Migrena

1. Data: 2002-04-18 12:11:32

Temat: Migrena
Od: Basiek <m...@c...man.bialystok.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jako, ze medycyna nie jest moja dziedzina zwracam sie o pomoc,
wytlumaczenie. Od roku zaczelam miec bole migrenowe, takie ostre z
wczesniejszymi "mroczkami" przez jakies pol godziny a potem byl
niemilosierny bol. Nawet sa wtedy problemy z ulozeniem glowy na poduszce
bo kazdy ucisk poteguje bol. Poza tym sa straszne nudnosci, nawet jak
jestem na czczo. Pomagaja tylko konskie dawki srodkow przeciwbolowych i
sen. Niedawno poszlam do neurologa i przepisal mi Divascan. Po miesiacu
brania odstawilam go bo bole glowy nasilaly sie poza tym doszedl jeszcze
brak koncentracji, opozniony refleks. Dzis dostalam skierowanie na
"galwanizacje anodowa" i "czterokomorowke". czy moglby mi ktos wytlumaczyc
co to jest i do czego sluzy? Z czego bierze sie ta migrena? 24 lata mialam
spokoj, nic sie nie dzialo a tu nagle rok temu cos takiego wypadlo i
nasila sie coraz bardziej. Strasznie utrudnia zycie. Czy sa szanse na
zaleczenie tego? Jak powinnam postepowac? Troche czuje sie zagubiona bo
nie chorowalam i teraz nie wiem czego chce ode mnie moj organizm.
Bede wdzieczna za wskazowki

Basia

2. Data: 2002-04-18 20:08:13

Temat: Re: Migrena
Od: "Ben" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Basiek" <m...@c...man.bialystok.pl> napisal w wiadomosci
n.man.bialystok.pl...

> [...]
> zaleczenie tego? Jak powinnam postepowac? Troche czuje sie zagubiona bo
> nie chorowalam i teraz nie wiem czego chce ode mnie moj organizm.

Przyjrzyj sie w jaki sposob funkcjonujesz emocjonalnie. Czy przypadkiem nie
masz wygorowanych wymagan w stosunku do siebie samej ew. otoczenia.
ben

3. Data: 2002-04-18 20:39:03

Od: "Aleksandra" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od roku zaczelam miec bole migrenowe.
> Bede wdzieczna za wskazowki

Bardzo dokuczaly mi migreny jak bralam tabletki antykoncepcyjne. Ale wtedy
tego nie kojarzylam. Tez mialam mroczki. Trafilam na badanie
okulistyczne -dno oka.
Zycze powodzenia w poszukiwaniu przyczyny.
--
Pozdrawiam Ola.

4. Data: 2002-04-18 22:06:47

Od: "Bogna" <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basiek <m...@c...man.bialystok.pl> napisał(a):

> [...]
>
> Basia
>
> Na migrenę cierpię od wielu lat, więc wiem, co czujesz. Niestety medycyna
jest dość bezradna wobec tej "arystokratycznej dolegliwości", jak ją dawniej
nazywano. Nie ustalona jest przyczyna tego bólu głowy. Znany natomiast jest
mechanizm jej powstawania. W naczyniach krwionośnych głowy następuje skurcz
(wtedy pojawiają się mroczki czyli aura migreny), a potem nagły rozkurcz
(wtedy przychodzi ból). Niestety, nie ma skutecznego leku, który zapobiegałby
migrenie. Natomiast prawdopodobnie ryzyko jej wystąpienia zwiększa spożywanie
czekolady, czerwonego wina, kakao, palenie papierosów, stres, przemęczenie,
niedobór snu, zdenerwowanie. Ponieważ u kobiet (one częściej cierpią na
migrenę) odkryto też związek między miesiączką a migreną, więc niektórzy
lekarze twierdzą, że ma ona podłoże hormonalne. Ponieważ u Ciebie migrena
przebiega z tzw. aurą (mroczki), możesz starać się uniknąć nadchodzącego
bólu. I tu się zaczyna problem. Bo różnym chorym pomagają różne metody.
Jeżeli jesteś w domu w czasie aury migrenowej, możesz: puszczać na nogi
strumień zimnej wody (ale takiej najzimniejszej) do czasu zejścia mroczków z
pola widzenia, lub odwrotnie - możesz zrobić sobie gorącą kąpiel. Natychmiast
trzeba też zażyć środek przeciwbólowy (nie czekać na atak bólu). Mnie czasami
pomaga zwykła pyralgina, czasami solpadeina z kodeiną lub efferalgan z
kodeiną. Ważne, żeby środek zażyć wtedy, kiedy jeszcze ból Cię nie dopadł (bo
przecież te leki działają z pewnym opóźnieniem). Większości migrenowców
pomaga mocna czarna kawa (ale mnie np. wtedy odrzuca sama myśl o kawie).
Jeżeli już do bólu dojdzie, można sobie ulżyć, bardzo mocno obwiązując czymś
głowę lub nacierając bolesne obszary np. amolem. Niestety, sama musisz metodą
prób i błędów dojść, co skutkuje w Twoim przypadku. Podczas ataku bólu
wskazane jest także leżenie w cichym i zaciemnionym pomieszczeniu (to
przynosi pewną ulgę). Niestety, nie wiem, na czym polegają te zabiegi, które
Ci przepisał lekarz, nie słyszałam o nich. Na pocieszenie dodam, że migrena
nie jest zagrożeniem dla życia, ale istotnie jest upiorem, z którym wielu z
nas musi żyć. Pozdrawiam. Bogna

5. Data: 2002-04-18 22:10:42

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Basiek" <m...@c...man.bialystok.pl> napisal w wiadomosci
n.man.bialystok.pl...

> Jako, ze medycyna nie jest moja dziedzina zwracam sie o pomoc,
> wytlumaczenie. (...)

mam migrene chyba juz 12 lat. i w zasadzie juz
przestalam kombinowac z profilaktyka, bo na niewiele
sie zdala, nie mam juz do niej sily i czasu :-)
teraz juz kiedy boli mnie glowa, zazywam imigran , albo zomig i po
20 minutach znow zyje normalnie.
iwon(k)a

6. Data: 2002-04-19 09:09:58

Od: "L'e-szczur" <l...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bogna" <b...@p...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
> (wtedy pojawiają się mroczki czyli aura migreny), a potem nagły rozkurcz
> (wtedy przychodzi ból). Niestety, nie ma skutecznego leku, który

Dość skuteczny jest IMIGRAN, niestety nie może być stosowany
profilaktycznie, tylko objawowo.

> Na pocieszenie dodam, że migrena
> nie jest zagrożeniem dla życia, ale istotnie jest upiorem, z którym wielu
> nas musi żyć.

Niestety ja żyję z tym upiorem i nienawidzę, gdy chce mi wypchnąć oczy z
oczodołów :-(

Pozdro

L'e-szczur

7. Data: 2002-04-19 10:48:14

Od: <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zaleczenie tego? Jak powinnam postepowac? Troche czuje sie zagubiona bo
> nie chorowalam i teraz nie wiem czego chce ode mnie moj organizm.

Dowiesz sie i o migrenie, i o mozliwosciach jej leczenia.

8. Data: 2002-04-19 11:00:38

Od: "Zygmunt" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basiek <m...@c...man.bialystok.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych
napisał:Pine.LNX.3.96.1020418133843.19091A-100000@ch
opin.man.bialystok.pl...

> [...]
> zaleczenie tego? Jak powinnam postepowac? Troche czuje sie zagubiona bo
> nie chorowalam i teraz nie wiem czego chce ode mnie moj organizm.

Moja zona miala podobne objawy przez wiele lat i wszyscy medycy traktowali
to jako migrene. Pewnego dnia nastapil bardzo gwaltowny atak "migreny" i
wtedy dopiero okazalo sie, ze to byl tetniak. Po zabiegu neurochirurgicznym
dolegliwosci "migrenowe" ustapily. Radze Ci, przebadaj sie dokladnie.
Pozdrawiam Zygmunt.

9. Data: 2002-04-19 16:56:20

Od: "Ania FF" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogna"

> mechanizm jej powstawania. W naczyniach krwionośnych głowy następuje
skurcz
> (wtedy pojawiają się mroczki czyli aura migreny), a potem nagły rozkurcz
> (wtedy przychodzi ból).

Właśnie tak jak piszesz i dla niektórych osób skutecznym lekiem może być
aspiryna, ale oczywiście należy ją połknąć przed atakiem :|| i witamina C.

> [...]
prawdopodobnie ryzyko jej wystąpienia zwiększa spożywanie
> czekolady, czerwonego wina, kakao, palenie papierosów, stres,

Oczywiście tylko każda osoba powinna znać swój własny produkt po którym
następuje atak np. ja nie mogę jeść jogurtów, pić czerwonego wina natomiast
toleruję czekoladę ;) Ech nawet intensywne zapachy mogą wywołać ból
migrenowy. Mnie spotkało to ostanim razem, kiedy pojechałam z moim znajomym
jego wyperfumowanym samochodem to przez cały czas trzymałam się tylko za
głowę, bo prawie natychmiastowo nastąpił atak ;)

>Ponieważ u kobiet (one częściej cierpią na
> migrenę) odkryto też związek między miesiączką a migreną, więc niektórzy
> lekarze twierdzą, że ma ona podłoże hormonalne.

Przejdzie po okresie menopauzy jak "ręką odjać"

> Jeżeli jesteś w domu w czasie aury migrenowej, możesz: puszczać na nogi
> strumień zimnej wody (ale takiej najzimniejszej) do czasu zejścia mroczków
> pola widzenia, lub odwrotnie - możesz zrobić sobie gorącą kąpiel.

Wystarczy zimny okład na głowę w przypadku rozkurczu naczyć krwionosnych
(migrena gorąca) lub ciepły w przypadku ich zwężenia (migrena zimna).
Jak zacznie nogi polewać przez kolejne lata to nabawi się reumatyzmu :(

>Większości migrenowców
> pomaga mocna czarna kawa (ale mnie np. wtedy odrzuca sama myśl o kawie).

Potwierdzam kawa trzy łyżeczki i pół cytryny ;)

Anna
m...@p...onet.pl

Leki z USA, czy można?
Odchudzanie nog ???