Mac Allister- narzędzia. Ktoś to zna?

1. Data: 2004-01-20 01:32:27

Temat: Re: Mac Allister- narzędzia. Ktoś to zna?
Od: water <w...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 19 Jan 2004 21:37:17 +0100, yewka wrote:

> Gwarancja 2 lata. Może coś dla porównania: wyrzynarka tej firmy: moc 650 W
> cięcie do 10 cm grubości, reszta bajerków dokładnie jak u inszych znanych
> marek, koszt ok. 300 zł.

Wyrzynarka tnąca do 10 cm grubości? Te 650W wystarczy na komfortowe
cięcie płyt drewnopochodnych kilkadziesiąt mm...chyba, że myślimy o
czymś innym :)

> Pytanie: jeżeli moc, materiał i inne detale będą boschopodobne, to
> brać? Cena konkurencyjna.....Czekam na radę

Bosh też robi m.in. cienkie narzędzia, ale one takie mają być! Znajomy
ma Bosha słabszego od mojego Pegasusa, ale zaraz bym się zamienił :>
Cena 500 zł to wcale nie taka super okazja, bo za połowę tej ceny
dostaniesz frezarkę z innego hiperM i też działającą. Nie tak dawno
robiłem terrarium, gdzie wymagana była precyzja i poszło na narzędziu
za 180zł, więc uważaj, bo kasę łatwo wydać, a potem sprzęt leży.
Szkoda, że nie widziałem tej frezarki :(

water
shanti shanti shanti

1. Data: 2004-01-20 08:35:52

Od: "KK" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"yewka" <y...@o...pl> wrote in message news:buhf5n$ljc$1@news.onet.pl...
> Pytanie: jeżeli moc, materiał i inne detale będą boschopodobne, to brać?
> Cena konkurencyjna.....Czekam na radę

Mnie zastanawia, że po wpisaniu do Google np "bosch", "black and decker"
wychodzą strony producenta. Po wpisaniu "mac allister" nic sensownego nie
ma.

Pzdr
KK

1. Data: 2004-01-20 14:06:56

Od: "yewka" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jakbys potrzebowala jakiejs porady przy pracy w materialach drewnianych i
> drewnopochodnych to pisz na priv

bardzo dzięki, na pewno skorzystam :-)

> ladna oslone kaloryferow nie tak latwo zrobic i efekt zalezy w rownej
mierze
> w projekcie, w wyborze materalow jak i w wykonastwie (kiedys cosik takiego
> robilem)

ja mam projekt w głowie już od jakiegoś czasu....

> jesli Ty bedziesz frezowala to co bedzie robil Twoj szanowny malzowinek?

będzie się byczyć! Jego nie pociągają "ręczne robótki". Nie ma cierpliwości
do dłubania i wizji "rzeczy dłubanej"

> ps zapomnialem Ci napisac ze przy frezowaniu strasznie sie kurzy (pyli)
> stosuj odkurzacz przemyslowy lub rob to w pomieszczeniu niezamieszkalym
> uwazaj na pazurki ;-))

jakby na rurę odciągającą pył zamocować jakiś woreczek z b. gęstej tkaniny?

--
pozdrawiam - yewka
wroclaw

1. Data: 2004-01-20 14:11:12

Temat: Re: Mac Allister- narzedzia. Kto? to zna?
Od: "yewka" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na BBC wygląda to banalnie prosto... ;)

Też jestem miłośniczką tych programów. Wszystko jest kwestią wprawy i
odważenia się - ja mam cykora przed wierceniem wiertarą dziurku w betonie -
jak toto utrzymać :-)

--
pozdrawiam - yewka
wroclaw

1. Data: 2004-01-20 14:26:23

Od: "yewka" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wyrzynarka tnąca do 10 cm grubości? Te 650W wystarczy na komfortowe
> cięcie płyt drewnopochodnych kilkadziesiąt mm...chyba, że myślimy o
> czymś innym :)

myślimy o tym samym :)

> [...]
> za 180zł, więc uważaj, bo kasę łatwo wydać, a potem sprzęt leży.
> Szkoda, że nie widziałem tej frezarki :(

pojechałam i obejrzałam. Popytałam gościa z obsługi i tak:
Mac Allister jest handlową nazwą produkcj Castoramy. Cały zestaw narzędzi do
majsterkowania, poziom na jednej półce z boszami i blekami (dla
majsterkowiczów). Frezarka górnowrzecionowa, moc 1250W, regulacja prędkości
obrotowej 8000-29000 obr/min. Tuleje zaciskowe do frezów 6 / 6,35 / 8 /
12,7 mm., blokada wrzeciona oraz głębokość frezowania 42 mm waga ok 4 kg.
To w skrócie :-)

--
pozdrawiam - yewka - chyba kupię !
wroclaw

1. Data: 2004-01-20 19:13:19

Temat: Re: Mac Allister- narzedzia. Ktoś to zna? (was: Mac Allister- narz?dzia. Kto? to zna?)
Od: Damork <damork@WYTNIJ_TOpoczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Pamiętnego dnia Tue, 20 Jan 2004 15:06:56 +0100, na pl.rec.dom, yewka
wystukał(a) złowieszcze słowa:

> jakby na rurę odciągającą pył zamocować jakiś woreczek z b. gęstej tkaniny?

Nie zadziała :)
Frezarka ma wysokie obroty i produkuje pył (no, coś nieco grubszego) w
tempie zbyt szybkim by samodzielnie w pełni odprowadzić go przez
przeznaczone do tego otwory. Całość błyskawicznie się zapycha i trzeba
zatrzymywać i czyścić.
Solidny mechaniczny odciąg pyłu to jest to ;)

A tak w ogóle to do wyrzynarki i piły tarczowej podpinam zwyczajnego małego
Zelmerka i wprawdzie nie działa to tak wydajnie jak odkurzacz Festo, ale
znacząco zmniejsza zapylenie.
Piotr Mockałło
http://www.zwierzeta.cisza.pl/
Odpisując na priv, usuń "wytnij_to" z adresu

1. Data: 2004-01-20 19:24:57

Od: "zmb_2" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> będzie się byczyć! Jego nie pociągają "ręczne robótki". Nie ma
cierpliwości
> do dłubania i wizji "rzeczy dłubanej"

po wywiadzie srodowiskowym zdecydowalem sie i
ja tez chcialbym zostac Twoim malzowinkiem... ;-)))
pozdr
maciej

1. Data: 2004-01-21 16:51:32

Od: "yewka" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> po wywiadzie srodowiskowym zdecydowalem sie i
> ja tez chcialbym zostac Twoim malzowinkiem... ;-)))

:))))) jaka szkoda, że bigamia podlega jakimś paragrafom...... :)

--
pozdrawiam - yewka
wroclaw

1. Data: 2004-01-22 12:08:14

Od: water <w...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 20 Jan 2004 15:26:23 +0100, yewka wrote:

> [...]
> obrotowej 8000-29000 obr/min. Tuleje zaciskowe do frezów 6 / 6,35 / 8 /
> 12,7 mm., blokada wrzeciona oraz głębokość frezowania 42 mm waga ok 4 kg.

Kup.
water
shanti shanti shanti

1. Data: 2004-01-22 12:10:21

Od: water <w...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 20 Jan 2004 15:11:12 +0100, yewka wrote:

> Też jestem miłośniczką tych programów. Wszystko jest kwestią wprawy i
> odważenia się - ja mam cykora przed wierceniem wiertarą dziurku w betonie -
> jak toto utrzymać :-)

Z tym trzeba uważać, bo można nabawić się poważnych schorzeń
nadgarstków. Lepsze narzędzia mają zabezpieczenia przeciw-
przeciążeniowe.

water
shanti shanti shanti

O zmywarkach proszę już nie pisać ?