Mimo setek prób i licznych szkoleń nie umiem zakładac soczewek kontaktowych

1. Data: 2006-08-04 15:56:35

Temat: Mimo setek prób i licznych szkoleń nie umiem zakładac soczewek kontaktowych
Od: "Ash71" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej.
Jestem albo uposledzony ruchowo albo umysłowo, choc lekarze mowią że nie :),
bo mimo setek prób i wielu szkoleń nie umiem zakładac soczewek kontaktowych.
Próbuje i próbuje marnując godziny przed lustrem i zawsze wszystko sie
kaszani na jednym etapie:

"Umieść soczewkę bezpośrednio na oku (rogówce) i deliktanie wycofaj palec".

Otórz mam soczewke na palcu, odciągniete powieki, przykładam soczewke do oka
i ................. soczewka nie chce sie oderwać od palca i wraca razem z
palcem.
Czego ja nie probowałem zeby soczewka zostawała na oku. Moczyłem palec,
suszyłem palec, zmieniałem palec, zmieniałem miejsce soczewki na palcu,
probowałem podsuwac soczewke lekko pod górną powiekę zeby przyłapac
soczewkę, próbowałem też z dolną i................. zawsze fekekt jest ten
sam.
Soczewka trzyma sie palca jakby była z żelaza a palec z magnesu. Jak Wy
sobie radzicie.?

Andrzej

2. Data: 2006-08-04 20:01:58

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dużo ci nie pomogę, bo dla mnie też to stanowi problem,
ale "objawy" są całkiem inne.
U mnie zwykle soczewka w trakcie zakładanie wilokrotnie ląduje na policzku,
nosie - w najlepszym wypadku, bo początkowo też na podłodze, nodze....:).
Tak więc zwykle się odkleja od palca za wcześnie.

Dużo pomaga lusterko, o kturym sobie pszypomnam zwykle pszy drugim oku.
I jestem szczęśliwa, że nie mam 3 oczu.
Zresztą pszy pierwszym oku lusterko i tak by miało małą użyteczność, bo bez
szkła i bez okulara, i tak mało widzę. :))))))))))))))))

--
( tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->sz lub ż)
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,

3. Data: 2006-08-04 20:11:28

Od: henryk borsuk <h...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Najprawdopodobnie zbyt mocno przyciskasz palec z soczewka do oka.Wystarczy
tylko lekko dotknac soczewka galki ocznej rownomiernie jej brzegami,az sama
sie "zassie" i mozna powoli wycofywac palec.Jeszcze tylko mrognac
powieka,aby soczewka sie ulozyla,tylko delikatnie zeby sie nie podwinela.
Wiem ze napisac jest latwo,co innego z praktyka.Moj pierwszy tydzien
noszenia soczewek wygladal tak,ze "mocowalem" sie z jednym okiem nawet po
pol godziny:)

pozdrawiam

Borsuk

4. Data: 2006-08-05 00:27:05

Od: Opoya <o...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

henryk borsuk wrote:
> Najprawdopodobnie zbyt mocno przyciskasz palec z soczewka do oka.Wystarczy
> tylko lekko dotknac soczewka galki ocznej rownomiernie jej brzegami,az sama
> sie "zassie" i
Używam soczewek od wielu lat, na początku też miałam kłopoty. Metoda
wyżej jest OK z małą różnicą. Przysuwam palec z soczewką bardzo blisko
oka i gdy dotknę oko brzegiem soczewki ona sama się "przyklei". Teraz
tylko mrugnąć okiem i OK :)

--
Pozdrawiam i powodzenia
Opoya

5. Data: 2006-08-05 07:55:51

Od: "candina" <candina[malpa]@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zresztą pszy pierwszym oku lusterko i tak by miało małą użyteczność, bo
bez
> szkła i bez okulara, i tak mało widzę. :))))))))))))))))

a nie lepiej zdac sie na swoja intuicje i olac lusterko, ktore
przeszkadza???

Ja robie tak:
-wyciagam z pojemniczka umyty kontakt i klade go wlasciwa strona na kawalku
papieru toaletowego by odkapal...
-dwoma palcami lewej reki chwytam za jego krawedz i klade na czubek palca
wskazujacego prawej reki
-palcem srodkowym prawej reki odchylam dolna powieke i jednoczesnie palcem
srodkowym lewej reki gorna powieke
-robie tak by zrenca poszla w rog oka i wkladam kontakt...

calosc okolo 1 minuty na oba oczeta :)

6. Data: 2006-08-06 17:28:45

Od: Shreek <p...@M...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ash71 napisał(a):

> Soczewka trzyma sie palca jakby była z żelaza a palec z magnesu. Jak Wy
> sobie radzicie.?

Noszę soczewki od miesiąca i nie mam problemu z zakładaniem.
Może to kwestia metody.
Mnie soczewki uczyła zakładać okulistka i była w lekkim szoku bo mimo
tego, że nigdy wcześniej nie miałem z nimi kontaktu, nauczyłem się je
zakładać w 15minut.
W każdym razie:
Soczewkę wyjmuję z płynu i umieszczam na czubku palca wskazującego
prawej dłoni.
Palcami lewej ręki odciągam powieki.
Centralnie przykładam soczewkę do źrenicy i (tutaj podobno ważne)
wykonuję ruch okiem tak aby zobaczyć czubek nosa.

Po powrocie oka zabieram palec, kilka lekkich mrugnięć i tyle.

--
M.
GG: 1119311

7. Data: 2006-08-06 17:31:26

Od: Shreek <p...@M...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ash71 napisał(a):

> Otórz mam soczewke na palcu, odciągniete powieki, przykładam soczewke do oka
> i ................. soczewka nie chce sie oderwać od palca i wraca razem z
> palcem.

A tak żartem: może masz klejące się palce. Umyj dokładnie ręce przed
zakładaniem (zdejmowaniem) soczewek.
;-)

--
M.
GG: 1119311

8. Data: 2006-08-06 20:38:43

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Soczewkę wyjmuję z płynu i umieszczam na czubku palca wskazującego
> prawej dłoni.
> Palcami lewej ręki odciągam powieki.
Tak widziałam na reklamie, i faktycznie używam 2 rąk do założenia soczewki.

> Centralnie przykładam soczewkę do źrenicy i (tutaj podobno ważne)
> wykonuję ruch okiem tak aby zobaczyć czubek nosa.
Nie pamiętam jak było w reklamie, ale zawsze robię odwrotnie:
zerkam na zewnątsz, soczewkę nie umieszczam centralnie tylko troszkę bliżej
nosa, czasem w tym miejscu soczewka się trochę fałduje, lekko przesuwam do
centrum, zamykam oko na moment, i po otworzeniu oka jest już dobrze.
Tak więc soczewkę umieszczam raczej na gałce ocznej niż na tęczuwce,
po zamknięciu oka, a właściwie pewnie wcześniej, soczewka sama wędruje na
właściwe miejsce.

9. Data: 2006-08-07 14:07:13

Od: Damian <d...@u...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

"Ash71" <a...@t...pl> wrote in news:eavqnh$qb$1@news.dialog.net.pl:

> Soczewka trzyma sie palca jakby była z żelaza a palec z magnesu. Jak
> Wy sobie radzicie.?
>
> Andrzej

Nie możesz pochylać głowy. Trzymaj głowę prosto, tak aby oko było (w
przybliżeniu) pionowo, a nawet lekko odchylone do tyłu.
Połóż soczewką na palcu wskazującym prawej ręki, nalej na nią jedną kroplę
płynu, przybliż palec do oka (trzymając cały czas poziomo). Palcem lewej
ręki odciągnij w dół dolną powiekę i a górną szeroko otwórz.
Przytknij soczewką stroną bliższą oka do dolnej części gałki i przechyl i
dociśnij palec tak aby cała soczewka dotknęła oka.
Delikatnie zamknij powiekę i poruszaj gałką na różne strony żeby soczewka
ułożyła się na środku.
Brzmi skomplikowanie ale jest proste i szybkie w praktyce.

Acha, ręcę i palce muszą być czyste - najlepiej wymyj i strzepnij (bez
wycierania). Nie wycieraj rąk, ani nie kładź soczewki na papierze, chyba że
lubisz jak cię drażnią w oko różne malutkie włoski i pyłki.

P.S.
Jak się nauczysz zakładać to czeka cię nauka ściągania. Dla jednych osób
banał, ale np. dla kobiet z długimi paznokciami to jest trudno...

--
Damian

10. Data: 2006-08-07 15:24:57

Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

<a...@t...pl> napisal(a):
> Hej.
> Jestem albo uposledzony ruchowo albo umysłowo, choc lekarze mowią że nie :),
> bo mimo setek prób i wielu szkoleń nie umiem zakładac soczewek kontaktowych.

0. wywal lustro, jest kompletnie do niczego niepotrzebne
1. rób to w pozycji półleżącej, potem się nauczysz i będziesz mógł
także na siedząco
2. soczewka musi być mokra, oczywiście od strony palca nieco mniej. Ja
kładę na wierzch lewej dłoni i potem znowu na palec, dzięki czemu ta
kropelka od strony palca zostaje na wierzchu dłoni i jest akurat
3. środkowym palcem prawej ręki dolną powiekę odciągnij średnio mocno
na dół, a wskazującym lewej górną lekko do góry
4. spójrz nieco w górę (ale nie za bardzo)
5. dotknij soczewką powierzchni gałki ocznej. Poczujesz, że soczewka
się przylepiła. Wtedy cofnij palec - sam odejdzie

Mnie to od lat zajmuje 10-15 sekund. Najważniejsze to oduczyć się
używania lusterka, to tylko rozprasza, no i powoduje że nie dasz rady
założyć bez niego, w jakimś nietypowym miejscu.
--
Samotnik
http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

zywotnosc plemnikow
Plamienie w przerwie między miesiączkami
jaki moze byc powód spadku białych krwinek?
Diagnoza do przetlumaczenia
Omamy po seronilu.