Luzowanie.

1. Data: 2012-09-27 22:59:45

Temat: Luzowanie.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ktoś się kiedyś naśmiewał ze mnie, że luzuję... kaczkę chyba wtedy.
Przyda się temu komuś, jak również innym:
http://kotlet.tv/luzowanie-kurczaka-z-kosci
(by XL)

2. Data: 2012-09-28 15:26:59

Temat: Re: Luzowanie.
Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 28 września 2012 01:02:04 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:
> Ktoś się kiedyś naśmiewał ze mnie, że luzuję... kaczkę chyba wtedy.
> Przyda się temu komuś, jak również innym:
> http://kotlet.tv/luzowanie-kurczaka-z-kosci

Nie znałam tego sposobu luzowania;p
I raczej już nie wypraktykuję;p
Robocizna mi się nie zwraca;p
Ale kiedyś (no, ongiś) zdjęłam całą skórę i ją nafaszerowałam tym
kurczakowym mięsem (zmielonym, z przyprawami, z natką pietruszki,
z jajkiem i z mokrą bułką), a potem gotowałam z jarzynami, jak do rosołu.
Ciepłą spłaszczałam deseczką z obciążeniem. Gdy była już spłaszczona
i zimna (noc w lodówce), kroiłam w plastry i zalewałam w półmiskach tym wywarem, w
którym ją gotowałam (wywar wzmocniony żelatyną).
Schodziła pierwsza z biesiadnego stołu.
Mała uwaga: trzeba uważać, by zbyt nie rozepchać tej skóry;) Jest ona tak
"pojemna", że może się w niej zmieścić mięso z dwóch kuraków;p
Uff... Ulżyłam sobie;)

--
Pozdrawiam :)
JM

3. Data: 2012-09-28 20:06:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 28 Sep 2012 08:26:59 -0700 (PDT), JaMyszka napisał(a):

> Nie znałam tego sposobu luzowania;p
> I raczej już nie wypraktykuję;p
> Robocizna mi się nie zwraca;p

A kiedykolwiek się zwraca? - przecież nigdy ;-)
Podoba mi się też przepis na faszerowane skrzydełka, to tak a propos
luzowania kości z mięsa - jak już kiedyś naprawdę zbzikuję kuchennie, to
zrobię...
http://o-pysznym-jedzeniu.bloog.pl/id,4519656,title,
Skrzydelka-faszerowane,index.html?ticaid=6f406

> [...]
> i zimna (noc w lodówce), kroiłam w plastry i zalewałam w półmiskach tym wywarem, w
którym ją gotowałam (wywar wzmocniony żelatyną).

No jasne! Zawsze pierwsze schodzi to, co najbardziej pracochłonne. Tak to
już jest. I dobrze, nie? Dla kogóż w końcu to wszystko robimy, przeciez nie
dla siebie :-)

> Mała uwaga: trzeba uważać, by zbyt nie rozepchać tej skóry;) Jest ona tak
> "pojemna", że może się w niej zmieścić mięso z dwóch kuraków;p
> Uff... Ulżyłam sobie;)

Miło, dzięki :-)
(by XL)

Na czym smażyć.
Rolada bezowa.
Świetna i tania wyciskarka - pomidory, winogrona i t.p.
Wanilia
Dzieci jedzą śmieci.