Mikrofala -czasy

1. Data: 2009-09-26 09:13:16

Temat: Mikrofala -czasy
Od: "Adax" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam! Czy możecie podzielić się doświadczeniem z czasów i mocy gotowania w
mikrofali? Np. mleko, zupy, itp. Jak zagotować mleko, żeby na pewno się
zagotowało, ale nie wykipiało? Pozdrawiam!

2. Data: 2009-09-26 09:23:43

Temat: Re: Mikrofala -czasy
Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adax" <A...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam! Czy możecie podzielić się doświadczeniem z czasów i mocy
gotowania w
> mikrofali?

Niech moc będzie z tobą...

3. Data: 2009-09-26 12:06:11

Od: "bartus" <m...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w mikrofali? Np. mleko, zupy, itp. Jak zagotować mleko, żeby na pewno się
> zagotowało, ale nie wykipiało? Pozdrawiam!

Dawno tego nie robiłem ale to zależy np od ilości mleka. Kiedyś wiedziałem,
że wstawiam np 250ml mleka na określoną ilość sek. i było ok. Niestety teraz
nie pamiętam ale robiłem to metodą prób i błędów tak więc czeka Cię pewnie
mycie sprzętu i to nie raz ;).

Pozdrawiam.

4. Data: 2009-09-26 12:52:31

Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adax pisze:
> Witam! Czy możecie podzielić się doświadczeniem z czasów i mocy gotowania w
> mikrofali? Np. mleko, zupy, itp. Jak zagotować mleko, żeby na pewno się
> zagotowało, ale nie wykipiało? Pozdrawiam!

A po co na pewno zagotować?

5. Data: 2009-09-26 16:26:16

Od: "deq" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w mikrofali? Np. mleko, zupy, itp. Jak zagotować mleko, żeby na pewno się
> zagotowało, ale nie wykipiało? Pozdrawiam!

każda mikrofala mimo np. teoretycznie tej samej mocy, będzie miała inny
czas... więc próbuj dla konkretnej stałej ilości np. tego mleka.

q.

6. Data: 2009-09-26 17:48:21

Od: "Adax" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "deq" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> każda mikrofala mimo np. teoretycznie tej samej mocy, będzie miała inny
> czas... więc próbuj dla konkretnej stałej ilości np. tego mleka.

Dzięki wielkie! Pytam, bo próbowałem z 5x i za każdym razem nie zdążyłem
wyłączyć -wykipiało i sprzątanie. Nie jestem fanem tego sprzętu, ale
gotowanie mleka chcę w końcu opanować :) Prawdopodobnie należy dać niższą
moc i dłuższy czas, ale to zabawa w kotka i myszkę :) Może Ktoś z Was ma
sposób na mleko? Pozdrawiam

7. Data: 2009-09-26 18:11:40

Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adax pisze:
Może Ktoś z Was ma
> sposób na mleko? Pozdrawiam

Wstawiam kubek z mlekiem,włączam, w zależności od tego, na jak ciepłym
mi zależy, na 30lub 60 sek. Jak jest za mało, to jeszcze 30 s

8. Data: 2009-09-29 09:00:58

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Adax schrieb:
> U?ytkownik "deq" <d...@g...pl> napisa? w wiadomo?ci
>
> Dzieki wielkie! Pytam, bo próbowa?em z 5x i za ka?dym razem nie zd??y?em
> wy??czyae -wykipia?o i sprz?tanie. Nie jestem fanem tego sprzetu, ale
> gotowanie mleka chce w koncu opanowaae :) Prawdopodobnie nale?y daae ni?sz?
> moc i d?u?szy czas, ale to zabawa w kotka i myszke :) Mo?e Kto? z Was ma
> sposób na mleko? Pozdrawiam

Prawie nigdy nie gotuję mleka w mikrofalówce, tylko je podgrzewam do
70-80 stopni C. To, co pomaga, to dobry pojemnik (ja używam szklanych
miarek IKEI). Na dodatek dobre jest dołożenie szklanych prętów (takie do
mieszania w laboratorium). W każdym razie lepszy jest pojemnik szerszy,
ułatwia konwekcję i samomieszanie się mleka.

Waldek

Zna sie ktoś na piwie?
25
Jagnięcina - kostki
dania z kociołka
Prawdopodobnie najlepszy obiad na swiecie