Malowanie płyty meblowej bukowej

1. Data: 2004-11-18 07:42:48

Temat: Malowanie płyty meblowej bukowej
Od: "szulik" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mamy zamiar z mężem zbudować córce drewniany regalik + domek dla lalek.
Wybór padł na tradycyjną płytę meblową (akurat w kolorze buku).

Chcielibyśmy jednak pomalować to na jakiś fajny żywy (żółto-jakiś) kolor.
I tu moje pytania:
- jakiej farby użyć?
- płyta jest dość śliska, czy farba nie będzie odpadać?
- czy może zmatowić płytę papierem ściernym (ale czy po pomalowaniu nie
będzie ona nadal jakaś "szorstka"?)

Dzięki za podpowiedzi.

Szulik

1. Data: 2004-11-18 07:45:06

Temat: Re: Malowanie płyty meblowej bukowej
Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

szulik napisał(a):

> Mamy zamiar z mężem zbudować córce drewniany regalik + domek dla lalek.
> Wybór padł na tradycyjną płytę meblową (akurat w kolorze buku).
>
> Chcielibyśmy jednak pomalować to na jakiś fajny żywy (żółto-jakiś) kolor.

Do malowania dobrze nadają się płyty surowe, bez okleiny. Trochę szkoda
pakować kasę w coś, co się potem i tak zamaluje z niewiadomym zresztą
skutkiem.

> - jakiej farby użyć?

Ja malowałem Tikkurillą, ale podejrzewam że każda inna wodorozcieńczalna
będzie dobra.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

1. Data: 2004-11-18 08:03:15

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "szulik" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Wybór padł na tradycyjną płytę meblową (akurat w kolorze buku).
>
> Chcielibyśmy jednak pomalować to na jakiś fajny żywy (żółto-jakiś) kolor.

Ja proponuję płytę meblową od razu w kolorze żółtym. Są takie w większych
składach płyt meblowych.

Kasia

1. Data: 2004-11-18 18:30:31

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Miałem podobny problem drzwi wejściowe jesionowe,
a wszędzie dąb. Poszedłem do mieszalni farb Beckersa.
Miły pan dał mi drapak (coś jak czyścik do garnków)
i wałeczek do malowania, dobrał farbę półmat (ton ciemniejszą niż ściany)
tylko na innym (czytaj specjalnym) "zaczynie". Fajne jest to, że zachowały
pierwotną fakturę drewna. Drzwi można myć i jsk dotąd (pół roku) nie
widzę uszkodzeń powierzchni. Zresztą przemalowanie ich to kwestia godziny
i to tylko dlatego że nakładałem trzy cieniutkie warstwy,
czekając na przeschnięcie poprzedniej.

Zresztą zajrzyj na http://www.beckers.insite.pl/

Pozdrawiam emarcin

zapach materaca, jak zlikwidowac?
Golarka Philipsa na sucho czy na mokro ?
Lodówki bezszronowe
gdzie i w jakiej walucie kredyt
Odkurzacz Elektrolux - jaki wybrac ?