Michale, ratuj...a moze i inni

1. Data: 2007-03-23 23:44:10

Temat: Michale, ratuj...a moze i inni
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Jakos mi mozg wcielo i nie umiem sobie dac rady z obliczeniem
powierzchni dzialki, ktora jest nierownym trapezoidem o bokach
26x191x161x135. Jedynie, jak moge to zrobic, to rozrysowac na trojkaty i
te obliczyc kazdy z osobna, ale czy jest jakis zgrabniejszy sposob?

Magdalena Bassett
Polonistka

2. Data: 2007-03-23 23:56:06

Temat: Re: Michale, ratuj...a moze i inni
Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

On Mar 24, 12:44 am, Magdalena Bassett <i...@b...com>
wrote:
> [...]
> 26x191x161x135. Jedynie, jak moge to zrobic, to rozrysowac na trojkaty i
> te obliczyc kazdy z osobna, ale czy jest jakis zgrabniejszy sposob?

:-)
Całki.

3. Data: 2007-03-24 00:06:09

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:
> [...]
> 26x191x161x135. Jedynie, jak moge to zrobic, to rozrysowac na trojkaty i
> te obliczyc kazdy z osobna, ale czy jest jakis zgrabniejszy sposob?

Kiedy piszesz "trapezoid", co masz na myśli? Czy po prostu czworokąt,
czy trapez?

Jeśli czworokąt, to jest za mało danych. Potrzebna jest jeszcze długość
jednej z przekątnych. Wtedy, tak jak piszesz, dzielisz na 2 trójkąty
i stosujesz wzór Herona:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wz%C3%B3r_Herona

Jeżeli to trapez, to trzeba wiedzieć które boki są równoległe. Wtedy
można policzyć wysokość i pole jest równe wysolości razy średnia z
długości podstaw:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Trapez

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2007-03-24 02:01:06

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz wrote:

> Kiedy piszesz "trapezoid", co masz na myśli? Czy po prostu czworokąt,
> czy trapez?

czworokat - zaden z bokow nie jest rownolegly, ale nie mam planu, tylko
znam wymiary "przez telefon"

> Jeśli czworokąt, to jest za mało danych. Potrzebna jest jeszcze długość
> jednej z przekątnych. Wtedy, tak jak piszesz, dzielisz na 2 trójkąty
> [...]

tak tez sadzilam

> Pozdrowienia,
> Michał

Dzieki
MB

5. Data: 2007-03-24 05:53:21

Od: "TreStan" <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> tak tez sadzilam

> Dzieki
> MB
Pani Magdziu!Sadzisz swoje ziola bez wzgledu na ksztalt dzialki.Ja tez mam
"koslawa" dzialkie troszeczkie za Gdanskiem.I mam inny problem!Trzciny
zarastaja ja z wszystkich stron.W tym roku zapowiedzialem im "wojne".ciekawe
kto i co wygra.
Pozdrawiam
Stanislaw z Gdanska

6. Data: 2007-03-24 08:00:45

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:1174694166.016301.322250@e1g2000hsg.googlegroup
s.com
Użytkownik <m...@y...com> napisał(a):

> :-)
> Całki.

Hejka. Na oko. ;-) Około półtora hektara. :-)
Pozdrawiam beztrosko Ja...cki

7. Data: 2007-03-24 11:19:01

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> writes:

> Kiedy piszesz "trapezoid", co masz na myśli? Czy po prostu czworokąt,
> czy trapez?

Zapewne ma na myśli trapezoid. 8-)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Trapezoid
http://en.wikipedia.org/wiki/Trapezoid

MJ

8. Data: 2007-03-24 13:43:49

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski wrote:

> Zapewne ma na myśli trapezoid. 8-)
>
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Trapezoid
> http://en.wikipedia.org/wiki/Trapezoid

Znaczenie słowa "trapezoid" jest inne w brytyjskim angielskim, a inne
w amerykańskim angielskim. Natomiast w polskiej terminologii
matematycznej praktycznie nie występuje (chyba, że to jakaś nowa moda).
Najlepszym na to dowodem jest, że co strona definiująca to pojęcie po
polsku to inna definicja. Kiedy chodziłem do szkoły, funkcjonowała nazwa
"czworokąt nieforemny"; zresztą też nie był on ściśle zdefiniowany.

Pozdrowienia,
Michał

9. Data: 2007-03-24 13:44:59

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> Hejka. Na oko. ;-) Około półtora hektara. :-)

Pewnie na Twoje oko te stopy maja po metr długości? :-)

Pozdrowienia,
Michał

10. Data: 2007-03-24 15:03:01

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> writes:

> Znaczenie słowa "trapezoid" jest inne w brytyjskim angielskim, a inne
> w amerykańskim angielskim.

Prawda. Ale tu piszemy po polsku.

> Natomiast w polskiej terminologii matematycznej praktycznie nie
> występuje (chyba, że to jakaś nowa moda).

W moim podręczniku szkolnym był. Nie wiem, czy w podstawówce, ale w
liceum (1976-80) na pewno. 30 lat to chyba nie jest nowa moda?

MJ

Rospuda - obrona czy manipulacja?
Towarzystwo liliowe
Krzewy rosnące na boki a nie w góre.