy są duże elementy
zacieniające - las, sąsiednie budynki, itp. Najłatwiej określić to
może sam właściciel - poprzez obserwację. Wybiera się po prostu
takie miejsce, gdzie słońca jest najwięcej.

Jeśli chodzi o nachylenie dachu - ma to wpływ na temperaturę. Dach z
wyższym nachyleniem oczywiście jest lepszy latem - więcej promieni
słonecznych "wpada" do środka. Niestety zimą sytuacja jest odwrotna
- pomieszczenie z bardziej stromym dachem ma większą kubaturę, w
związku z tym trudniej je nagrzać. Z doświadczenia wiemy, że
najbardziej optymalne nachylenie to 20-35 stopni.
Dla bardzo wymagających - istnieje opcja automatycznie
składanego dachu oraz automatycznego zacieniania. Montujemy także
systemy zraszające ("sztuczny deszcz"). Jeśli chodzi o temperaturę -
odpowiednie urządzenie sterujące ogrzewaniem potrafi utrzymać
stałą w pomieszczeniu.
Zwykle w ogrodach "rekreacyjnych" montuje się ogrzewanie
podłogowe, lecz możliwe są też inne rozwiązania - nadmuch,
tradycyjne grzejniki, i wiele innych..

Czy taki ogród ma być "wbudowany"w dom?

Może. Ale nie musi. Do ogrodu może prowadzić osobne wejście, może
on też być integralną częścią salonu. W tym temacie praktycznie
nie ma ograniczeń.

Wietrzenie - tradycyjna wentylacja - uchylanie okien, lub wentylacja
mechaniczna. Potrafimy wykonać świetliki w dachu, otwierane ręcznie,
lub za pomocą pilota.

ufff... To tyle. Mam nadzieję, że trochę rozjaśniłem temat. Z
bardziej szczegółowymi pytaniami proszę na priv:

lukas.wrobel @ gmail.com
lukasz.wrobel @ dagma.info (chwilowo nieczynny, serwer w przebudowie,
remoncie... :)

Pozdrawiam, Łukasz Wróbel