Mikser vs Mikser

1. Data: 2006-11-11 19:29:20

Temat: Mikser vs Mikser
Od: pw <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam problem z wyborem rodzaju miksera i proszę w związku z tym o
sugestie. Posiadam już duży mikser z wielką michą i potrzebuję jeszcze
dodatkowo małego ręcznego do ubijania piany itp., by zastąpić nim
zjaranego /Zelmera/. Są dwa rodzaje takich mikserów:

i) z rączką - uchem, z dwoma wymiennymi koncówkami jak np.:
http://www.centrum2000.pl/foto/w/fd/bos_dro/mik/mfq2
000_700700.jpg

ii) w kształcie wielkiego, grubego długopisu :-D w istocie będące
ręcznymi blenderami, ale z drugą wymienną końcówką - trzepaczką jak np.:
http://www.centrum2000.pl/foto/w/fd/bra_dro/mik/mr65
50bchc_650650.jpg

Na pierwszy rzut oka podstawową różnicą jest to, że jedne mają dwie
trzepaczki, a drugie jedną. Z tego powodu mam pytanie do Was: jaka jest
różnica w pracy z takimi urządzeniami? Nie mam doświadczenia z
jedno-trzepaczkowcem.

Miksery-blendery kuszą dodatkową funkcjonalnością: rozciapywaniem i
szatkowaniem produktów spożywczych. Czy funkcje siekania warzyw
spełniają one dobrze? Może są głównie blenderami, a wszystkie dodatkowe
funkcje to pic na wodę? W takim wypadku byłoby to urządzenie dla mnie
nieprzydatne...

Które są bardziej ergonomiczne? Chwyta się je zupełnie inaczej.

Ostatnia rzecz to marka urządzenia. Czy orientujecie się jakiej firmy
byłyby najlepsze? Czy ma to znaczenie? Czy jest różnica w wytrzymałości
między /Boschem/, /Philipsem/, /Braunem/? A jak z ergonomią?

Pozdrawiam
pw

2. Data: 2006-11-12 11:47:57

Temat: Re: Mikser vs Mikser
Od: "plitkin" <N...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dodatkowo małego ręcznego do ubijania piany itp.

Do ubijania piany i ciasta nalesnikowego moze cy wystarczyc
mikserek-blenderek. Lecz napewno to jest delikatniejsze (sama ta koncowka).
Ja bym na twoim miejscu zrobil tak: jezeli funkcje blendera sa ci calkowicie
niepotrzebne, to bierz mikser. Bedzie taniej i pewniej. Natomiast jezeli
potrzebujesz tylko ubic piane, a przy okazji fajnie by bylo rozkruszyc lod,
zmielic miesko, cebulke - bierze blender. MAm blender brauna i to jest fajna
sprawa. Ale korzystam glownie jako z blendera, lecz trzepaczka robie
smietanke i ciasto nalesnikowe tylko.

> Miksery-blendery kuszą dodatkową funkcjonalnością: rozciapywaniem i
> szatkowaniem produktów spożywczych.

Szatkowania sie nie spodziewaj. Nadaja sie raczej do robienia miazgi, niz
szatkowania.
Jezeli potrzebujesz miksera, a blendera nie potrzebujesz - bierz mikser.
taniej i lepiej. Jezeli potrzebujesz blendera, a czasem chcesz zrobic
nalesnika czy ubic pianke - bierz blenderka.

3. Data: 2006-11-12 11:49:15

Od: Tatiana <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 11 Nov 2006 20:29:20 +0100, Waćpanna lub waćpan pw, w wiadomości
<news:ej58f7$hef$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co następuje:

> Posiadam już duży mikser z wielką michą i potrzebuję jeszcze
> dodatkowo małego ręcznego do ubijania piany itp., by zastąpić nim
> zjaranego /Zelmera/. Są dwa rodzaje takich mikserów:

Ten punkt przemawia mi za blenderem :) Duży już masz, to mały niepotrzebny.

> [...]
> trzepaczki, a drugie jedną. Z tego powodu mam pytanie do Was: jaka jest
> różnica w pracy z takimi urządzeniami? Nie mam doświadczenia z

Do tego trzepaczka blendera jest inaczej skonstruowana niż miksera
ręcznego. Jest bardziej "trzepaczkowata"

> [...]
> spełniają one dobrze? Może są głównie blenderami, a wszystkie dodatkowe
> funkcje to pic na wodę? W takim wypadku byłoby to urządzenie dla mnie

Swoim blenderem siekam wszystko, co trzeba :) Cebula, pietruszka, jajka na
pastę, do tego miksowanie zup, robienie koktajli etc. Przydatne.
Pianę też ubijam, mikserem ręcznym robi się to może szybciej - dwa
mieszadła, aczkolwiek blenderem jest mi wygodniej. Pytanie ile białek...
albo ile śmietany :) Do ilości >7 wolę ręczny mikser.

> Które są bardziej ergonomiczne? Chwyta się je zupełnie inaczej.

Blenderowy chwyt nie sprawia trudności.

> Ostatnia rzecz to marka urządzenia. Czy orientujecie się jakiej firmy
> byłyby najlepsze? Czy ma to znaczenie? Czy jest różnica w wytrzymałości
> między /Boschem/, /Philipsem/, /Braunem/? A jak z ergonomią?

Mam jakoś zakodowane, że używam Brauna, ponieważ jego sprzęty (a mam i
mikser ręczny i blender) wytrzymują u mnie najdłużej.

Podsumowując - blender.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

Kuchnia
STOIKU 2
PRAVDA A KUCHYNIE
nalewka z pigwówek