Marna choinka

1. Data: 2003-04-08 07:01:29

Temat: Marna choinka
Od: "Agnieszka Walesiak" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!

Mam od niedawna przyjemnosc opiekowac sie jednym marnym świerkiem srebrnym.
Chcialam się dowiedziec, czy z marnej, rzadkiej, wąsko rosnącej rośliny o
wysokości troche ponad 3 m z trzema na krzyz galęziami mozna coś jeszcze
zrobić? Cały ogrod jest niestety paskudnie zapuszczony, i ten jeden iglak
też nie nastraja optymistycznie. Na razie wypieliłam zielsko wokól drzewka
na ok. 1 m średnicy i kupiłam nawóz do iglaków, którego jeszcze nie użyłam.
Jak można ew. pomóc tej roślinie? Gleba jest piaszczysta, w okolo dzialki
rośnie las iglasty. Czy może nawieźć go kompostem?

--
Pozdrawiam, AgaWa

2. Data: 2003-04-08 08:52:16

Temat: Re: Marna choinka
Od: l...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Ja bym odgrzebał z góry nieco ziemi (rękami, żeby nie uszkodzic korzeni) i
podsypał obficie drzewko torfem, bo jest to chyba problem marnej gleby. Z
nawozami sztucznymi uważaj, żeby nie spalić. Sprawdź czy nic go nie podżera,
zwłaszcza przędziorki, podlewaj i .. czekaj.
Leszek

3. Data: 2003-04-08 14:32:44

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b6ts1b$m06$1@news2.ipartners.pl Agnieszka
Walesiak<a...@w...pl> napisał(a):

> Chcialam się dowiedziec, czy z marnej, rzadkiej, wąsko rosnącej
> rośliny o wysokości troche ponad 3 m z trzema na krzyz galęziami
> mozna coś jeszcze zrobić?

Hejka. Według mnie szkoda zachodu. Trudno będzie z 3-metrowego świerka,
które ma trzy gałęzie na krzyż uzyskać w przyszłości dobry efekt w postaci
drzewa o ładnym pokroju. Sądzę, że lepiej kupić drugi, posadzić go w dobrą
ziemię i cieszyć się jak ładnie rośnie. Myślę, że i tak cały ogród (z powodu
zaniedbania) trzeba urządzać na nowo.
Pozdrawiam szaro i śniegowo Ja...cki

Powitanie
Winogrona z nasionek?