Milosc- pomocy!!!!!!

1. Data: 2000-05-13 15:12:53

Temat: Milosc- pomocy!!!!!!
Od: "j23" <j...@a...phils.uj.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prowadze badanie kwestionariuszem zamieszczonym w ksiazce B. Wojciszke
"Psychologia milosci". Sa tam 3 skale milosci (namietnosc, intymnosc,
zaangazowanie). Niestety nie znalazlam nic na temat przeliczania wynikow
surowych. Wojciszke pisze na temat progu intensywnosci, powyzej ktorego
mozna mowic, ze wynik swiadczy o wystepowaniu skaldnika milosci. Niestety,
nie ma nic na temat wartosci tego progu. Czy mam go przyjac arbitralnie, na
przyklad 50-60 %. Jak to obliczac??? Pomocy!!!!!
Prace musze oddac do najblizszego wtorku wiec blagam o szybka odpowiedz.
Zdesperowana j23
prosze na priv (nie ma sensu zasmiecac liste): j...@m...pl

1. Data: 2000-05-13 19:19:44

Temat: Re: Milosc- pomocy!!!!!!
Od: DrYazzgod <d...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

mailto:p...@u...gda.pl

--
DrYazzgod
Dariusz Laskowski

1. Data: 2000-05-15 08:38:31

Od: "Aleksander Nabaglo" <...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

!
"j23" <j...@a...phils.uj.edu.pl> wrote in message
> [...]
na
> przyklad 50-60 %. Jak to obliczac??? Pomocy!!!!!
Taka skala to brednie.
Raczej istnieja skladowe:
Amor (namietnosc),
Eros (intymnosc),
Psyche (zaangazowanie).
Ale moga byc w duzym stopniu niezalezne.
Pokusa stopniowania (wartosciowania) w takiej skali wynika z naturalnej
kolenosci (przynajmniej u mezczyzn) rozwojowej.
Skladowa "amor" wystepuje od dziecinstwa,
skladowa "eros" od dojrzalosci biologicznej (hormonalnej),
psyche pojawia sie pozniej a czasami wcale.

Nie jest jednak niezbedna intymnosc (eros) aby istnialo trwale zaangazowanie
(psyche)!

A.

1. Data: 2000-05-15 10:55:47

Od: "kulka" <b...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Raczej istnieja skladowe:
>Amor (namietnosc),
>Eros (intymnosc),
>Psyche (zaangazowanie).

A nie pomieszalo ci sie? chyba raczej amor -intym,nosc, eros- namietnosc...

>Nie jest jednak niezbedna intymnosc (eros) aby istnialo trwale
zaangazowanie
>(psyche)!

hm, mam wrazenie ze jednak sie pomieszalo...

1. Data: 2000-05-15 11:57:58

Temat: Odp: Milosc- pomocy!!!!!!
Od: "j23" <j...@a...phils.uj.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojciszke
Niestety,
> na
> Taka skala to brednie.

To sa 3 niezalezne skale

> [...]
> psyche pojawia sie pozniej a czasami wcale.
>
> Nie jest jednak niezbedna intymnosc (eros) aby istnialo trwale

Twoja wypowiedz jest nie na temat i nic nie wyjasnia ale w kazdym razie
dziekuje za reakcje :)
j23

1. Data: 2000-05-16 08:04:33

Od: "Aleksander Nabaglo" <...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

!
> Twoja wypowiedz jest nie na temat i nic nie wyjasnia ale w kazdym razie
> dziekuje za reakcje :)
A widzisz!

Nie ma sensu wyrazac liczbami czegos, co zupelnie nie jest wyrazalne,
ani przekazywalne. Bo co to znaczy, ze namietnosc A do B wynosi 40%
a namietnosc B do A 90%, manietnosc A do C 55%, C do A 15%,
B do C 99% oraz C do B 37% ?
Ale poziom 30% wystarcza aby A podejmowal dzialania X oraz 70% aby
podejmowal dzialania Y,
zas B podejmuje Y przy 60% oraz X przy 65%!
Ewidentnie dales sie wpuscic w kanal,
masz robic rzeczy bez sensu,
i byc za to oceniany!

Jedyny moral to taki, ze nie nalezy brac powaznie czegos tylko dlatego,
ze jakis facet napisal to w ksiazce
a inni sie na nia powoluja.

A.

Re: Prace napisze