Mule w Chorwacji

1. Data: 2004-08-19 18:37:38

Temat: Mule w Chorwacji
Od: "przem" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jadę na wakacje do Chorwacji, jak byłem tam 2 lata temu to przy drodze były
sprzedawane mule.
Jak je można smacznie przyżądzić w warunkach campingowych?

Gorąco proszę o radę.

POzdrawiam
Przemek

1. Data: 2004-08-19 19:23:39

Temat: Re: Mule w Chorwacji
Od: "Krzyhoo" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "przem" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> drodze były sprzedawane mule.
> Jak je można smacznie przyżądzić w warunkach campingowych?

PrzyRZadzic nie jest latwo. Przede wszystkim trzeba je (mule) dokladnie
oskrobac z "wasow" nozem lub szczotka stalowa. Jest to ciezka praca jesli
masz np. pol wiadra muli.
Plukac w wodzie morskiej. Gotowac w bialym wytrawnym winie.
ps. Najlepiej smakuja wlasnorecznie wylowione co nie jest znowu takie
trudne. (potrzebna gruba robocza rekawica)
Zjadaj tyllko otwarte. Nieotwarte wyrzuc!
Pol wiadra na trzech wydaje sie rozsadna porcja. Do tego rakija lub czerwone
wino, kobieta i spiew...
Krzysztof z Gdyni

1. Data: 2004-08-20 08:00:07

Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jadę na wakacje do Chorwacji, jak byłem tam 2 lata temu to przy drodze
były
> sprzedawane mule.

I nadal są.
Podobnie jak ostrygi.

> Jak je można smacznie przyżądzić w warunkach campingowych?

Po wyczyszczeniu wyrzucić otwarte.
Na oliwie przesmażyć pomidory lub/i cebule lub/i seler naciowy.
Wlać białe wino.Sól , pieprz , oregano i/lub ziola prowansalskie
(albo jakaś mieszanka ziół typu śródziemnomorskiego - są w Chorwacji
wszędzie).
Wrzucić mule.
Gotować pod przykryciem aż się otworzą +2 minuty.
Wyrzucić nieotwarte.
Resztę zjeść ze smakiem.

Ja jeszcze zagęszczam sos tartą bułką.

W niektórych miejscach (np. na Peljesacu) sprzedaja już oczyszczone.
5-6 kun / kg.

proszę o przepisik na ciastka z musli
rzeźnik w Warszawie
A co ze starą lodówką ?