Mysia utopia.

1. Data: 2016-12-25 21:11:24

Temat: Mysia utopia.
Od: LeoTar <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

John Calhoun, poczynając od roku 1968, próbował zbudować mysią
społeczność, w której mielibyśmy do czynienia z powszechną
szczęśliwością. Doświadczenie, nazwane eksperymentem Calhoun'a
(http://leotar.net/year_2016/eksperyment-calhoun-a..
html) od nazwiska
pomysłodawcy, zakończyło się totalną zagładą mysiej kolonii.

Cenne są obserwacje dotyczące rozwoju i zjawisk społecznych (w tym
patologicznych), które ujawniły się w trakcie eksperymentu natomiast nie
wyciągnięto żadnych konstruktywnych wniosków co do mechanizmu,
najwyrazniej ukrytego, który doprowadził do zagłady mysiej kolonii.
Obserwcje jakie poczyniono podczas eksperymentu można nieomalże
bezpośrednio porownać z obserwacjami odnoszącymi sie do ludzkiego stada:
mamy obecnie do czynienia z identycznymi zjawiskami jak w fazie c
eksperymentu Calhoun'a.

Odnosząc moje własne przemyślenia na temat przyczyn oraz mechanizmów
przemocy w rodzinie ludzkiej można stosunkowo łatwo uzupełnić
spostrzeżenia badaczy o tezę, że przyczyną zagłady mysej kolonii było
niewyeliminowanie przez myszy przyczyny przemocy i niedolnść do
ujawnienia przemocy psychicznej. Jesteśmy w tej komfortowej pozycji w
stosunku do myszy, że nie boimy się mówić o tym w jaki sposób
wyeliminować przemoc z życia naszych następców. Zaewne dolność
komunikacji myszy i ich wiedza na temat systemu jakim jest życie
uniemożliwiła im zrozumienie całego destrukcyjnego mechanizmu.

--
LeoTar

Świat według LeoTar'a @ http://leotar.net/year_2016/
Odważ się wiedzieć - Zygmunt Freud
Anarchia matką ładu - Piotr Kropotkin

2. Data: 2016-12-25 21:14:38

Temat: Re: Mysia utopia.
Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 25.12.2016 o 21:11, LeoTar pisze:
> [...]
> komunikacji myszy i ich wiedza na temat systemu jakim jest życie
> uniemożliwiła im zrozumienie całego destrukcyjnego mechanizmu.

Ciekawe jakby zrobić doświadczenie zmuszając myszy do kopulacji z
własnym miotem, czy to by uratowało populację? Oczywiście nie.

3. Data: 2016-12-25 21:43:11

Od: LeoTar <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

pinokio pisze:

> Ciekawe jakby zrobić doświadczenie zmuszając myszy do kopulacji z
> własnym miotem, czy to by uratowało populację? Oczywiście nie.

Nie przekręcaj pinokio: to nie rodzice sa inicjactorami seksu z dziećmi;
to dzieci domagają się swego pierwszego razu z rodzicmi. Nie powielaj
"kłamstwa oświęcimskiego". Ale wracjąc do rzeczy; tak uważam, że gdyby
wśród myszy z kolonii istniała świadomość takiej potrzeby i gdyby sie do
niej dostosowały to kolonia przerwałaby i zniknęłaby z niej przemoc.

Inną sprawą jest to o czym wspomniałem, czy myszy posiadały
wystarczającą wiedzę o życiu i zdolne były wymieniać się między sobą
swoimi spostrzeżeniami by taką procedurę wychowawczą wdrożyć.
Przyglądając sie ludziom biorącym udział w dyskusjach na ten temat nie
sposób nie dostrzec, że kierują sie oni nie rozumem lecz emocjami
narzuconymi im przez ich rodziców i że ta niezdolność do wymieniania
swoich spostrzeżeń przenoszona jest z pokolenia na pokolenie. I tak aż
do samego Stwórcy, który nie miał świadomości tego w jaki sposób
wychować swoje potomstwo by nie dopuszczało się przemocy. Nie mógł
dostrzec czegośod czego sam nie potrafił siebie samego uwolnić.

4. Data: 2016-12-25 21:49:28

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 25.12.2016 o 21:43, LeoTar pisze:
> "kłamstwa oświęcimskiego". Ale wracjąc do rzeczy; tak uważam, że gdyby
> wśród myszy z kolonii istniała świadomość takiej potrzeby i gdyby sie do
> niej dostosowały to kolonia przerwałaby i zniknęłaby z niej przemoc.

przemoc zniknęła, samce zajmowały się czyszczeniem swojego futerka,
gender ich wykończyło

5. Data: 2016-12-25 22:02:16

Od: LeoTar <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

pinokio pisze:

> przemoc zniknęła, samce zajmowały się czyszczeniem swojego futerka,
> gender ich wykończyło

A o samiczej przemocy Ty nie doczytał, hę?

--
LeoTar

Świat według LeoTar'a @ http://leotar.net/year_2016/
Odważ się wiedzieć - Zygmunt Freud
Anarchia matką ładu - Piotr Kropotkin

Skojarzenia
POLSKI MAJDAN - Celowa Destabilizacja w Celu Przejęcia Władzy
Dowcip o Korwinie
Marian dobrze mówi
To już ZAMACH STANU w Polsce?