Mleczko cielęce po prowansalsku?

1. Data: 2007-10-23 22:40:30

Temat: Mleczko cielęce po prowansalsku?
Od: "Grzegorz" <l...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry,
czy mógłbym prosić o przepis na mleczko cielęce (grasicę) po prowansalsku? Z
sieci dowiedziałem się tylko, że można go znaleźć w książce "Rarytasy z
podrobów", ale nie mam do niej dostępu. Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
Grzegorz

2. Data: 2007-10-24 04:10:07

Temat: Re: Mleczko cielęce po prowansalsku?
Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz pisze:
> [...]
> sieci dowiedziałem się tylko, że można go znaleźć w książce "Rarytasy z
> podrobów", ale nie mam do niej dostępu. Będę wdzięczny za pomoc.

Alledrogo? 14 zł i Twoja.
http://www.allegro.pl/item259515612_rarytasy_z_podro
bow.html
--
BBjk

3. Data: 2007-10-24 10:21:25

Od: "Grzegorz" <l...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

> Alledrogo? 14 zł i Twoja.
> http://www.allegro.pl/item259515612_rarytasy_z_podro
bow.html
> --
> BBjk

14,90 zł, gwoli ścisłości. Znalazłem coś lepszego:
http://eureka.sklep.pl/towar.39.rarytasy.z.podrobow.
(seria.kdc).html
13,90 zł i Twoja!
A wracając do rzeczy: czy ktoś ma ten przepis i byłby gotów się nim podzielić?
Pozdrawiam - Grzegorz

4. Data: 2007-10-24 17:24:03

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <6...@n...onet.pl>,
"Grzegorz" <l...@r...com> wrote:

> [...]
> 13,90 zł i Twoja!
> A wracając do rzeczy: czy ktoś ma ten przepis i byłby gotów się nim podzielić?

Nie znalazłem nic pod tą nazwą w moich książkach kucharskich. Ale jest
tam mnóstwo innych przepisów na ris de veau. Mam coś podać?

I czy naprawdę chcesz to zrobić? Ja raz zrobiłem, spróbowałem i mogę się
obyć bez tego.

Władysław

--
Najgorszą radą, jaką można udzielić większości ludzi jest: bądź sobą.

5. Data: 2007-10-24 18:28:02

Od: l...@r...com szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tam mnóstwo innych przepisów na ris de veau. Mam coś podać?
>
> I czy naprawdę chcesz to zrobić? Ja raz zrobiłem, spróbowałem i mogę się

Dzięki, ale mam akurat w lodówce grasicę, a nie podgardle! I właśnie chcę
spróbować - może ten jeden raz.
Pozdrawiam - Grzegorz

6. Data: 2007-10-24 19:07:14

Od: "Grzegorz" <l...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki, ale mam akurat w lodówce grasicę, a nie podgardle!

Ups, właśnie się przekonałem, że ris de veau to właśnie grasica cielęca! Będę
wdzięczny za jakiś przepis, najlepiej w miarę prosty i typu "grasica
cośtamcośtam", a nie "cośtamcośtam z grasicą".
Pozdrawiam - Grzegorz

7. Data: 2007-10-24 20:17:00

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <2...@n...onet.pl>,
l...@r...com wrote:

> Dzięki, ale mam akurat w lodówce grasicę, a nie podgardle! I właśnie chcę
> spróbować - może ten jeden raz.

Też nie o podgardlu piszę. A skoroś taki znawca, to dla mnie EOT.

Władysław

--
Najgorszą radą, jaką można udzielić większości ludzi jest: bądź sobą.

8. Data: 2007-10-24 20:37:11

Od: "Grzegorz" <l...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

> Też nie o podgardlu piszę. A skoroś taki znawca, to dla mnie EOT.
>
> Władysław

Szkoda. Pozdrawiam - Grzegorz

9. Data: 2007-10-24 20:56:34

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <2...@n...onet.pl>,
"Grzegorz" <l...@r...com> wrote:

> Ups, właśnie się przekonałem, że ris de veau to właśnie grasica cielęca! Będę
> wdzięczny za jakiś przepis, najlepiej w miarę prosty i typu "grasica
> cośtamcośtam", a nie "cośtamcośtam z grasicą".

A w takim razie, szybo szukam.

Rozumiem, że mleczko cielęce z truflami, to raczej nie to, czego
oczekujesz. ;-)

W ogóle według mnie potrawy z grasicy, należą do tych potraw, w których
sposób przyrządzenie i przyprawienia są ważniejsze od składnika
podstawowego. Osobiście za nimi nie przepadam.

Mleczko cielęce najpierw należy płukać 4 - 6 godzin, zmieniając
kilkakrotnie zimną wodę. Nie mogą zostać żadne ślady krwi.
Następnie włożyć do zimnej wody i podgrzać bardzo powoli do wrzenia.
Gotować dwie minuty. Wyjąć, ostudzić w zimnej wodzie, odcedzić,
obciągnąc ze skóry.
Odciąć część podłużną od okrągłej. Oczyścić z ze wszelkich obcych części
- tłuszczu, żył etc. Włożyć między dwie czyste ścierki. Przycisnąć z
góry deską, obciążyć (ok. 2 kg) i zostawić na dwie godziny.

Następnie można to przyrządzić na wiele sposobów. Np. pociąć na plastry,
panierować w rozbitym jajku i tartej bułce i smażyć.

Mam też bogayrze przepisy, jeżeli chcesz, to może znajdę coś
atrakcyjnego jutro, co nie będzie wymagało trufli, fois gras lub
karczochów. Jeżeli znajdę czas, więc raczej wieczorem. Na razie idę spać.

Władysław

--
Najgorszą radą, jaką można udzielić większości ludzi jest: bądź sobą.

10. Data: 2007-10-24 21:34:30

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz pisze:
> [...]
> sieci dowiedziałem się tylko, że można go znaleźć w książce "Rarytasy z
> podrobów", ale nie mam do niej dostępu. Będę wdzięczny za pomoc.

Jeśli masz dostęp do mleczka, to pewnie i do możdżku cielęcego - jest
pyszny :-)

--
XL wiosenna

klops?
BETKA !!!
Blog z przepisami
Polecicie dobry przepis na nalewkę z żurawin?
DLACZEGO...