Moje ulubione zawijańce :)

1. Data: 2005-05-24 22:30:26

Temat: Moje ulubione zawijańce :)
Od: "Midnight Wind" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcialam się podzielić moim ulubionym przepisem na zawijańce z kurczaka.
Prymitywne ale lubię je bardzo.
Otóż kupuję 10 kawałków mięsa kurczaka - u nas nazywają to gulaszowe z
kurczaka, a dokłądnie jest to mięso z pałek (czylo dolnej części nogi) z
kurczaka ale bez kości. Zawijam to w rulonik i układem w naczyniu
żaroodpornym. Nic nie daję do środka ani nie okręcam nitkami. Układam tak,
żeby się nie rozwinęło, jedno obok drugiego. Ułożone trochę popieprze,
posolę, skropię 2 łyżkami oliwy. Kroję 30 dag pieczarek i wykładam je na
mięso. Popieprzę i posolę pieczarki. Zamykam naczynie żaroodporne i piekę
termoobiegiem. Od czasu rozpoczęcia wrzenia jakieś 40-50 minut pieczenia.
Sosik z tego też jest smaczny.

Pozdrawiam Hania
http://free.of.pl/p/polnocny_wiatr/

2. Data: 2005-05-24 22:33:12

Temat: Re: Moje ulubione zawijańce :)
Od: "Midnight Wind" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałabym jeszcze dodać, że jak robię same zawijańce bez pieczarek, to
bardzo lubię do nich sosik chrzanowy. Nie umiem zrobić sama takiego sosiku,
więc używam do tego sos biały Knorra, do którego dodaję łyżeczkę chrzanu
podczas gotowania go.

3. Data: 2005-05-25 11:56:42

Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

. Nie umiem zrobić sama takiego sosiku,
> więc używam do tego sos biały Knorra, do którego dodaję łyżeczkę chrzanu
> podczas gotowania go.

Nie wiem, jaki jest sos Knorra, ale ja robię sos chrzanowy tak:
łyżkę masła rozpuszczam na patelni, na to wsypuję łyżkę mąki, mieszam, aż
mąka zacznie "pykać" na patelni, dolewam rosołku lub wody, najlepiej
gorącego (tak, żeby było dość gęste), mieszam, dodaję 2 łyżki chrzanu ,
mieszam gotowe. Jak za gęste, dolać wody lub rosołu, jak zbyt ostre - łyżkę
śmietany (wymieszaj najpierw w osobnym naczyniu z 2-3 łyżkami sosu, żeby się
nie zwarzyła). Sos robi się szybko, cena pewnie dużo niższa od gotowców.
Jeśłi zamiast chrzanu dodasz musztardy - masz sos musztardowy.

Dorota

4. Data: 2005-05-25 12:02:13

Od: "@nn" <jurek@post> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota ***" <d...@W...op.pl> napisał w wiadomości

> . Nie umiem zrobić sama takiego sosiku,
>>
> Nie wiem, jaki jest sos Knorra, ale ja robię sos chrzanowy tak:
> łyżkę masła rozpuszczam na patelni, na to wsypuję łyżkę mąki,
> mieszam, aż

Sos Knorra jest błeeeeeee :->
Ania

--
Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ
***Moje dziecki: http://tinyurl.com/bdgxw ***

5. Data: 2005-05-25 21:19:45

Temat: Sosiki
Od: "Midnight Wind" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśłi zamiast chrzanu dodasz musztardy - masz sos musztardowy.

To jeszcze proszę o podanie propozycji do czego mogę użyć sosu
musztardowego.
Chrzanowy, poza zawijańcami, używam także do jajek na twardo - takie
jajeczka na obiad z ziemniakami i surówką.
Przepis na sosik już skopiowałam do folderu: Ważne/Kuchnia . :)

6. Data: 2005-05-25 21:21:59

Temat: Re: Sosiki
Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 25 May 2005 23:19:45 +0200, Waćpanna lub Waćpan *Midnight Wind*, w
wiadomości news:<news:d72q5b$df4$1@opal.futuro.pl> zawarł, co następuje:

> To jeszcze proszę o podanie propozycji do czego mogę użyć sosu
> musztardowego.

Bardzo dobry do gotowanej wołowiny.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

7. Data: 2005-05-31 18:04:41

Od: MechaGodzilla <m...@T...neo.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 05-05-25 23:19Midnight Wind wrote:

> [...]
> jajeczka na obiad z ziemniakami i surówką.
> Przepis na sosik już skopiowałam do folderu: Ważne/Kuchnia . :)

z czasow Kryzysu pamietam w takim sosie jaja na twardo lub parowki. do
ziemniakow i surowki. moze prozaiczne, ale smaczne.

mechcia

początkująca
Prażony sezam - jak zrobić?
Uwaga na kiepskie lodówki Liebherr