Marynowane grzyby

1. Data: 2006-09-08 21:19:15

Temat: Marynowane grzyby
Od: "nightmen" <nightmen(wytnij to)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam pierwszy raz w życiu marynowałem grzyby , no pomijając że zrobiłem
niby wszystko prawidłowo to zastanawiam się kiedy można otworzyć pierwszy
słoiczek i spróbować , czy jest jakiś czas po którym grzyby się umarynują .
Pozdrawiam JULIUSZ

2. Data: 2006-09-08 21:32:24

Temat: Re: Marynowane grzyby
Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"nightmen" <nightmen(wytnij to)@poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
> słoiczek i spróbować , czy jest jakiś czas po którym grzyby się umarynują
.

NIE WOLNO otwierać słoików przed 25 grudnia!!!
Marynowane grzyby utleniają się natychmiast po otwarciu i zanim się
obejrzysz już ich nie ma. Wierz mi, sprawdziłam tysiące razy - co roku mi
się to potwierdza. Póki zamknięte, to jakoś stoją, a jak tylko otworzysz -
fruu i nie ma. Potrafią wyparować ze słoika w drodze między spiżarnią a
stołem. Nie otwieraj!
Anka

3. Data: 2006-09-08 21:50:12

Od: "nightmen" <nightmen(wytnij to)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam rozumiem że po prostu zje się wszystkie ze smakiem tylko ze w moim
wypadku chciałbym je wypróbowac wczesniej ale nie wiem po jakim czasie
zamarynowane grzyby nabieraja walorów smakowych czy odrazu czy po 1 miesiącu
Pozdrawiam JULIUSZ

4. Data: 2006-09-08 22:35:49

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wypadku chciałbym je wypróbowac wczesniej ale nie wiem po jakim czasie
> zamarynowane grzyby nabieraja walorów smakowych czy odrazu czy po 1

OK, już poważnie.
Pojęcia nie mam. IMHO możesz spróbować już po kilku dniach. Ich smak i tak
zależy od smaku zalewy i od tego jak dużo/mało posoliłeś je przy gotowaniu.
To się nie zmieni. Takie same będą po tygodniu jak i po miesiącu. Tak
przynajmniej wynika z moich obserwacji, ale ja robię dość mocną zalewę,
zawsze w tych samych proporcjach, grzyby próbuję przed zalaniem - czy
miękkie i czy odpowiednio słone, i po zamknięciu słoika rzeczywiście już
staram się nie otwierać, nie próbować i rodziny do nich nie dopuszczać...
Krótko mówiąc - daj im kilka dni i spróbuj:)
Smacznego.
Anka

5. Data: 2006-09-09 02:39:49

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wypadku chciałbym je wypróbowac wczesniej ale nie wiem po jakim czasie
> zamarynowane grzyby nabieraja walorów smakowych czy odrazu czy po 1

Spróbuj, ja pierwszy słoik wyjadam natychmiast po wystygnięciu - w zasadzie
jest to na drugi dzień, po wieczornym końcu prac stygną do rana...

6. Data: 2006-09-09 06:30:01

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):

> Spróbuj, ja pierwszy słoik wyjadam natychmiast po wystygnięciu - w zasadzie
> jest to na drugi dzień, po wieczornym końcu prac stygną do rana...
Ty, a Ty spac nie mozesz????

--

Gosia

7. Data: 2006-09-09 06:34:56

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gosia Plitmik" <p...@o...pl> wrote in message

> Ty, a Ty spac nie mozesz????

Mogę. Śpię wtedy, gdy mam chęć. Nawet na stojąco.

Ciasto z gruszek i smalcu ?
jabłka ze skórką w słoikach?
Znowu grzybki
Zapytanie?