Manifest Breivika

201. Data: 2020-10-30 11:57:43

Temat: Re: Manifest Breivika
Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19.10.2020 o 00:44, Stefania Harper pisze:

> //ale, to zaden masochizm... to zwkykla zimna kalkulacja jest... i
> poparta historycznymi doswiadczeniami.
>
> Nie jestesmy Szwajcariom, ktora moze se powysadzac wszystkie mosty i
> zrec spokojnie tom kiszonom kapuste do konca kazdej wojny.
> Jestesmy na glownym szlaku przemarszu wojsk Wschod_Azji na Zachod i
> odwrotnie... i jak powiadajom powazni analitycy, nie mozemy liczyc na
> to, ze somsiedzi dadzom nam spokoj tylko dlatego, ze jestesmy tacy
> przystojni i kulturalni...!

Chyba po tylu historycznych doświadczeniach nie sądzisz że oni tu włażą
aby nas bronić przed złem?  Przecie oni na tej właśnie zasadzie podbili
kontynent amerykański a teraz podbijają świat.

Powiedz mi dlaczego my nie jesteśmy tą Szwajcarią, czego nam niby
brakuje abyśmy się przestali trzymać portek bandytów w złudzeniu że w
ten sposób się chronimy??

A tak nawiązując do Szwajcarii, myślisz że to wolny i suwerenny kraj?
Helweci piersi w świecie zaczęli składać oświadczenia dla amerykańskiego
US. Że o tym ich "surowym" prawie bankowym które nie obowiązuje  gdy
idzie o interesy USA, nie wspomnę.

202. Data: 2020-10-30 23:42:58

Od: Stefania Harper <s...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-10-30 11:57, trybun wrote:

> [...]
> Helweci piersi w świecie zaczęli składać oświadczenia dla amerykańskiego
> US. Że o tym ich "surowym" prawie bankowym które nie obowiązuje  gdy

Popatrz na mape... nawet Juliusz Cezar omijal to to szerokim lukiem...!

Szwajcaria nie lezy na zadnym szlaku przemarszu armii Europy i moze
sobie pozwolic na neutralnosc.

Nie tylko Polska odzyskala panstwowosc po I wojnie, w Europie
zdominowanej przez nowego hegemona, w wyniku ustalen Konferencji
Wersalskiej.
Poprzedni europejski lad na kontynencie, zakladal istnienie tylko Rosji,
Prus, Austro-Wengier i Francji...

//tu sliczna historyczna mapa :) i od 200 lat, kompletnie nic siem nie
zmienilo... nadal dzialajom te same mechanizmy geopolityczne...!

https://static.polityka.pl/_resource/res/path/27/fc/
27fc8c5f-74b7-4d7b-8e1f-a29b67e6797d

//a tu zrodlo:
https://www.polityka.pl/pomocnikhistoryczny/1696928,
1,wiek-xix-czas-europejskich-egoizmow.read

203. Data: 2020-10-31 13:13:56

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.10.2020 o 23:42, Stefania Harper pisze:

> [...]
>

> //a tu zrodlo:
> https://www.polityka.pl/pomocnikhistoryczny/1696928,
1,wiek-xix-czas-europejskich-egoizmow.read

Jak to nie leży, przecie to centrum Europy a nie kraj który sobie gdzieś
tam przycupnął nad brzegiem morza. Jednak rolę w konfliktach bardzo
rzadko odgrywa położenie geograficzne. Tu najważniejsze jest żyć w
dobrych stosunkach z sąsiadami i posiadanie środków zdolnych odstraszyć
potencjalnego agresora. Tego nie potrafimy a to jedyna droga do
bezpieczeństwa.

204. Data: 2020-10-31 22:49:33

Od: Stefania Harper <s...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-10-31 13:13, trybun wrote:

> [...]
> dobrych stosunkach z sąsiadami i posiadanie środków zdolnych odstraszyć
> potencjalnego agresora. Tego nie potrafimy a to jedyna droga do

Ale lezy w wysokich gorach i juz w czasach rzymskich zadne armie
tamtendy nie chodzily... Czym innym jest polozenie na Nizinie
Srodkowoeuropejskiej, z jednej strony Karpaty a z drugiej Baltyk... to
jedyna droga z Europy do Azji.

//Dzisiaj Chiny, takze paczom na tom przestrzen, gdzie zyjemy, w ten sam
sposob...!

No przeciez zyjemy w zgodzie...!
Jestesmy najsympatyczniejszym Narodem w calej Europie... tylko somsiadow
mamy nie tego...

//W calej naszej historii to oni na nas napadali a nie my na nich...!

//to, ze pozniej dostawali wpierdol, to inna sprawa.

205. Data: 2020-11-01 18:56:53

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 31.10.2020 o 22:49, Stefania Harper pisze:

> [...]
>
> //W calej naszej historii to oni na nas napadali a nie my na nich...!
>
> //to, ze pozniej dostawali wpierdol, to inna sprawa.

Ale jest tak jak i u nas, kto niby miałby na nas napadać i po co?
Szwajcaria od dawna ma całkiem sprawny system dróg. Pytanie tylko po co
komu włazić do tego kraju, jak zresztą i do Polski? A komu z Europy po
drodze przez Polskę do Azji? I co to w ogóle znaczy - jakie trasy tej
drogi masz na myśli?

Chyba to jakiś dowcip z tym najsympatyczniejszym narodem w Europie,
oczywiście możne masz i rację, jednak za sprawą tych mend zwanych
politykami nigdy takimi nie będziemy postrzegani. Prosty przykład -
Jugosławia - jeszcze trzydzieści lat temu Polak był tam traktowany jak
filmowy Franek Dolas, dzisiaj to już nie sympatia a tylko pogarda. Nawet
Iran niedawno powiedział co o nas myśli.

Wg jakiej "historii", znowu jak po wpuszczeniu Krzyżaków po latach
będziemy płakać po obecności dzisiejszych imperialistów? To my w celach
pokojowych spraszamy wilki na swoje terytorium?

206. Data: 2020-11-01 22:33:33

Od: Stefania Harper <s...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-11-01 18:56, trybun wrote:

> [...]
> będziemy płakać po obecności dzisiejszych imperialistów? To my w celach
> pokojowych spraszamy wilki na swoje terytorium?

Jeden rysunek wart 1000-slow...!

https://ksiazki.jacekbartosiak.pl/img/mapa_04.jpg

//i zauwaz te opisy HEARTLAND i RIMLAND...

Szerzej o nich pisal Ilford Mackinder a takze Zbigniew Brzezinski...

np tutaj: Zbigniew Brzeziński - 'Wielka szachownica'

https://docer.pl/doc/508s

Co poradzisz... okazalo siem, ze odzyly dawne sentymenty narodowosciowe
i po wojnach secesyjnych z lat 90-dziesiatych Polakom blizej do
Chorwatow, czy Slowencow... A Serbowie z Chorwatami cieli siem ostro do
oststniego dnia tamtej wojny.

//i popatrz, jaki ten Adrian zachwycony...!

https://i.iplsc.com/-/0006NE4ACJP0WIUP-C324-F4.jpg

https://cdn.natemat.pl/0c08731e95a138cd965d13962b8f1
f6e,750,0,0,0.jpg

https://dziennikpolski24.pl/co-to-jest-trojmorze-i-c
zy-ta-idea-ma-szanse-sie-powiesc-wideo/ar/12245323

Ale lepsze som te wilki, bo przynajmiej swoje, niz gdyby mialy przyjsc
jakies z Azji...

//co nie jest w przyszlosci wykluczone, gdy te nasze, oswojone bendom
musialy wycofac siem za te Azory...

207. Data: 2020-11-01 22:52:40

Od: Stefania Harper <s...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-11-01 22:33, Stefania Harper wrote:

> [...]
> jakies z Azji...
>
> //co nie jest w przyszlosci wykluczone, gdy te nasze, oswojone bendom

//i jak tu nie wspomniec o braterstwie Polsko-Chorwackim...

https://tinyurl.com/y3c5tz8t

Zwlaszcza, ze som historczne podstawy ku temu... to som nasi, z rejonu
Krakowa, Sandomierza i Lwowa...

https://en.wikipedia.org/wiki/White_Croatia#/media/F
ile:Medieval_Croatian_tribes_in_the_10th_century.jpg

https://pl.wikipedia.org/wiki/Bia%C5%82a_Chorwacja

https://en.wikipedia.org/wiki/White_Croatia

208. Data: 2020-11-05 10:05:28

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01.11.2020 o 22:33, Stefania Harper pisze:

> [...]
> jakies z Azji...
>
> //co nie jest w przyszlosci wykluczone, gdy te nasze, oswojone bendom

Co konkretnie masz na myśli pisząc że Serbowie cieli się z Chorwatami?
Znasz jakąś miejscowość w Serbii gdzie przeprowadzano tzw czystki na
Chorwatach czy kimkolwiek innym? Ja nie, natomiast na własne oczy
widziałem pod Belgradem potężne obozowisko w którym koczowali wygnańcy z
Chorwacji. Ilu z nich poszło do piachu w czasie przeprowadzania tych
czystek to już jankesów (a tym samym Polaków) nie interesuje i nigdy nie
interesowało. Czemu nie wspomagaliśmy bratniego serbskiego narodu tylko
stanęliśmy u boku agresorów?

Wiążąc się z bandytami to mamy pewność że wcześniej czy później
poniesiemy tego konsekwencje, tj jak 2x2=4 I znowu będzie fałszywy płacz
jak to inni nas krzywdzą.

209. Data: 2020-11-05 10:09:00

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01.11.2020 o 22:52, Stefania Harper pisze:

> [...]
> rejonu Krakowa, Sandomierza i Lwowa...
>
> https://en.wikipedia.org/wiki/White_Croatia#/media/F
ile:Medieval_Croatian_tribes_in_the_10th_century.jpg

Myślisz że narodowość chroniła naszych w chorwackich obozach
koncentracyjnych w czasie IIWŚ?  Oczywiście to nie zarzut do narodu
chorwackiego (bo w każdym narodzie są kanalie prosto z piekła rodem, i
to przez nich niektórzy lubią oceniać daną nację) a tylko odpowiedź na
takie widzenie sprawy.

Co w trawie trzeszczy?
Re: Cichosza...
Przestała się liczyć prawda i przyzwoitość
Sześćdziesiątka!
TylKO debile uzywajom epitetow ;P