początkująca

1. Data: 2005-05-24 15:52:10

Temat: początkująca
Od: "Jolka" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zaczynam przygodę z grillem. Znalazłam na grupie wiele wykwintnych pomysłow
na dania grilowane. Czhciałabym jednak zacząc od takich zwykłych i prostych,
coby gości nie wystraszyć ale jednak nie podawać tylko kiełbasek. Czy ktoś z
Szanownych grupowiczów mógłby podszepnąć jakiś sprawdzony przepis albo może
jakiś link...
z góry dziękuje
Jola

2. Data: 2005-05-25 06:30:25

Temat: Re: początkująca
Od: "maciej" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Możesz warzywa grilować, ja je skrapiam oliwą i posypuje różnymi ziołamy,
albo tak jabłka na pół wydrążam środek zeby zrobił sie pojemniczek i
łyżeczke cukru wsypuje, pieke aż cukier się rozpuści i skórka przypiecze.
No mozna tż najzwyklejsze szaszłyki.
Ostatnio zrobiłem sobie hamburgera z serem i mortadelą.
A jak jest sezon na kabaczki to i one na ruszcie ląduja pokrojone w plastry.

--
Maciek

3. Data: 2005-05-25 11:11:12

Od: "Grzegorz Kasperek" <g...@w...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ostatnio zrobiłem sobie hamburgera z serem i mortadelą.

hamburger z mortadelą ? ma toto jakiś smak?

4. Data: 2005-05-25 11:44:03

Od: "Marek W." <U...@U...UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Kasperek" <g...@w...lublin.pl> napisał w
wiadomości news:d71mgh$kbc$1@news.lublin.pl...

> hamburger z mortadelą ? ma toto jakiś smak?

Wydaje mi sie że keczupu...;))))

Marek

5. Data: 2005-05-25 12:29:34

Od: "batory" <b...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jolka" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> coby gości nie wystraszyć ale jednak nie podawać tylko kiełbasek. Czy ktoś
> Szanownych grupowiczów mógłby podszepnąć jakiś sprawdzony przepis albo

Zwykłe proste dla początkującej:
Weź żeberka wieprzowe (paski), podziel na kawałki po 2-3 żeberka. Weź
karkówkę i pokrój na plastry.
Dowolną przyprawę go grilla (Kamis chyba robi), jak lubisz bardziej ostre -
ostrą. Olej wymieszaj z przyprawą, natrzyj mięsko. Niech sobie trochę poleży
(godzinkę?) . I na grilla.
Pozdrawiam - Agnieszka

6. Data: 2005-05-25 12:45:38

Od: "Grzegorz Kasperek" <g...@w...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szanownych grupowiczów mógłby podszepnąć jakiś sprawdzony przepis albo
> może
> jakiś link...

sprawdzony przepis ?
chudy boczek pokrojony w niezbyt cienkie plastry,
gwarantuję Ci, że zabraknie ;-)
skrzydełka, nóżki kurczaka najlepiej w jakiejś panierce lub normalnie z
przyprawą

7. Data: 2005-05-25 12:50:35

Od: "Grzegorz Kasperek" <g...@w...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wydaje mi sie że keczupu...;))))

namoczyć deskę do krojenia,
zeskrobać nożem,
uformować i wrzucić na grill,
polać keczupem,
będzie prawie to samo ale bez konserwantów ;-)

8. Data: 2005-05-25 18:48:20

Od: Magdalena Bassett <m...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

Jolka wrote:
> Zaczynam przygodę z grillem. [...]Czy ktoś z
> Szanownych grupowiczów mógłby podszepnąć jakiś sprawdzony przepis albo może
> jakiś link...

Piersi kurze z serem

2 piersi
2 plastry ostrego sera
pieprz, sol
1 lyzka pesto lub 1 lyzeczka musztardy+1 lyzeczka miodu

Mieso obraz z wlokien i tluszczu. Natrzec sola i pieprzem. Grilowac z
obu stron, az srodek bedzie bialy, nie rozowy. Posmarowac kazdy kawalek
miesa z jednej strony polowa pesto lub mieszanki musztardowo-miodowej.
Przykryc plastrem sera, umiescic na grillu az ser zacznie sie topic.
Mozna podac z salata, chlebem czosnkowym, lub pokroic w paski i zawinac
w tortille z sosem i awokado, mozna tez wlozyc do brytfanki, zalac sosem
smietankowym i piec pod przykryciem przez godzine - latwy sposob na te
kawalki kury, ktore zostana po grillowaniu.

Magdalena Bassett

9. Data: 2005-05-25 20:01:06

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 25 mai 2005 ŕ 20:48:20, dans <1...@c...supernews.com> vous
écriviez :

> 2 piersi
> 2 plastry ostrego sera
> pieprz, sol
> 1 lyzka pesto lub 1 lyzeczka musztardy+1 lyzeczka miodu

> Mieso obraz z wlokien i tluszczu.

Hmm... a jakie to wlokna spotyka sie w piersiach kurzecych ? ;)

Ewcia

--
Niesz

10. Data: 2005-05-25 20:10:25

Od: "makaron" <m...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w wiadomości

> Hmm... a jakie to wlokna spotyka sie w piersiach kurzecych ? ;)

np. bawełna, ale włókno lepiej pasuje do "sztuczne".
makaron

Prażony sezam - jak zrobić?
Uwaga na kiepskie lodówki Liebherr
żółta marchew