Mączlik szklarniowy

11. Data: 2016-06-28 20:16:56

Temat: Re: Mączlik szklarniowy
Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trybun" <C...@j...ru> napisał w wiadomości
news:577254c2$0$12542$65785112@news.neostrada.pl...

> Dzięki za namiary na "lekarstwo" na tą plagę.

Hejka. Takie " lekarstwo" niewielkie mączlikowi wyrządzi szkody a za to
podtruje środowisko. Oj, nie łatwa, nie łatwa jest walka z mączlikami.
Pozdrawiam syzyfowo Ja...cki

12. Data: 2016-06-28 20:31:33

Od: Trybun <C...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-06-28 o 18:01, Ikselka pisze:

> [...]

U mnie zaczynają się dobrze czuć także na fasoli szparagowej..

> Sorry - O CZTERNASTU!
> Aż.
> Czyli jeśli chodzi np o kalarepę, to przed opryskiem zbierz duże i średnie,
> bo tylko małe mają szansę po tym czasie być zdatnymi do konsumpcji.

Oj, to trochę ograniczy oprysk. Brokuły i kapusta praktycznie już do
zapoczątkowania zbiorów. Nic to, kupię ten specyfik choćby do
wypróbowania skuteczności na tych pod późniejszy zbiór i kalarepę.. Bo
akurat jej zbiór w tym roku będzie trochę opóźniony.

13. Data: 2016-06-28 20:32:21

Od: Trybun <C...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-06-28 o 18:06, Ikselka pisze:

> Pchełki albo insze diabły.
>
> PS. Do cieczy opryskowej warto zawsze dodać kilka kropel płynu do naczyń na
> pojemnik, zwłaszcza do oprysku roślin o liściach pokrytych woskiem, jak
> właśnie kapustowate.

A te pchełki, czy te drugie to jakieś nocne stwory? Bo w dzień to na
tych roślinach widzę tylko chmary mączlików..

A nie zalatuje później kapusta chemicznym aromatem?;-)

14. Data: 2016-06-28 20:52:13

Od: Trybun <C...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-06-28 o 20:16, Dirko pisze:
> [...]
>>
> Hejka. Takie " lekarstwo" niewielkie mączlikowi wyrządzi szkody a
> za to podtruje środowisko. Oj, nie łatwa, nie łatwa jest walka z

To już zauważyłem, kilka oprysków rożnymi środkami, przeszły, zdaje się
- bez większych szkód, czy nawet emocji... Może ten od Ikselki będzie
skuteczniejszy.

15. Data: 2016-06-28 21:00:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 28 Jun 2016 20:32:21 +0200, Trybun napisał(a):

> A te pchełki, czy te drugie to jakieś nocne stwory? Bo w dzień to na
> tych roślinach widzę tylko chmary mączlików..

http://magra.info.pl/userfiles/files/szkodniki.pdf
Niestety, tych inszych diabłów jest sporo, prócz pchełek i bielinka,
niestety :-(

> A nie zalatuje później kapusta chemicznym aromatem?;-)

Przecie "toto" (znaczy Mospilan) działa na roślinie powierzchniowo, to niby
skąd? Przed upływem karencji się roślinek nie spożywa, a po nim już "tego"
ni ma. A kapucha rośnie do października, c'nie? - tj. wnętrza rosnących
główek wszak nietknięte chemią.
Chyba nie chodzi Ci o płyn do naczyń? - pierwszy deszczyk zmyje, a i co tam
tego płynu... :-)

16. Data: 2016-06-28 21:03:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 28 Jun 2016 20:16:56 +0200, Dirko napisał(a):

> [...]
>>
> Hejka. Takie " lekarstwo" niewielkie mączlikowi wyrządzi szkody a za to
> podtruje środowisko. Oj, nie łatwa, nie łatwa jest walka z mączlikami.

Owszem, zwłaszcza na owocowych i warzywnych roślinach. Na ozdobnych
łatwiej, bo istnieją środki działające systemicznie, tj W roślinie, a nie
NA. I się taki mączlik (oraz wszelkiego stadium jego diabli pomiot) nassie
soczku - i padnie. I nie rozmnoży już.

17. Data: 2016-06-28 21:07:20

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 28 Jun 2016 20:52:13 +0200, Trybun napisał(a):

> To już zauważyłem, kilka oprysków rożnymi środkami, przeszły, zdaje się
> - bez większych szkód, czy nawet emocji... Może ten od Ikselki będzie
> skuteczniejszy.

Powinien, bo niegdyś dedykowany właśnie na mączlika, a od niedawna ma
rozszerzone działanie na inne diabły :-). Tyle że sporo mązlików się wzbija
w powietrze i ucieka przed opryskiem, no ale fkącu wraca, bo musi (chyba że
poleci na niepryskane pomidorki...) - więc nadzieja jest :-)
Co tam, ona umiera ostatnia :-)

18. Data: 2016-07-08 14:52:25

Od: Trybun <C...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-06-28 o 21:07, Ikselka pisze:

> [...]
> w powietrze i ucieka przed opryskiem, no ale fkącu wraca, bo musi (chyba że
> poleci na niepryskane pomidorki...) - więc nadzieja jest :-)

Kupiłem i opryskałem. Efektów nie widać. O ile w ogóle są jakieś to
pewnie tylko generalny oprysk wszystkich zaatakowanych roślin dałby
zauważalny skutek. A tak pewnie migrują z roślin nieopryskanych na te
opryskane. Jeszcze jedno - jesteś pewna tej 14dniowej karencji? Nigdzie
na opakowaniu nie mogę znaleźć o tym informacji..:-(

19. Data: 2016-07-08 14:53:07

Od: Trybun <C...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-06-28 o 21:00, Ikselka pisze:

> http://magra.info.pl/userfiles/files/szkodniki.pdf
> Niestety, tych inszych diabłów jest sporo, prócz pchełek i bielinka,
> niestety :-(

No fakt, trochę tego jest,..

> [...]
> główek wszak nietknięte chemią.
> Chyba nie chodzi Ci o płyn do naczyń? - pierwszy deszczyk zmyje, a i co tam

Tak, chodziło mi o potencjalny aromat tego płynu do naczyń.:-)

20. Data: 2016-07-08 21:00:46

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 8 Jul 2016 14:52:25 +0200, Trybun napisał(a):

> [...]
> opryskane. Jeszcze jedno - jesteś pewna tej 14dniowej karencji? Nigdzie
> na opakowaniu nie mogę znaleźć o tym informacji..:-(

Na ulotce szukaj - jestem pewna.
http://www.sumiagro.pl/mospilan-20-sp-2/

kwiat na drzewie -identyfikacja
zadbać o glebę
Podlewanie kroplami, no może nie do końca ale jednak.
Ślimaki na papryce
Rodendron