Moule

1. Data: 2001-03-07 11:21:48

Temat: Moule
Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos wie, jak przyrzadza sie moule - czyli malze? Jadlam cos takiego (bylo
pyszne), ale nie znam przepisu. Podawano to w garnku w jakims takim sosie ...
wyczulam, ze byl tam dodany czosnek, maslo, cebula ... ale jak to sie konkretnie
przyrzadza?
Wilma

1. Data: 2001-03-07 12:19:51

Temat: Re: Moule
Od: <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyczulam, ze byl tam dodany czosnek, maslo, cebula ... ale jak to sie

W duzym garnku trzeba rozpuscic troche masla, dodac cebulke, ew. rozmiazdzony
czosnek, ew. pietruszke (ja robie bez tych 2 skladnikow), troche podsmazyc.
Dodac bialego wina, ew. troche wody. W sumie powinno tego byc mniej wiecej do
1/4 wysokosci garnka, albo î mniej. Zagotowac. Wrzucic malze. Po ok. 2 minutach
sie otworza i beda dobre do jedzenia. Nie gotowac zbyt dlugo, robia sie
niedobre.
To sa tzw. moules mariničre, z opisu wnioskuje ze o ten przepis Ci chodzilo.

Pozdrowienia,

Marek

1. Data: 2001-03-07 12:23:31

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

0...@n...onet.pl...
:
[...]

Jestes wspanialy. Napisz tylko jeszcze, czy moge wrzucac mrozonki? bo tylko
takie widuje! ;o(
Wilma

1. Data: 2001-03-07 12:25:38

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "{Wilma}" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> Jestes wspanialy. Napisz tylko jeszcze, czy moge wrzucac mrozonki? bo
tylko
> takie widuje! ;o(
> Wilma

Ja raz kupiłam taką mrożonkę - było napisane, żeby wrzucić do sosu
zamrożone - i co? Było tam tyle okruchów muszli, że nie dało się tego
zjeść... ;-(
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-03-07 13:33:44

Od: <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> : Marek
>
> Jestes wspanialy. Napisz tylko jeszcze, czy moge wrzucac mrozonki? bo tylko

Milo mi bardzo :)
Szczerze mowiac, nie wiem bo zawsze robilem ze swiezych. Musisz sprobowac...
Marek

1. Data: 2001-03-08 22:16:45

Od: "AgataW" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pyszne), ale nie znam przepisu. Podawano to w garnku w jakims takim sosie
> wyczulam, ze byl tam dodany czosnek, maslo, cebula ... ale jak to sie

Mam prosty niezawodny przepis na owe muszle.Jedyny feler to, to że muszą być
świeże w czarnych skorupach i ściśle zamknięte( to jest oznaką tego, że żyją
i świeże) POd żadnym pozorem nie wolno stosować muszli otwartych !
1. Dowolną ilość muszli( muli)oczyszczmy z piachu i innych narośli( dotyczy
to" skorupiaków" zebranych samemu np. w Chorwacji)
2 W garnku z przykrywką podgrzewamy drobną ilość oliwy
3Szatkujemy dużą porcję natki pietruszki i czosnku
4Razem z muszlami wrzucamy do gara - NIE DOLEWAMY ANI KROPLI WODY tylko
przykrywamy to pokrywą i czekamy
5 Muszle same wypuszczają z siebie sok i uzyskujemy esencjonalną porcje sosu
do, którego podajemy świezą bułkę i białe wino
6 A danie robi się w 15 minut i podaje się wtedy gdy muszle SAME się otworzą
( Trzeba obserwować delikatnie pod pokrywką)

NIE WOLNO jeść muszli zamkniętych i siłować się z nimi, bo one trują.

Polecam ten prosty przepis podróżnikom wakacyjnym, nadmorskim, z butlami
gazowymi.Przygotowanie krótkie a emocje ogromne.
UWAGA to AFRODYZJAK.
AgataW

PS. [OT] Jeśli zamierzacie sami je zbierać to nigdy w pobliżu portów, czy
zatopionego żelastwa. Zebrane w takim miejscu mogą zaszkodzić.( Choroba
wściekłych mouli :-) ). Najłatwiej je znaleźć w miejscach gdzie woda morska
miesza się ze słodką.

Re: Jak zrobic Tortille??
fioletowy czosnek
OKAZJA !!!! sprzedam kuchenke elektryczna
glod
Głód