Mężczyźni a kobiety w Internecie

1. Data: 2005-12-05 12:46:10

Temat: Mężczyźni a kobiety w Internecie
Od: "Andrzej Trzebiński" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cytat ( http://czytelnia.pwn.pl/kobiety-mezczyzni.php ):
"Wzrastająca popularność poczty elektronicznej i tzw. czatów
spowodowała, iż językoznawcy podjęli próbę odpowiedzi na pytanie, czy
istnieją zależne od płci różnice w komunikowaniu się on-line, a jeśli
tak, to na czym one polegają. Kobiety i mężczyźni wykorzystują
Internet mniej więcej w takim samym stopniu (45% kobiet, 55%
mężczyzn), choć wśród użytkowników między 11 a 20 rokiem życia więcej
jest dziewcząt (D. Allen 1997; MRTW 1999a). Pracujące zawodowo i
posiadające pracującego zawodowo męża kobiety są najszybciej
zwiększającą się grupą użytkowników Internetu. Oczekuje się też, iż w
najbliższym czasie liczba kobiet funkcjonujących on-line przewyższy
liczbę mężczyzn (MRTW 1999a). Jednak zadajmy raz jeszcze pytanie, czy
kobiety i mężczyźni komunikują się za pomocą Internetu w odmienny
sposób?

Wielu badaczy twierdzi, że komunikowanie się kobiet i mężczyzn w sieci
internetowej jest bardzo podobne do komunikowania się "twarzą w twarz".
Badania wskazują, iż wiadomości e-mailowe wysyłane przez kobiety,
niezależnie czy są one adresowane do jednostek czy do grup
internetowych, są dłuższe i bardziej szczegółowe od tych, które
wysyłane są przez mężczyzn. Kobiety mają również większą skłonność do
używania emotikonów i "podkreślających" przysłówków typu "bardzo",
"rzeczywiście". Ponadto ich listy elektroniczne są bardziej
konstruktywne i w większym stopniu zorientowane na porozumienie niż
listy mężczyzn. _*Mężczyźni częściej niż kobiety wyrażają się sposób
bardziej stanowczy, przeklinają, znieważają się i są sarkastyczni*_
(Cohen 2001; Thomson i in. 2001). Niektórzy komentatorzy twierdzą, że
takie rezultaty badań dowodzą po raz kolejny, iż wśród kobiet
występuje tendencja do wykorzystywania komunikacji w celu budowania
więzi społecznych i nawiązywania kontaktów z innymi. Z kolei,
_mężczyźni przeciwnie - postrzegają komunikację bardziej funkcjonalnie
czy instrumentalnie_.

Jednakże inni badacze dowodzą, iż dystans między ludźmi, który
wytwarza komunikacja on-line pozwala części mężczyzn na większą
ekspresywność i wyrażanie emocjonalności niż ma to miejsce w trakcie
komunikowania się "twarzą w twarz" (Cohen 2001). Ponadto ostatnie
badania wskazują, że wybrany styl komunikowania się on-line może w
większym stopniu wynikać z zakładanej płci osoby, do której wysyła się
wiadomość niż z płci osoby ją wysyłającej. Na przykład Thompson i
współpracownicy (2001) zauważyli, że, niezależnie od płci, uczestnicy
przeprowadzonego przez nich eksperymentu używali męskiego stylu
komunikowania się on-line w sytuacji, gdy zakładali, że ich rozmówcą
jest mężczyzna, a kobiecego stylu, gdy sądzili, iż "z drugiej strony"
znajduje się kobieta. Innymi słowy, występowało tu zjawisko płciowej
adaptacji wybranego stylu komunikowania się; był on zawsze zależny od
założonej płci odbiorców. W związku z tym sformułowano wniosek, iż
styl komunikowania się on-line nie jest niezmienny, każda osoba
wybiera jeden z szerokiej gamy stylów komunikacji kierując się tym,
jakiej płci jest osoba, z którą rozmawia. Oprócz płci, istotne są tu
także inne czynniki - wiek, dochody, wykształcenie, status społeczny
oraz typ wiadomości (np. publiczna versus prywatna; dotycząca życia
zawodowego versus prywatna). Wszystkie te czynniki łącznie mają wpływ
na przyjęty styl komunikacji on-line (Cohen 2001). ".

2. Data: 2005-12-05 12:53:01

Temat: Re: Mężczyźni a kobiety w Internecie
Od: "Andrzej Trzebiński" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Trzebiński" <t...@g...pl> napisał
w wiadomości news:dn1cl5$acj$1@news.onet.pl...
[...]

Mój komentarz: szkoda, że usenet jest zdominowany przez mężczyzn, jak
również przez mężczyzn podszywających się pod kobiety. Istnieje
szansa, że zaawansowana analiza statystyczna tekstów w połączeniu z
sieciami neurorozmytymi umożliwi wykrywanie oszustów.

3. Data: 2005-12-05 13:15:46

Od: "Irek/kajus44" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomość:dn1cl5$acj$...@n...onet.pl,
Andrzej Trzebiński:
> (D. Allen 1997; MRTW 1999a).
> (MRTW 1999a).

aktualne dane, widzę?

--
pozdrawiam - Irek / kajus44 :-)
xxx f...@p...onet.pl -to dla spamu xxx

4. Data: 2005-12-05 13:19:03

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

A po co chcesz ich wykrywac???????

M.

5. Data: 2005-12-05 14:23:22

Od: "xhy" <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> używania emotikonów i "podkreślających" przysłówków typu "bardzo",
> "rzeczywiście". Ponadto ich listy elektroniczne są bardziej

Ciekawe ,czy badani wiedzieli o czytaniu poczty przez badających.x

6. Data: 2005-12-05 17:50:26

Od: Marek Krużel <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 05 Dec 2005 14:19:03 +0100 "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> wyśle
<dn1f3j$gid$1@atlantis.news.tpi.pl> zawierający:

> A po co chcesz ich wykrywac???????

może się naciął szukając bliższej znajomości?

7. Data: 2005-12-05 18:55:13

Od: "Andrzej Trzebiński" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Krużel" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
> Mon, 05 Dec 2005 14:19:03 +0100 "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> wyśle
> <dn1f3j$gid$1@atlantis.news.tpi.pl> zawierający:

> może się naciął szukając bliższej znajomości?

Nigdy nie szukałem bliższej znajomości w internecie. Nie szukałem też
żadnej innej znajomości. Prawdę mówiąc, absolutnie nigdzie nie
szukałem _żadnych_ bliższych znajomości. Nie mam ani nigdy nie miałem
dziewczyny.
Oświadczam, że nigdy nie całowałem się z żadną dziewczyną, nigdy nie
przytulałem się do żadnej dziewczynyny, nigdy nie spotykałem się z
żadną dziewczyną. Chcę powiedzieć to jasno i wyraźnie, żeby inni nie
podejrzewali mnie o nic złego.
JESTEM ANTYSEKSUALISTĄ

8. Data: 2005-12-05 23:02:07

Od: Marek Krużel <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 05 Dec 2005 19:55:13 +0100 "Andrzej Trzebiński"
<t...@g...pl> wyśle <dn2292$p0i$1@news.onet.pl>
zawierający:

> Nigdy nie szukałem bliższej znajomości w internecie. Nie szukałem też
> żadnej innej znajomości. Prawdę mówiąc, absolutnie nigdzie nie
> szukałem _żadnych_ bliższych znajomości.

tłumaczysz się

> Nie mam ani nigdy nie miałem dziewczyny.
> Oświadczam, że nigdy nie całowałem się z żadną dziewczyną, nigdy
> nie przytulałem się do żadnej dziewczynyny, nigdy nie spotykałem się
> z żadną dziewczyną.

a może przechwalasz się?

> Chcę powiedzieć to jasno i wyraźnie, żeby inni
> nie podejrzewali mnie o nic złego.

złego?

> JESTEM ANTYSEKSUALISTĄ

to dla mnie coś nowego, dużo znasz takich?

9. Data: 2005-12-06 09:35:15

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uwazaj :-)))))).

Zaraz spytaja, czy aby nie wolisz chlopcow... albo wymysla cos jeszcze
bardziej atrakcyjnego?

10. Data: 2005-12-06 22:36:57

Od: <b...@a...kicks-ass.org> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej Trzebiński" <t...@g...pl> wrote in message

> listy mężczyzn. _*Mężczyźni częściej niż kobiety wyrażają się sposób
> bardziej stanowczy, przeklinają, znieważają się i są sarkastyczni*_

Pierdolenie kurwa.
--

Bluzgacz
GG:5015

Polskie wydanie "Mind Hacks"
Miasto zamyka poradnie przeciwdzialania przemocy
Spotkanie PSP - odnowienie wątku
Do czego to wszystko zmierza?
Inteligencja a dyskotekowe laski.