jaki moze byc powód spadku białych krwinek?

1. Data: 2006-08-04 10:10:21

Temat: jaki moze byc powód spadku białych krwinek?
Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie, jaki moze powód spadku białych krwinek? Chodzi mi o takie
bardziej "codziennie" bo wszystkie wersje drastyczne juz znam.
Przeziebienie? Angina? Przeforsowanie organizmu?
--

Gosia

2. Data: 2006-08-04 17:36:11

Temat: Re: jaki moze byc powód spadku białych krwinek?
Od: "gunit" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia Plitmik" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> Mam pytanie, jaki moze powód spadku białych krwinek? Chodzi mi o takie
> bardziej "codziennie" bo wszystkie wersje drastyczne juz znam.
> Przeziebienie? Angina? Przeforsowanie organizmu?

Przeziębienie, Angina to raczej wzrost powoduja... chociaż niekoniecznie.

Przemęczenie jak najbardziej.

A ile masz tych białych?

I wogole napisz jak sie czujesz.
Czy jesteś przemęczona?
Czy masz jakies krwawienia z dziąseł np. ?
Czy masz zlewne poty?

troche mało napisałaś...

3. Data: 2006-08-05 11:14:07

Temat: Re: jaki moze byc pow??????????????????????????
Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

gunit napisał(a):

> A ile masz tych bia?ych?

2800, po tygodniu podniosły sie do 3400

> I wogole napisz jak sie czujesz.
> Czy jeste? przem?czona?

Jestem osłabiona, pzremeczona

> Czy masz jakies krwawienia z dzi?se? np. ?
> Czy masz zlewne poty?

Nie, Wiem, to charakterystyczne objawy. Wiesz najgorsze, ze mam
bliskiego kolegę który doktorat zrobił na białaczkach i nikt mi nic nie
chce powiedziec, tylko bym sie nie denerwowała, A, tak naprawde oni sa
przerazeni bardziej ode mnie. Bartek bagatelizuje, i łaskawie mnie
pociesza, mówiac "Ty wiesz ile ja mam na oddziale ludzi z takimi
wynikami;D" Na razie mam czekac tydzien do nastepnych wyników. Ja tylko
nie wiem, czy im wierzyc, ze to moze byc od przeziebienia, anginy?Bo w
necie pisza zupełnie co innego;-(
--

Gosia

4. Data: 2006-08-05 12:03:45

Od: "Anna Rokicińska" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik <p...@o...pl> napisał(a):
> [...]
> bardziej "codziennie" bo wszystkie wersje drastyczne juz znam.
> Przeziebienie? Angina? Przeforsowanie organizmu?

Gosiu,

Nie wiem czy Cię to pocieszy, ale ja miałam 3000 (przy normie od 4000).
Lekarka kazała mi brać przez 2-3 tygodnie olej z wątroby rekina a potem
powtórzyć badania i jeśli nie będą w normie zgłosić się na hematologię.
Powtórzyłam po 10 dniach i było 4200. Czy ty ten drugi wynik masz po lekach
uodparniających, czy nie brałaś nic pomiędzy jednym a drugim badaniem?

Czy oprócz tego bierzesz jakieś leki? Przechodziłaś ostatnio infekcje
wirusowe? A jak pozostałe wyniki krwi? (rozmaz, płytki).

Pozdrawiam,
Ania

5. Data: 2006-08-05 12:26:57

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Rokicińska napisał(a):

> [...]
> uodparniających, czy nie brałaś nic pomiędzy jednym a drugim badaniem?

Nie, nie dostałam zadnych leków, chca znalezc najpierw przyczynę.

> Czy oprócz tego bierzesz jakieś leki? Przechodziłaś ostatnio infekcje
> wirusowe? A jak pozostałe wyniki krwi? (rozmaz, płytki).

Pozostałe wyniki są dobre, z tym, ze to tez niestety o niczym nie
swiadczy;-(Najbardziej ich niepokoi to, ze 3 lata temu miałam 6000,
potem ok 4000 i teraz znowu w dół. USG w porzadku, węzły chłonne nie
powiększone. Kolega mówił, ze w obrazie nic nie zmienione i procentowo
jest oki.Jednak tak jak napisałam, kolega ma traumę, bo juz u paru osób
z jego otoczenia wykryto białaczkę i za zdna skarby mi nie powie na
tym etapie jakie ma przypuszczenia

--

Gosia

6. Data: 2006-08-05 13:49:45

Od: "Anna Rokicińska" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest oki.Jednak tak jak napisałam, kolega ma traumę, bo juz u paru osób
> z jego otoczenia wykryto białaczkę i za zdna skarby mi nie powie na

Ech... Kolega powinien podtrzymywać na duchu, a nie straszyć...

U mnie podejrzewają chorobę reumatyczną (ale ja poszłam do lekarza ze
względu na problemy ze stawami, a leukopenia 'wyszła mi' przy okazji).

A czy trafiłaś do hematologa?

Ania

7. Data: 2006-08-05 14:13:19

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Rokicińska napisał(a):

> Ech... Kolega powinien podtrzymywać na duchu, a nie straszyć...

Jego zdaniem własnie podtrzymuje;-)

> U mnie podejrzewają chorobę reumatyczną (ale ja poszłam do lekarza ze
> względu na problemy ze stawami, a leukopenia 'wyszła mi' przy okazji).

Mi tez przy okazji, postanowiłam sie gruntownie pzrebadac po 30;-)

> A czy trafiłaś do hematologa?

Mam isc, jak za tydzien wyniki tez beda złe

--

Gosia

8. Data: 2006-08-05 18:51:59

Od: "gunit" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosiu!

Nie przejmuj się zbytnio, Twój wynik jest dopuszczalny i nie sądze
by to była białaczka... Jeśli procentowo udział leukocytów jest
dobry to tym bardziej nie będzie to ta choroba! Można to sprawdzić łatwo...
przy białaczce płytki też by spadły, skoro są ok to tym bardziej nie masz
sie martwić.

Zresztą 3400 wynik nie jest zły!!! Poza tym wspomniałaś że było 2800...
Taki skok zupełnie wyklucza tą chorobę.

Ja bym była mocno zmartwiona przy wynikach 1000-2000...

Wierzę że bedzie dobrze :) baaa wręcz jestem przekonana.

Głowa do góry i odpoczywaj!!

9. Data: 2006-08-05 19:34:35

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

gunit napisał(a):

> Je?li procentowo udzia? leukocyt?w jest
> dobry to tym bardziej nie b?dzie to ta choroba! Mo?na to sprawdzi? ?atwo...
> przy bia?aczce p?ytki te? by spad?y, skoro s? ok to tym bardziej nie masz
> sie martwi?.

Własnie mój kumpel tez najbardziej sie dopytywał o te procenty;-)

> Zreszt? 3400 wynik nie jest z?y!!! Poza tym wspomnia?a? ?e by?o 2800...
> Taki skok zupe?nie wyklucza t? chorob?.

Mam nadzieje, chociaz podobno przy któryms rodzaju białaczki ( nie
pamietam juz którym) jest mozliwy

> Wierz? ?e bedzie dobrze :) baaa wr?cz jestem przekonana.
> G?owa do g?ry i odpoczywaj!!

Dzięki;-)Odpoczywam, chociaz juz miałam wizje jak to w gazecie wstawiaja
moje ckliwe zdjecie i..."kochana matka, zona, lubiaca zwierzeta, nagle
sama potzrebuje pomocy. Szukamy dawcy szpiku, blebleble. Brrr, az mnie
ciarki pzrechodza na sama mysl;-)"

--

Gosia

10. Data: 2006-08-05 22:04:29

Od: "brajk" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam bardzo podobny problem.
WBC 4(4,1-11)
LIM 63(20-40)
GRAN 31,6% (37-75)
MID 5,4 % (0,1-10)
RBC 4,8(4,2-5,7)
HGB 14,6 (12,6-17,2)
HCT 41,7 (38-49)
MCV 86,8(81-98)
MCH 30,4 (27-34)
MCHC 35(32.8-36,4)
RDW 14,5 (11,5-14,5)
PLT 134(140-440)
MPV 11,1(7,8-11)
Tylko u mnie wyniki są troche gorsze i do tego mało mam płytek:/ płytki i
wbc utrzymuje się na takim niskim poziomie już około roku... czy to może być
coś poważnego?

> [...]
> bardziej "codziennie" bo wszystkie wersje drastyczne juz znam.
> Przeziebienie? Angina? Przeforsowanie organizmu?

Diagnoza do przetlumaczenia
Omamy po seronilu.
Wybicie barku
Zachowanie ostrożności przy pobieraniu krwi.
Ktore stymulanty sa stosowane w Polsce w ramach legalnej pomocy medycznej?