Maczliki ,mszyce

1. Data: 2001-05-16 13:20:16

Temat: Maczliki ,mszyce
Od: "AKA" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos wie jakim srodkiem , ale jakims naturalnym zwalczyc mszyce i
maczliki na rozach ?
Prosze o pomoc , nie chce stosowac zbyt duzo srodkow chemicznych.

Pozdrowienia
Alicja

2. Data: 2001-05-16 14:13:12

Temat: Re: Maczliki ,mszyce
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AKA" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Czy ktos wie jakim srodkiem , ale jakims naturalnym zwalczyc mszyce i
> maczliki na rozach ?
> Prosze o pomoc , nie chce stosowac zbyt duzo srodkow chemicznych.

Czy te mączliki masz na różach w OGRODZIE?
Nawet przy stosowaniu chemii sprawa jest bardzo trudna.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2001-05-17 09:31:42

Od: "AKA" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> Czy te mączliki masz na różach w OGRODZIE?

- Tak w ogrodzie. Opsikalam roze Pirimorem - mszyce zniknely - maczliki
dalej wysysaja soki z listkow.
Chyba , ze to nie maczliki . Nie znam sie za bardzo na tych robalach. Sa
biale podluzne siedza pod liscmi.
Liscie traca kolor.
Bylam w sklepie ogrodniczym , dali mi jakis srodek , ktory stosyje sie na
rosliny szklarniowe.
Moze pomoze. Jak nie to pozostanie mi chyba splukiwanie kazdego listka woda.
Bardzo uciazliwe , bo robale siedza POD liscmi.
A moze wywar z tytoniu?

> Nawet przy stosowaniu chemii sprawa jest bardzo trudna.

- Nie pocieszylas mnie.

Alicja

4. Data: 2001-05-17 10:52:26

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> - Tak w ogrodzie. Opsikalam roze Pirimorem - mszyce zniknely - maczliki
> dalej wysysaja soki z listkow.

Bo Pirimor jest selektywny i działą tylko na mszyce.

> Chyba , ze to nie maczliki . Nie znam sie za bardzo na tych robalach. Sa
> biale podluzne siedza pod liscmi.

Jaka długość? 4 mm? Mączlik wygląda jak idealniebiała muszka, tak ze 2 mm.
Czy te robale, gdy poruszyć liściem, to skaczą czy fruwają?

> Liscie traca kolor.

Czy pojawiają się na górnej stronie liści takie jakby białe odbarwienia?

> [...]
woda.
> Bardzo uciazliwe , bo robale siedza POD liscmi.

Podejrzewam, że to coś innego niż mączliki, a w takim razie da się je
usunąć.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2001-05-17 12:26:03

Od: "AKA" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy te robale, gdy poruszyć liściem, to skaczą czy fruwają?

- Wlasnie to jest muszka 2 mm ,biala , jakos sie tam rusz , ale nie
zwrocilam uwagi czy lata czy skacze
w kazdym razie ma skrzydelka.

> Czy pojawiają się na górnej stronie liści takie jakby białe odbarwienia?
-Tak.

- Czy to jest ten nieszczesny maczlik?

Alicja

6. Data: 2001-05-21 10:42:20

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sa
> -Tak.
>
> - Czy to jest ten nieszczesny maczlik?

Odbarwienia najpierw wzdłuż nerwów.
Ten owad to skoczek różany, nie mączlik (nie jest czysto biały, raczej
zielonkawy). Też mam, ale jeszcze nie skaczą, na razie siedzą i żerują
(brr!). Spryskać środkiem owadobójczym - Fastac, Decis - powinno pomóc.
Dobrze, że to nie mączlik.

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2001-05-21 11:37:00

Od: "AKA" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> (brr!). Spryskać środkiem owadobójczym - Fastac, Decis - powinno pomóc.
> Dobrze, że to nie mączlik.
>
> Pozdrawiam, Basia.

- Ufff!! Ale mnie ucieszylas!
Dzieki!Roze uratowane.
Alicja

8. Data: 2001-05-21 12:00:48

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> - Ufff!! Ale mnie ucieszylas!
> Dzieki!Roze uratowane.

Nie ciesz się za bardzo. Nie znam rośliny ogrodowej, która wymagałaby równie
intensywnej ochrony chemicznej jak róża - przed nami mączniaki, plamistości,
rdze, powtarzające się ataki mszyc i gąsienic, zasychanie pąków kwiatowych
itp. :-)))))

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2001-05-21 12:51:57

Od: "Joannart" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
plamistości,
> rdze, powtarzające się ataki mszyc i gąsienic, zasychanie pąków kwiatowych

Basiu czy można zatem zastosować coś zapobiegawczo zamiast walczyć z
chorobą?
Pozdrawiam
Joannart

10. Data: 2001-05-21 13:16:15

Od: "AKA" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
plamistości,
> rdze, powtarzające się ataki mszyc i gąsienic, zasychanie pąków kwiatowych

- Nie mam zbyt wielu roz ok . 15 sztuk.wiec majatku nie wydam na ochrone.
Ale nie wyobrazam sobie ogrodu bez roz.

Alicja

Ogrody zimowe, kto wie ...
Re: Nero ?