Mit równości rasowej ?

1. Data: 2023-07-22 23:05:57

Temat: Mit równości rasowej ?
Od: "M. Z." <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

,,(...)Pomiary IQ przeprowadzone dla różnych narodów i ras z całego świata pozwoliły
zrozumieć, że różnorodność populacji nie dotyczy jedynie koloru skóry, budowy ciała i
wydolności fizycznej, ale również możliwości umysłowych. Nie ma też powodu, żeby było
inaczej:
... mit równości rasowej, choć zdecydowanie łatwiejszy do zaakceptowania przez
tolerancyjną i bezkrytyczną osobę niż jego przeciwieństwo, wciąż pozostaje tylko
mitem: nie ma naukowych dowodów na jego poparcie. Co więcej, jak zauważył Jensen,
przyjęcie z góry takiego poglądu jest mało prawdopodobne: prawie każdy badany układ
anatomiczny, fizjologiczny i biologiczny wykazuje różnice rasowe. Dlaczego mózg
miałby być wyjątkiem?[5]

(...)Zauważmy, że w czasie dyskusji dotyczących IQ i rasy często stawiane są pytania:
Czym jest inteligencja i czy testy IQ ją mierzą?
Czy pojęcie rasy jest dostatecznie precyzyjne, aby mogło funkcjonować w nauce?
Pytania te są z pewnością pytaniami bardzo istotnymi z punktu widzenia psychologii.
Jednak osobom, które je stawiają, zazwyczaj nie chodzi o prawdę, a o prostą
manipulację: zamienić dyskusję o faktach na dyskusję o słowach. Podkreślmy: w
praktyce istotne są korelacje IQ z różnego rodzaju osiągnięciami życiowymi i
zawodowymi badanej osoby, a istnienie tych korelacji jest niepodważalne. Tak samo
niepodważalny jest fakt, że Amerykanie pochodzenia subsaharyjskiego osiągają gorsze
rezultaty IQ od Amerykanów pochodzenia europejskiego - słowo ,,rasa" zostało tutaj
celowo pominięte. Podobnie nie musimy wnikać w definicję rasy, ale wystarczy
przeprowadzić badanie IQ dla mieszkańców różnych państw, aby odkryć zbieżność między
uzyskiwanymi wynikami a obszarami Ziemi zamieszkiwanymi przez osoby klasyfikowane
powszechnie jako białe, czarne i żółte[6][7].

Nie ma powodu, aby uznać, że spór o słowa może podważyć przedstawione wyniki - ten
spór nie ma najmniejszego praktycznego znaczenia. Nie kwestionuje wniosków, jakie
wynikają z pomiarów IQ, w szczególności tych, które zostaną niżej omówione.

(...) Murzyni
O ile IQ białego człowieka jest opisywane rozkładem Gaussa o wartości średniej ? =
100 oraz odchyleniu standardowym ? = 15, to w przypadku rasy czarnej jest to rozkład
Gaussa o wartości średniej ? = 85 i takim samym odchyleniu standardowym[13][14].
Zatem przesunięcie wykresów jest równe jednemu odchyleniu standardowemu.

IQ EV 100 85 SD 15.png

Zauważmy, że wykresy te są identyczne, ale wykres IQ dla Murzynów został przesunięty
w lewo. Pozwala to wykorzystać obliczenia zestawione w podanej wyżej tabeli również
dla przesuniętego wykresu, musimy jedynie pamiętać, o które pole pod krzywą nam
chodzi. Przykładowo: całe pole pod czarną krzywą na prawo od wartości IQ = 85 jest
równe całemu polu pod niebieską krzywą na prawo od wartości IQ = 100 itd. Czytelnik
bez trudu zrozumie ten problem, po obejrzeniu zamieszczonego niżej zestawienia
obrazów.
Zmiana odsetka osób białych i czarnych w miarę wzrostu wymaganego IQ

Wymagane IQ >= 85
Jak różnica w IQ uwidacznia się w codziennym życiu? Powiedzmy, że do wykonywania
danej pracy potrzebne są osoby z IQ >= 85[15]. Ten warunek spełnia 84,1% białych i
50% czarnych osób. Można powiedzieć, że ta różnica jest praktycznie niezauważalna.
Osób czarnych spełniających tak określone wymagania jest jedynie 1,7 raza mniej niż
osób białych.

Czytelnik powinien mieć świadomość, że uzyskany wynik ,,1,7 raza mniej" został
znaleziony przy założeniu, że populacja białych i populacja czarnych są równoliczne.
Oczywiście w przypadku Stanów Zjednoczonych nie jest to prawdą. W kolejnych
przykładach cały czas będzie obowiązywało założenie o jednakowej liczebności tych
populacji, a otrzymane rezultaty są prawdziwe jedynie przy tym założeniu.

Przypuśćmy teraz, że do wykonywania danej pracy potrzebne są osoby z IQ >= 100. Ten
warunek spełnia 50% białych i 15,9% czarnych osób. Różnica jest zauważalna, ale nie
jest duża. Czarnych spełniających ten warunek jest niewiele ponad 3 razy mniej niż
białych.

Jednak, w miarę rosnących wymagań, ta sytuacja się zmieni. Powiedzmy, że do
wykonywania danej pracy potrzebne są osoby z IQ >= 115 (np. nauczyciel, księgowy).
Ten warunek spełnia 15,9% białych i tylko 2,28% czarnych osób. Teraz czarnych
spełniających te wymagania jest siedmiokrotnie mniej niż białych!

Jeśli wymagane IQ wzrośnie do 130 (np. prawnik, lekarz, dyrektor), to taki warunek
będzie spełniało 2,28% białych osób i jedynie 0,135% czarnych osób. Teraz czarnych
spełniających te wymagania jest prawie siedemnastokrotnie mniej niż białych! Pokazuje
to rosnącą skalę trudności ze znalezieniem takich osób wśród czarnych pracowników.

Jeśli wymagane IQ wzrośnie do 145 (np. profesor, analityk, pracownik naukowy), to
taki warunek będzie spełniało 0,135% białych i jedynie 0,00317% czarnych osób. Teraz
czarnych spełniających te wymagania jest prawie 43 razy mniej niż białych!

Przedstawione wyżej wnioski możemy zabrać w tabeli:
Minimalne wymagane IQ Typowe zawody dla minimalnego IQ Procent białych
(a) Procent czarnych
(b) Iloraz a/b
85 robotnik niewykwalifikowany, pakowacz 84,1% 50% 1,68
100 magazynier, stolarz 50% 15,9% 3,15
115 nauczyciel, księgowy 15,9% 2,28% 6,97
130 prawnik, lekarz, dyrektor 2,28% 0,135% 16,85
145 profesor, analityk, pracownik naukowy 0,135% 0,00317% 42,62

Podsumujmy: w miarę jak zadania wymagają coraz większego ilorazu inteligencji,
populacja o wyższym średnim IQ będzie coraz silniej nadreprezentowana wśród
wykonujących je osób[16].

Widzimy, że im bardziej oddalamy się od środka rozkładu Gaussa, tym bardziej
ujawniają się różnice w ilorazie inteligencji nawet dla stosunkowo niewielkich różnic
wartości średniej. Jeśli teraz dodatkowo weźmiemy pod uwagę, że Murzynów w Stanach
Zjednoczonych jest prawie sześciokrotnie mniej niż białych i prawie siedmiokrotnie
mniej niż wszystkich pozostałych mieszkańców USA[17][18], to łatwo zrozumiemy,
dlaczego jest ich znacznie mniej w zawodach wymagających wyższego (i wysokiego)
ilorazu inteligencji. Okazuje się, że w życiu jest zupełnie inaczej niż w reklamach,
filmach i telewizji, gdzie często spotykamy się z nadreprezentacją Murzynów w
stosunku do rzeczywistości.

Żydzi aszkenazyjscy
Badanie ilorazu inteligencji pozwala wytłumaczyć zaskakująco duży odsetek żydów wśród
laureatów Nagrody Nobla oraz wśród wybitnych matematyków i fizyków. Cochran, Hardy i
Harpending w artykule Natural history of Ashkenazi intelligence[19] piszą:
W XX wieku stanowili oni [żydzi aszkenazyjscy] 3% społeczeństwa Stanów Zjednoczonych,
ale otrzymali 27% amerykańskich naukowych Nagród Nobla i 25% Nagród Turinga. Stanowią
też ponad połowę mistrzów świata w szachach.

Badania pokazują, że dla żydów aszkenazyjskich[20] wartość średnia IQ jest równa
115[19][21], czyli średnie IQ tych żydów jest o jedno odchylenie standardowe większe
od średniego IQ białego człowieka.

Problem zastanawiającej nadreprezentacji żydów w przypadku niektórych profesji i
stanowisk możemy potraktować analogicznie, jak to uczyniliśmy wyżej. Skoro różnica
wartości średniej IQ wyjaśnia nadreprezentację białych w stosunku do Murzynów, to
wyższa wartość średnia IQ żydów aszkenazyjskich wyjaśnia nadreprezentację żydów w
stosunku do innych populacji. Tylko w ten sposób można wytłumaczyć fakt ich ogromnych
osiągnięć naukowych przy stosunkowo niewielkiej liczebności w społeczeństwach, w
których żyją[22][23].

Wnioski
Wprowadzenie do jednorodnej społeczności znacznej liczby osób o wyższej inteligencji
(Europa: biali i żydowska mniejszość) spowoduje naturalne działania obronne, jak
przykładowo numerus clausus[24], które będą chronić społeczność przed całkowitym
przejęciem stanowisk, własności i władzy przez bardziej inteligentną mniejszość.
Numerus clausus to bardzo czytelny, ale wyjątkowo łagodny przykład działań obronnych
- historia odnotowała znacznie gorsze przypadki represji. Na tej samej zasadzie
prześladowania dotykają obecnie białych w Afryce[25][26][27] (RPA: czarni i biała
mniejszość).

Odwrotnie, pojawienie się w jednorodnej społeczności znacznej liczby osób o niższej
inteligencji (USA: biali i czarna mniejszość), spowoduje powstanie u mniej
inteligentnej mniejszości postaw roszczeniowych, które miałyby ,,zrekompensować" im
wrodzoną niemożność osiągnięcia tych samych rezultatów, jakie osiąga bardziej
inteligentna większość. Metody walki z ,,dyskryminacją" ogranicza jedynie fantazja
,,pokrzywdzonych" i wydolność finansowa systemu. Będziemy mieli parytety, akcje
afirmatywne (wyrównywanie szans edukacyjnych i zawodowych na wszelkie możliwe
sposoby), walka ze stereotypami, domaganie się równego życia zamiast równego startu
itd. itp.

Dlatego Czytelnik powinien się poważnie zastanowić, nim uwierzy w beztroskie lewackie
bajania i zdecyduje się poprzeć przyjmowanie imigrantów.

Książki i artykuły
Wikipedia, History of the race and intelligence controversy, (Wiki-en)
Arthur Jensen, How Much Can We Boost IQ and Achievement?, 1969, Harvard Educational
Review: April 1969, Vol. 39, No. 1, pp. 1-123, (Wiki-en)
Hans Eysenck, Race, intelligence and education, [W USA pod tytułem: The IQ argument],
1971
James R. Flynn, Race, I.Q. and Jensen, 1980
Arthur R. Jensen, Bias in Mental Testing, 1980, (Wiki-en)
James R. Flynn, Massive IQ gains in 14 nations: What IQ tests really measure, 1987,
Psychological Bulletin, 101(2), 171-191.
Richard J. Herrnstein, Charles Murray, The Bell Curve - Intelligence and Class
Structure in American Life, 1994, (Wiki-pl), (Wiki-en), (GBook)
Wikipedia, Mainstream Science on Intelligence, 1994, (Wiki-en)
Wikipedia, Intelligence: Knowns and Unknowns, 1995, (Wiki-en)
U. Neisser, G. Boodoo, T. Bouchard Jr., A. Boykin, N. Brody, S. Ceci, D. Halpern, J.
Loehlin, R. Perloff, R. Sternberg, S. Urbina, Intelligence: Knowns and unknowns,
1995, American Psychologist, Vol 51(2), Feb 1996, 77-101, (LINK)
J. Philippe Rushton, Race, Evolution, and Behavior: A Life History Perspective, 1995,
(Wiki-en)
Christopher Brand, The g Factor: General Intelligence and Its Implications, 1996,
(Wiki-en)
Richard Lynn, Dysgenics: Genetic Deterioration in Modern Populations, 1996, (Wiki-en)
Wikipedia, Minnesota Transracial Adoption Study, (Wiki-en), (GBook)
Charles A. Murray, Income Inequality and IQ, 1998
Arthur R. Jensen, The g Factor: The Science of Mental Ability, 1998, (Wiki-en)
Hans Eysenck, Intelligence: A New Look, 1998, (GBook)
Richard Lynn, Eugenics: A Reassessment, 2001, (GBook)
Richard Lynn, Tatu Vanhanen, IQ and the Wealth of Nations, 2002, (Wiki-en), (GBook)
Richard Lynn, Race differences in intelligence: an evolutionary analysis, 2006,
(Wiki-en)
Richard Lynn, Tatu Vanhanen, IQ and Global Inequality, 2006, (Wiki-en)
Cochran, G., & Hardy, J., & Harpending, H., Natural History of Ashkenazi
Intelligence, 2006, Journal of Biosocial Science, 38(5), 659-693, (LINK)
Arthur R. Jensen, Clocking the Mind: Mental Chronometry and Individual Differences,
2006
Richard Lynn, The Global Bell Curve: Race, IQ, and Inequality Worldwide, 2008
Gregory Cochran, Henry Harpending, The 10,000 Year Explosion: How Civilization
Accelerated Human Evolution, 2009, (Wiki-en)
Richard Lynn, Tatu Vanhanen, Intelligence: A Unifying Construct for the Social
Sciences, 2012
R. Nisbett, J. Aronson, C. Blair, W. Dickens, J. Flynn, D. Halpern, E. Turkheimer,
Intelligence: New findings and theoretical developments, 2012, American Psychologist,
67(2), 130-159, (LINK)
Richard Hume, IQ and Race: The Complete Overview, 2013
Edward Dutton, Dimitri van der Linden, Richard Lynn, The negative Flynn Effect: A
systematic literature review, 2016, Intelligence, 59, 163-169, (LINK)
Bernt Bratsberg & Ole Rogeberg, Flynn effect and its reversal are both
environmentally caused, 2018, (LINK)

Przypisy
? Wikipedia, Jordan Peterson, (Wiki-pl), (Wiki-en)
? predyktor - (statystyka) parametr na podstawie którego możemy coś prognozować
? Wikipedia, Zmienna objaśniająca, (Wiki-pl)
? Jordan Bernt Peterson, There is no such thing as EQ, (LINK1), (LINK2)
? Hans Eysenck, The IQ argument: race, intelligence, and education, s.20
Tekst oryginalny:
... the myth of racial equality, while more acceptable in principle to any liberal
and well-meaning person than its opposite, is still a myth: there is no scientific
evidence to support it. Indeed, as Jensen has pointed out, the a priori probability
of such a belief is small: Nearly every anatomical, physiological, and biological
system investigated shows racial differences. Why should the brain be an exception?
? Brainstats, World ranking of countries by their average IQ, (LINK)
? Wikipedia, Nations and intelligence, (Wiki-en)
? Wikipedia, Rozkład normalny, (Wiki-pl)
? Zobacz przypis w artykule Murzyni. Czy czarne jest piękne?, (LINK)
? Wikipedia, Iloraz inteligencji, (Wiki-pl)
? Pole pod rozkładem Gaussa dla przedziału [?+r?, +?), gdzie r jest liczbą
rzeczywistą, jest równe S = 1/2*erfc(r/sqrt(2)), gdzie erfc(x) jest uzupełniającą
funkcją błędu. Uzupełniająca funkcja błędu erfc(x) i funkcja błędu Gaussa erf(x) są
związane wzorem: erf(x) + erfc(x) = 1, (Wiki-pl). Uzupełniająca funkcja błędu erfc(x)
jest zaimplementowana w programie PARI/GP. W arkuszu kalkulacyjnym funkcja błędu
erf(x) występuje jako FUNKCJA.BŁ.DOKŁ, zaś uzupełniająca funkcja błędu erfc(x)
występuje jako KOMP.FUNKCJA.BŁ.DOKŁ
? Jakkolwiek możemy obliczać odpowiednie pola pod krzywą dla wartości większych od
?+4? = 160, to ich sens jest wątpliwy. Przykładowo dla IQ >= ?+5? znajdujemy, że
odsetek takich osób jest równy 2,87?10-7, a dla IQ >= ?+6? mamy 9,87?10-10. Zatem
wśród wszystkich ludzi zamieszkujących Ziemię, byłoby jedynie 7 osób o IQ >= 190. Nie
widać metody, która pozwoliłaby rozstrzygnąć, czy jest to wynik prawidłowy. Równie
dobrze możemy twierdzić, że nie ma ani jednej takiej osoby lub twierdzić, że jest 100
takich osób. Twierdzenie, że takich osób jest 7, jest w rzeczywistości nieuprawnioną
ekstrapolacją przyjętego modelu.
? Wikipedia, The Bell Curve, (Wiki-en)
? Richard J. Herrnstein, Charles Murray, The Bell Curve - Intelligence and Class
Structure in American Life, 1994, (LINK)
? Jordan B. Peterson, Jaka praca do ciebie pasuje? O relacji inteligencji do pracy,
(YT-pl), (YT-en)
? Kilka ciekawych przykładów ukazujących, jak niewielkie różnice wartości średnich
wytwarzają niewyobrażalnie duże różnice na krańcach rozkładu Gaussa: Dlaczego Żydom
wiedzie się lepiej od innych? - Jordan B. Peterson, (YT1-pl), (YT1-en), Fakty
biologiczne, których nikt nie chce znać, (YT2-pl)
? U.S. Census Bureau, ACS Demographic and Housing Estimates, (FactFinder)
? Wikipedia, Demography of the United States, (Wiki-en)
? Skocz do: 19,0 19,1 Cochran G. & Hardy J. & Harpending H., Natural history of
Ashkenazi intelligence, (LINK1)
? Wikipedia, Żydzi aszkenazyjscy, (Wiki-pl)
? Wikipedia, Ashkenazi Jewish intelligence, (Wiki-en)
? Wikipedia, List of Jewish Nobel laureates, (Wiki-en)
? Wikipedia, The 10,000 Year Explosion, (Wiki-en)
? Wikipedia, Numerus clausus, (Wiki-pl), (Wiki-en)
? Wikipedia, Ataki na farmy w Południowej Afryce, (Wiki-pl), (Wiki-en)
? wPolityce.pl, Do Południowej Afryki powrócił apartheid. Tym razem to czarni
prześladują białych, (LINK)
? Wprost.pl, Czarno na białym, (LINK)

https://henryk-dabrowski.pl/index.php?title=IQ,_rozk
ład_Gaussa_i_czarno-białe_konsekwencje

2. Data: 2023-07-22 23:11:10

Temat: Re: Mit równości rasowej ?
Od: "M. Z." <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

sobota, 22 lipca 2023 o 23:05:59 UTC+2 M. Z. napisał(a):
> [...]

> ? wPolityce.pl, Do Południowej Afryki powrócił apartheid. Tym razem to czarni

Cytowanie powyższego artykułu - gdyby ktoś chciał:

Bibliographic details for IQ, rozkład Gaussa i czarno-białe konsekwencje
Page name: IQ, rozkład Gaussa i czarno-białe konsekwencje
Author: Henryk Dąbrowski contributors
Publisher: Henryk Dąbrowski, .
Date of last revision: 24 wrzesień 2022 16:35 UTC
Date retrieved: 22 lipiec 2023 21:08 UTC
Permanent URL: https://henryk-dabrowski.pl/index.php?title=IQ,_rozk
%C5%82ad_Gaussa_i_czarno-bia%C5%82e_konsekwencje&old
id=456
Page Version ID: 456
Citation styles for IQ, rozkład Gaussa i czarno-białe konsekwencje
APA style
IQ, rozkład Gaussa i czarno-białe konsekwencje. (2022, wrzesień 24). Henryk
Dąbrowski, . Retrieved 21:08, lipiec 22, 2023 from
https://henryk-dabrowski.pl/index.php?title=IQ,_rozk
%C5%82ad_Gaussa_i_czarno-bia%C5%82e_konsekwencje&old
id=456.
MLA style
"IQ, rozkład Gaussa i czarno-białe konsekwencje." Henryk Dąbrowski, . 24 wrz 2022,
16:35 UTC. 22 lip 2023, 21:08 <https://henryk-dabrowski.pl/index.php?title=IQ,_roz
k%C5%82ad_Gaussa_i_czarno-bia%C5%82e_konsekwencje&ol
did=456>.
MHRA style
Henryk Dąbrowski contributors, 'IQ, rozkład Gaussa i czarno-białe konsekwencje',
Henryk Dąbrowski, , 24 wrzesień 2022, 16:35 UTC,
<https://henryk-dabrowski.pl/index.php?title=IQ,_roz
k%C5%82ad_Gaussa_i_czarno-bia%C5%82e_konsekwencje&ol
did=456> [accessed 22 lipiec 2023]
Chicago style
Henryk Dąbrowski contributors, "IQ, rozkład Gaussa i czarno-białe konsekwencje,"
Henryk Dąbrowski, , https://henryk-dabrowski.pl/index.php?title=IQ,_rozk
%C5%82ad_Gaussa_i_czarno-bia%C5%82e_konsekwencje&old
id=456 (accessed lipiec 22, 2023).
CBE/CSE style
Henryk Dąbrowski contributors. IQ, rozkład Gaussa i czarno-białe konsekwencje
[Internet]. Henryk Dąbrowski, ; 2022 wrz 24, 16:35 UTC [cited 2023 lip 22]. Available
from: https://henryk-dabrowski.pl/index.php?title=IQ,_rozk
%C5%82ad_Gaussa_i_czarno-bia%C5%82e_konsekwencje&old
id=456.
Bluebook style
IQ, rozkład Gaussa i czarno-białe konsekwencje,
https://henryk-dabrowski.pl/index.php?title=IQ,_rozk
%C5%82ad_Gaussa_i_czarno-bia%C5%82e_konsekwencje&old
id=456 (last visited lipiec 22, 2023).
BibTeX entry
@misc{ wiki:xxx,
author = "Henryk Dąbrowski",
title = "IQ, rozkład Gaussa i czarno-białe konsekwencje --- Henryk Dąbrowski{,} ",
year = "2022",
url = "https://henryk-dabrowski.pl/index.php?title=IQ,_roz
k%C5%82ad_Gaussa_i_czarno-bia%C5%82e_konsekwencje&ol
did=456",
note = "[Online; accessed 22-lipiec-2023]"
}
When using the LaTeX package url (\usepackage{url} somewhere in the preamble) which
tends to give much more nicely formatted web addresses, the following may be
preferred:
url = "\url{https://henryk-dabrowski.pl/index.php?title=IQ

3. Data: 2023-07-23 11:25:50

Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22.07.2023 o 23:05, M. Z. pisze:

> [...]
Jednak osobom, które je stawiają, zazwyczaj nie chodzi o prawdę, a o prostą
manipulację: zamienić dyskusję o faktach na dyskusję o słowach.

A temu rasistowskiemu pokemonowi bez wątpienia chodzi o prawdę.
LOL

> [...]
Tak samo niepodważalny jest fakt, że Amerykanie pochodzenia subsaharyjskiego osiągają
gorsze rezultaty IQ od Amerykanów pochodzenia europejskiego

No pewnie, bo przecież jak jakiś biały rasista (który jest na wysokim
stanowisku dlatego, bo jest biały) nie awansuje mądrzejszego od siebie
czarnoskórego na dyrektora, to oznacza, że ten czarny jest głupszy od
tego białego, bo przecież nie jest dyrektorem, więc musi być mniej
inteligentny.

[ciach reszta rasistowskiego bełkotu]

https://pl.wikipedia.org/wiki/Rasa_a_inteligencja

> https://henryk-dabrowski.pl/

Piardy jakiegoś rasistowskiego anonima.

"O Henryk Dąbrowski
Ta strona nie posiada jeszcze zawartości."

Za to posiada numer konta do wpłat.
LOL

Trzeba być kretynem żeby takie coś cytować i przedstawiać ten bełkot
jako źródło wiedzy.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

4. Data: 2023-07-23 11:33:20

Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
budowy ciała i wydolności fizycznej, ale również możliwości umysłowych. Nie ma też

https://natemat.pl/149529,czarni-sa-glupsi-od-bialyc
h-nieprawdziwa-teza-pseudonaukowej-ksiazki

I już wiadomo na czym ten rasista oparł te swoje rasistowskie wypierdy.
A taka rasistka jak ty oczywiście te rasistowskie pierdy łyka bez
popijania, bo ci pasują.
Czyli jak zwykle, im więcej faktów, tym gorzej dla faktów.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

5. Data: 2023-07-23 16:29:47

Od: "M. Z." <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

niedziela, 23 lipca 2023 o 11:33:23 UTC+2 Kviat napisał(a):
> [...]
>
> I już wiadomo na czym ten rasista oparł te swoje rasistowskie wypierdy.
> A taka rasistka jak ty oczywiście te rasistowskie pierdy łyka bez

I już wiadomo na czym opierasz te swoje lewackie wypierdy.
A taki rzewny lewak jak ty oczywiście te lewackie pierdy łyka bez popijania, bo ci
pasują.

> Czyli jak zwykle, im więcej faktów, tym gorzej dla faktów.

Rzeczy, które LEWACY UZNALI ZA FAKTY.
Aby skłonić nas do ich przyjęcia, lewackie idee przytaczają jako dowód olbrzymią
lewacką publiczność, która je wyznaje.
(Parafraza Nicolás'a Gómez'a Dávil'i)

Z polskiego na nasze - miliony lewackich much nie mogą się mylić tylko dlatego, że
upodobały sobie gówno. ?

> Powrotu do zdrowia życzę.

A kaftanik wciąż na tobie. Musisz się wreszcie porządnie pomodlić, to ci się w końcu
ziści.

> Piotr

Że co? ?

6. Data: 2023-07-23 17:22:51

Od: "M. Z." <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

h-nieprawdziwa-teza-pseudonaukowej-ksiazki

> I już wiadomo na czym ten rasista oparł te swoje rasistowskie wypierdy.

,,Aby zgorszyć lewicowca, wystarczy powiedzieć prawdę."
Nicolás Gómez Dávila

> Piotr

Nie pisz tego, czego nie rozumiesz.

7. Data: 2023-07-23 21:30:29

Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.07.2023 o 16:29, M. Z. pisze:

> Z polskiego na nasze

Raczej z rasistowskiego na twoje.
A ściślej z ruskiej trollowni za rubelki.

> - miliony lewackich much nie mogą się mylić tylko dlatego, że upodobały sobie
gówno. ?

Miliony prawackich rasistowskich zjebów łyka prawackie rasistowskie
gówno z jakichś prawackich anonimowych stronek-wypierdów.
Bo upodobały sobie gówno.
I oni - ty - się nie mylą.
LOL

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

8. Data: 2023-07-23 21:40:33

Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.07.2023 o 17:22, M. Z. pisze:
> [...]
powodu, żeby było inaczej."

h-nieprawdziwa-teza-pseudonaukowej-ksiazki

> ,,Aby zgorszyć lewicowca, wystarczy powiedzieć prawdę."

To spróbuj choć raz.
Prada sama przejdzie ci przez gardło, czy trzeba zapłacić rubelakami?

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

Tak bez sutanny?!
,,Z Bidenem do WC" - czyli o czym śnią H&M
Skutki faszyzmu
Sprawa Peretti.
Lekarzu, pracuj albo płać!