Mandoliny Börner

1. Data: 2013-02-26 16:58:44

Temat: Mandoliny Börner
Od: TomekD <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś z Was używa mandoliny Börner V5 i mógłby podzielić się oceną
tego sprzętu ?

Wydaje się że firma ma świetny marketing, jednak opinie w sieci o V5 są
bardzo skrajne.
Można odnieść wrażenie że o ile starsze modele były solidne i
niezniszczalne to z nowszymi już niekoniecznie jest tak samo...

Wszystko zaczęło się od moich poszukiwań urządzenia do naprawdę
cienkiego szatkowania kapusty - tego nożem nie potrafię i pewnie się już
nie nauczę :-)

TomekD

2. Data: 2013-02-26 17:29:59

Temat: Re: Mandoliny Börner
Od: "Janek Wlodak" <w...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"TomekD" <t...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> szatkowania kapusty - tego nożem nie potrafię i pewnie się już nie nauczę

Ja mam V3 - tą plastikową. Jestem bardzo zadowolony. Ostra jak nowa już 2
lata. Szatkuję nią kapustę, ogórki, pomidory. A zakupiłem ją dlatego, bo
jest to jedyne urządzenie, które kroi cebulę w kostkę. Trzeba się nauczyć
tego specjalnego posuwu, ale jak się go opanuje, to kosteczla wychodzi jak
marzenie.

3. Data: 2013-02-27 06:47:20

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

TomekD wrote:

> Czy ktoś z Was używa mandoliny Börner V5 i mógłby podzielić się oceną
> tego sprzętu ?

Mam na stanie V4, od jakichś 3 lat. Nadal potrafi znienacka pociąć
paluszki;-)

Wygiął mi się tylko jeden ząbek w w szatkownicy do słupków, przy okazji
jakiegoś spadania z wysokości.

Ja jestem zadowolona, wszystko na niej szatkuję, chociaż naprawdę nie mozna
sobie pozwolić na chwilę nieuwagi.

Pozdrawiam
J.

www.kontestacja.com

4. Data: 2013-02-27 17:29:12

Od: TomekD <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuję Krys i Jankowi za odpowiedź i informacje jak mandoliny
Börner spisują się w praktyce.

Jako że Wasze opinie są o modelach V3 i V4 nadal nie wiem co wybrać :-(

Wydaje się że im wyższy model tym opinie bardziej sprzeczne.
Sądzę tak bo o starszych modelach można przeczytać raczej same
superlatywy, im wyższa wersja tym bardziej podzielone opinie.

Na e-mail dotarła do mnie też opinia o modelu V6 - wniosek z niej taki
że w żadnym wypadku nie kupować...

Może w nowszych modelach coś Börner 'przekombinował' albo odpuścił sobie
jakość jadąc na dobrych opiniach ?

Zapytam jeszcze o to jakie na mandolinach Börner są 'piętki' ?
Z tego na przykład filmu:
http://www.youtube.com/watch?v=jQGsKvZH50s
wydaje się wynikać że daje się zszatkować z prawie do końca - prawda to
czy fałsz ?

TomekD

5. Data: 2013-02-27 18:20:11

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

TomekD wrote:

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=jQGsKvZH50s
> wydaje się wynikać że daje się zszatkować z prawie do końca - prawda to

To zależy. Ogórka w każdej postaci potrafię poszatkować bezresztkowo, bez
chwytaka. Cebula jest twardsza, ale jak się nabierze wprawy, i nie masz na
celu uzyskania idealnej kostki, też poszatkujesz niemal do końca. Twarde
warzywa ciężej i łatwiej przy tym o szatkowanie paluszków (ale dobrze się
goją;-)).

J.

www.kontestacja.com

6. Data: 2013-03-01 00:07:55

Od: animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-02-27 18:29, TomekD pisze:
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=jQGsKvZH50s
> wydaje się wynikać że daje się zszatkować z prawie do końca - prawda to

Gdzie to w Polsce można kupić i ile kosztuje?
Mam jakąś szatkownicę w domu, ale rzadko używam. Mniej funkcjonalna.

--
animka

7. Data: 2013-03-01 00:26:12

Od: animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-03-01 01:07, animka pisze:

> Gdzie to w Polsce można kupić i ile kosztuje?
> Mam jakąś szatkownicę w domu, ale rzadko używam. Mniej funkcjonalna.

Ju wiem. Tu widziałam:
http://www.brodasystem.pl/category/kuchnia-krajalnic
e-i-szatkownice

--
animka

8. Data: 2013-03-05 16:55:27

Od: TomekD <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26-02-2013 17:58, TomekD pisze:
> Czy ktoś z Was używa mandoliny Börner V5 i mógłby podzielić się oceną
> tego sprzętu ?

Dziękuję Wam za wszystkie informacje i spostrzeżenia.
Ostatecznie postanowiłem zaryzykować zakup mandoliny w starszej wersji V4.
Jak uda się zebrać trochę doświadczeń napiszę jak się sprawuje u mnie
praktycznie.

TomekD

ups...
Co z groszku z marchewką?
Co w środę popielcową, czy tylko śledzik z puszki?
Re: galaretowata nalewka
Re: galaretowata nalewka