Mam nasiona nie wiem czego ;)

1. Data: 2007-03-24 12:16:44

Temat: Mam nasiona nie wiem czego ;)
Od: Lady <g...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostałam kilka nasiona czegoś co znam pod zazwą kasztanowiec - taki
jednoroczny (chyba) krzaczek wysokości ok 1,5M o duzych buraczkowych
lisciach. Owoce podobne do kasztanów "w ubranku" (z maleńkimi
kolczami) po dojrzeniu pękają. W środku znajduja sie 2-3
czerwonawo-marmurkowe nasionka. Ale nie wiem kiedy to posiać i czy w
doniczce czy od razu do gruntu. Znaleźć trudno cokolwiek bo chyba
nazwa którą znam jest raczej "środowiskowa..."
Ktoś wie co to za roślina oraz co zrobić z nasionkami i kiedy?
Pozdrawiam wiosennie i wietrznie

2. Data: 2007-03-24 12:28:48

Temat: Re: Mam nasiona nie wiem czego ;)
Od: "Paweł L." <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lady napisał(a):
> Dostałam kilka nasiona czegoś co znam pod zazwą kasztanowiec

Rącznik pospolity czyli Ricinus communis

http://waynesword.palomar.edu/plmar99.htm

Uważaj, bardzo trujące są te nasiona.
Pozdrawiam Paweł

3. Data: 2007-03-24 13:12:15

Od: Lady <g...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Rącznik pospolity czyli Ricinus communis

Dziekuję za info i ostrzeżenie - nei miałam pojęcia, że nasiona są
trzujące, , choć i jeść ich nie miałam zamiaru ;) ,ale lepiej wiedzieć
niż nie wiedzieć.

hodowla boczniaka-jak rozmnozyc grzybnie?
Michale, ratuj...a moze i inni
Rospuda - obrona czy manipulacja?
Towarzystwo liliowe
Krzewy rosnące na boki a nie w góre.