Magda Bassett - prosba

1. Data: 2001-10-30 11:36:06

Temat: Magda Bassett - prosba
Od: Magda Rzepka-Kosinska <m...@i...zabrze.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc Magda!
Jako, ze zawsze slucham Twoich porad :))) zwracam sie do eksperta z
nastepujacym pytaniem. Otoz znalazlam przepis na rogaliki orzechowe, w
tej chwili nie pamietam proporcji ale w przepisie nie bylo proszku do
pieczenia ni sody. Czy moze tak byc czy jednak przepis wydrukowano z
bledem?
Chce sprobowac a przy okazji nie zmarnowac 20 dag orzechow laskowych :)
Pozdrawiam,
Magda

1. Data: 2001-10-30 13:30:38

Temat: Re: Magda Bassett - prosba
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magda Rzepka-Kosinska <m...@i...zabrze.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@i...zabrze.pl...
> [...]
> bledem?
> Chce sprobowac a przy okazji nie zmarnowac 20 dag orzechow laskowych :)

jam nie Magda ale ....

moze nie byc w przepisie proszku ani sody, gdy rzecz idzie o ciescie kruchym
: bedzie natomiast maka , schlodzone maslo, cukier, czasami zoltko a w
opisie : posiekac nozem i polaczyc skladniki szybko i niezbyt dlugo, owinac
ciasto w folie i do lodowki na pol/cala godzine...

to jak ? przepis masz na rogaliki orzechowe z ciasta kruchego, Magdus ?

Jola L-L

1. Data: 2001-10-30 15:07:58

Od: Magda Rzepka-Kosinska <m...@i...zabrze.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jola L-L wrote:
> to jak ? przepis masz na rogaliki orzechowe z ciasta kruchego, Magdus ?

Hej Jola. Jesli pamietam nie sa z ciasta kruchego. Jutro OBIECUJE
wklepie przepis i obgadamy na forum co i jak.
Po prostu wczoraj przyjrzalam sie blizej przepisowi i wydaje mi sie
latwy :) ino co z tym proszkiem do pieczenia :)))

Do juterka :)
M.

1. Data: 2001-10-30 19:59:53

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Magda Rzepka-Kosinska wrote:

> [...]
> bledem?
> Chce sprobowac a przy okazji nie zmarnowac 20 dag orzechow laskowych :)

Nie podawalam przepisu na takie rogaliki, ale chetnie przepis obgadam.
Oto jeden, ktory znalazlam w archiwach. Podala je Ewa, w sierpniu 1999 roku.

Ja bardzo lubie tzw. rogaliki orzechowe;
30 dkg maki
20 dkg margaryny
15 dkg mielonych orzechow
15 dkg cukru
1 jajo
Zarobic z tego ciasto i zostawic na 2 godziny w lodowce. Zrobic waleczki
grubosci malego palca i porozcinac na ok. 5 cm. kawalki. Rozlozyc na
posmarowanej blasze wygiete w ksztalt rogalikow. Piec 15 minut w temp.
180-200 stopni C.
Obtaczac w cukrze pudrze wymieszanym z cukrem waniliowym.

Sa wysmienite do herbaty i mozna je dlugo przechowywac, chociaz u mnie w
domu juz na drugi dzien ich nie ma.

<<<<

Ciasto wyglada na kruche, wiec nie wymaga proszku. Zamienilabym
margaryne na maslo.

Magdalena Bassett

Wlasnie pozarlem cala paczke Delicji
Sałatka sertowa
Mak w puszce
nowy kolor keczupu.
co jadłam w sobote czyli opowieść przy sniadaniu