Masło czy margaryna?

1. Data: 2003-02-24 12:51:59

Temat: Re: Masło czy margaryna?
Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "MJ Skorupscy" <skorupski???@autocom.pl>

.
> [...]
[ciach]>

> Nie wspominajac o tym, jak pieknie mozna sie "przejechac" kupujac
> maslo w
> hipermarketach. [ciach]
Dopiero po dokladnym wczytaniu sie w etykiete (i to te malutkie
> literki z boku) okazywalo sie, ze to na przyklad jakis Mix Pasłęcki,
> albo
> inne badziewie. Wiem, ze trzeba czytac kazda etykiete;), ale to juz
> jest
> przegiecie. To, ze w koncu kupil normalne maslo nie bylo zadnym
> pocieszeniem, bo takim maslem mozna komus krzywde zrobic uderzajac go
> kostka
> w glowe;) [ciach]....Ostatnio
> kilka razy kupowalam tzw. maslo oselkowe, ale dobre bylo tylko za
> pierwszym
> razem.

Czyli kolejne oszustwo, a dobre bylo tylko na poczatku, na tzw. zachete...
cholera jeasna by to wziela... sorki za przeklinanie... ale chyba rada jest ponizej..

Chyba sobie w koncu sama ukrece:-)
> Marta

I chyba tak trzeba bedzie Martusiu robic....
Smietana w koncu jest do nabycia...

Ja co prawda mam dobrze, bowiem chlebek niezykle rzadko jadam... jednakze masla
uzywam jako przyprawy... jesli tak to mozna
okreslic..., czyli dodatku do potraw... i tutaj zadna, absolutnie zadna margaryna nie
moze go zastapic!

Pozdrowka serdeczne
Ciesze sie, ze nie jestem odosobniona w swojej ocenie niektorych naszych produktow.
Barbara

---

1. Data: 2003-02-24 13:07:58

Od: karambola <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Czaplicka napisał(a):

> i tu uwaga dla wszystkich mlodych gospodyn:
> uzywajcie dziewczyny jako srodka konserwujacego zielonych lisci chrzanu!
> zawiniete maslo, mieso i inne produkty - zachowuja duzo dluzej swoja swiezosc !!!

> Pozdrowka wzajemne...
> dobre te Twoje poczatki :-)
> Barbara

O Boże, pochwała :-))))
obiecuję że się od pochwał nie zepsuję, a od nagan smutnieję ...

A propos dobrych rad - znacie sposób (nie na zimę oczywiście) na
odpedzanie much, np. na letnim przyjęciu w ogodzie ? ten sposób to
swieże liście orzecha włoskiego pomiedzy potrawami, one tego nie znoszą
!!! Ze zdziwieniem wypróbowałam to z pozytywnym skutkiem w lecie.

Jeszcze raz dzięki Basiu za to że mnie zauważyłas

Karambola (uśmiechnięta choć przeziębiona)

1. Data: 2003-02-24 14:19:18

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!" <w...@w...net.pl> napisał w wiadomości
> I w ogole smakuje mi maslo extra mazurskie, takie z krowka - jest
> miekkie, nie jelczeje po dwoch dniach, nie pokrywa sie jakas dziwna
> mazia, jest zolciutkie i naprawde smaczne.

A propos mazurskiego...Ja kupuję z mleczarni z Olmek z Olsztyna i jest OK.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2003-02-24 15:39:20

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Duszczyńska napisał:

> A propos mazurskiego...Ja kupuję z mleczarni z Olmek z Olsztyna i jest OK.
> --
> Joanna
> http://jduszczynska.republika.pl

O poszukam, aczkolwiek we Wroclawiu chyba jeszcze nie widzialam

walkie! - GG: 411958
w...@w...net.pl
http://walkie.cegla.art.pl
Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-02-24 16:28:16

Temat: Ja tez dziekuje :-) bylo: Odp: Masło czy margaryna?
Od: "*madzik*" <b...@b...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jola L-L <j...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b3d1q8$ctm$...@a...news.tpi.pl...

> a wymiennik jest prosty do ciast 20 dkg margaryny na 20 dkg masla.
Czasami
> margaryny maja po 25 dkg - to wtedy oczywista masla 25
> a jak dasz 20 z niewiedzy- to tez nic sie nie stanie

A ja bardzo dziekuje za ten watek, bo rozwial on rowniez moje
watpliwosci do co "zastepowalnosci" margaryny przez maslo.
W Szwecji nie udalo mi sie jeszcze znalezc margaryny niesolonej, wiec
do kilku wypiekow (polskich), ktore tu robilam, zawsze dodawalam maslo
"zamiast", ale pelna watpliwosci, czy robie dobrze. To moje pierwsze
mieszkanie z piekarnikiem, wiec dopiero zaczynam samodzielne pieczenie
i czasem powstaja takie pytania :-)

Dzieki, dziewczyny :-)

--
Pozdrawiam cieplutko,
Magda

Pamiętaj o głodnych dzieciach: http://www.pajacyk.pl

1. Data: 2003-02-24 21:09:52

Od: "Kropelka" <k...@u...niewinne.serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> miekkie, nie jelczeje po dwoch dniach, nie pokrywa sie jakas dziwna
> mazia, jest zolciutkie i naprawde smaczne.

U mnie w rodzimym miescie bylo takie pyszne extra grodziskie
Ale w krakowie takiego nie widzialam.
Moze sie skusze na maslo od "baby" . W koncu na plac co jakis czas
zagladam:-)Ale sie troche boje w jakich warunkach bylo to robione:-(

Kropelka

1. Data: 2003-02-25 09:45:42

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miranka wrote:

> Dlaczego dodajecie do ciast margarynę, a nie prawdziwe masło? Tylko przez
> oszczędnośźc, czy jest ku temu jakiś inny powód?
> Pytanie jest jak najzupełniej poważne - bez podtekstów.
> A jakby chcieć taki margarynowy przepis zamienić na maślany, to ile trzeba
> by dać tego masła? Tyle samo co margaryny?

Daję masło, nie margarynę. Jeżeli przepis margarynowy, to masła tyle samo.
Margaryn nawet nie kupuje - nie sa mi do niczego potrzebne. I bardzo
dokladnie sprawdzam napisy na opakowaniu kazdego nowego masla - wlasnie znowu
pojawilo sie cos, w malych kostkach wiec obejrzalam.
Duzy napis Maslo, a drobnymi literkami 18% oleju :-(

Krycha

1. Data: 2003-02-25 09:55:31

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Czaplicka wrote:
(...)

> i tu uwaga dla wszystkich mlodych gospodyn:
> uzywajcie dziewczyny jako srodka konserwujacego zielonych lisci chrzanu!
> zawiniete maslo, mieso i inne produkty - zachowuja duzo dluzej swoja swiezosc !!!

I przechowujcie je w ziemiance, nie w lodówce :-)

Krycha

witam
maka zytnia razowa - help
zupa chrzanowa - prosba