hodowla boczniaka-jak rozmnozyc grzybnie?

1. Data: 2007-03-24 08:46:42

Temat: hodowla boczniaka-jak rozmnozyc grzybnie?
Od: "Jacek R." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
2 lata temu zaszczepilem w ogrodzie grzybnie boczniaka na bukowych pniakach
i jesienią zeszlego roku zebralem pierwsze kosze owocnikow
w związku z tym ze chcialbym na wieksza skale
produkcje tego smacznego grzybka na pniakach rozszezyć
zapytowywuje sie :jak samemu rozmnozyc jego grzybnie
bo slyszalem ze wystarczy dojrzalego boczniaka na sparzonej pszenicy polozyc
ale moze macie jakies ciekawsze sposoby rozrodu tej grzybni
z gory dzieki za rady porady i zyczliwe podszepty:)
Jacek

2. Data: 2007-03-24 09:02:58

Temat: Re: hodowla boczniaka-jak rozmnozyc grzybnie?
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak samemu rozmnozyc jego grzybnie

Kup na Allegro jedną porcję grzybni.Ugotuj wiadro pszenicy,jak ostygnie
wymieszaj z rozkruszoną grzybnią.Nasyp do woreczków foliowych i włóż do
lodówki.Jak czcesz mieć w formie kołeczków,to włóż do woreczka z grzybnią
trochę patykow przyciętych na potrzebny rozmiar.Owocniki czasem zaczynają
rosnąć już w lodówce.
Mam w tej chwili w lodowce grzybnię boczniaka, kani i piaskowca modrzaka.
Wysadzę boczniaka do kompostownika z makulaturą, pozostałe gdzieś pod drzewami.
Pozdrawiam.Mirzan

3. Data: 2007-03-26 06:35:02

Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam w tej chwili w lodowce grzybnię boczniaka, kani i piaskowca modrzaka.
skąd wziałeś grzybnie kani, napisz coś wiecej o tym

4. Data: 2007-03-26 12:18:50

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> skąd wziałeś grzybnie kani, napisz coś wiecej o tym

Z lasu. Jedna porcja z zarodników z kapelusza, druga ze strzępek grzybni.
Jedno i drugie posadzone na ugotowanej ostudzonej pszenicy.Powoli przerasta
pszenicę, a jak sie ociepli wysadzę do ogrodu.
Pozdrawiam.Mirzan

5. Data: 2007-03-26 13:03:17

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in message
> [...]
modrzaka.
> Wysadzę boczniaka do kompostownika z makulaturą, pozostałe gdzieś pod

Witaj!

Odradzam makulaturę - nawet czysty papier moze zawierać związki chemiczne,
które grzybnia może skumulować, a co dopiero lakiery i farby drukarskie.
Chyba, że tylko chodzi o rozłożenie makulatury i użycie jej pod kwiatki lub
inne niezjadliwe rzeczy.

6. Data: 2007-03-26 13:14:38

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> które grzybnia może skumulować, a co dopiero lakiery i farby drukarskie.

Nie będę grzybów malował, co mi tam farba.Mają własną piękną kropkowaną
urodę.Wróciłeś z pielgrzymki u religiantów?
Pozdrawiam.Mirzan

7. Data: 2007-03-26 13:59:27

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie będę grzybów malował, co mi tam farba.Mają własną piękną kropkowaną
> urodę.Wróciłeś z pielgrzymki u religiantów?

Byłem tam wiele lat temu, ale mnie znudziło do imentu...
Bywam tylko na czterech grupach psp, scp, ogrody i kuchnia.
Przed chwilą wróciłem ze spaceru z kotem na naszą działkę i pooglądałem,
co trzeba zrobić i co mi wychodzi - cebula od Ciebie ożywila się trochę - bo
liście miała już jesienią i pierwsze liście botwiny oraz nowe (dawne zjadłem
parę dni temu) rukole... Zastanawiam się czy na cebulę nie narzucić tunel
niski, folii nie brak - pałąki mam od lat - kupione w 81 roku, ale
ocynkowane, więc nic ich nie ruszyło w suchej piwnicy.
Dereń kwitnie... Pigwowiec się przygotowuje...

8. Data: 2007-03-26 18:06:04

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

mirzan wrote:

> [...]
> Jedno i drugie posadzone na ugotowanej ostudzonej pszenicy.Powoli przerasta
> pszenicę, a jak sie ociepli wysadzę do ogrodu.

Napisz koniecznie, czy Ci wyszlo. Ja bylabym zainteresowana zakupem
grzybni kani.
MB

9. Data: 2007-03-27 06:14:03

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Napisz koniecznie, czy Ci wyszlo. Ja bylabym zainteresowana zakupem
> grzybni kani.
> MB

Sprónuję jeszcze mnożyć, dam znać co z tego wyjdzie.
Pozdrawiam.Mirzan

10. Data: 2007-03-27 06:45:28

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sprónuję jeszcze mnożyć, dam znać co z tego wyjdzie.
> Pozdrawiam.Mirzan

Witam!

Ja wyrzucałem robaczywe kapelusze rozrywając je na kawałki - w trawy -
moje dzienne zbiory to po 50 szt kapeluszy o fi circa 25cm. mam w
zamrażarce - pokrojone na kawałki i podduszone na oleju - zamknięte w
pojemnikach. ma jeszcze ze trzydziesci pojemników, zaraz ide wyjąć aby na
obiad sobie zrobić ze śmietaną.

Michale, ratuj...a moze i inni
Rospuda - obrona czy manipulacja?
Towarzystwo liliowe