Myszoploch

1. Data: 2000-03-06 06:23:24

Temat: Myszoploch
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przegladajac literature znalazlem w ksiazkach Buczackiego informacje o
krzewie o nazwie Ruscus aculeatus (Myszoploch). Ponoc bardzo odporny na
mroz do -20 st.C, moze rosnac w umiarkowanym i glebokim cieniu, na
kazdej glebie, nawet bardzo suchej. Moze rosnac nawet w miejscach, gdzie
nie moze rosnac zadna inna roslina. Rozmiary: 50x50cm po 5 latach do
1,2x1m ostatecznie.
Bylby idealny pod moje geste drzewa.

Ale nigdzie indziej nie znalazlem nic wiecej, nawet w "Dendrologii"
Senety, Dolatowskiego.
Czy ktos w Polsce to ma i moglby mi cos powiedziec z punktu widzenia
praktyka?

--
Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysztof Koterba e-mail: k...@r...pl

2. Data: 2000-03-06 11:18:45

Temat: Odp: Myszoploch
Od: "Gocha" <o...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Spotkałam się z Myszopłochem , ale uprawianym jako roślina doniczkowa ,
widywałam go też na giełdzie jako susz do kompozycji.W gruncie , w naszym
klimacie nie widziałam nigdy.
--

Małgorzata Deszert
http://ogrody.topnet.pl

3. Data: 2000-03-06 16:53:28

Temat: Re: Myszoploch
Od: "Anka Stonert" <s...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W gruncie rosnie w Jenie w ogrodzie botanicznym, oraz w kampusie
uniwersyteckim w Orsay pod Paryzem, ale tam jest duzo cieplej niz u nas.
Probowaklam rozmnozyc go z nasionbez stratyfikacji, ale mi sie nie udalo.
Sasiadka miala tez kiedys ogromny egzemplarz w Warszawie w doniczce na
klatce schodowej, ale nie udalo mi sie skutecznie ukrasc kawalka. Rowniez
niewidzialam go w gruncie w Polsce, a mam na niego oko, pewnie u nas za
zimno. Sprzedaja go pod Hala Mirowska obywatelki WNP, ale juz suchy. Moze
ktos z okolic Wroclawia sie odezwie.
pozdrawiam Anka

-------------Z motyką na słońce------------
<s...@f...edu.pl>

4. Data: 2000-03-06 19:59:43

Od: "Paweł Słomczyński" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W Polsce nie nalezy wierzyc Buczackiemu
Pawel Slomczynski

5. Data: 2000-03-06 20:22:12

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hrynkiewicz,Sudnik, i inni piszą:
"....krzew do 1m wys., występujący w klimacie śródziemnomorskim. W
południowej E. rośnie pospolicie Ruscus aculeatus......Najwłaściwsze
rozmnażanie przez podział krzewów. Na zimę wymaga dokładnego okrycia. U nas
uprawa w gruncie problematyczna. Bywa uprawiana przez amatorów jako roślina
doniczkowa, a w cieplejszych krajach jako żywopłotowa."
I tyle.

Pozdrowienia
p...@r...pl

6. Data: 2000-03-06 21:03:09

Temat: Re: Odp: Myszoploch
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł Słomczyński wrote:

> W Polsce nie nalezy wierzyc Buczackiemu

Dlatego tez pytalem na grupie :-)

Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysztof Koterba

7. Data: 2000-03-06 21:21:18

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Siciarski wrote:

> [...]
> uprawa w gruncie problematyczna. Bywa uprawiana przez amatorów jako roślina
> doniczkowa, a w cieplejszych krajach jako żywopłotowa."

No to po co kupowal tego Buczackiego jak mu wierzyc nie mozna?
A swoja droga szkoda, ze z ta mrozoodpornoscia nie jest tak jak w Buczackim, bo
na prawde ten myszoploch by mi sie w ogrodzie podobal :-(

Pozdrawiam serdecznie
Krzysiek Koterba

8. Data: 2000-03-07 15:08:25

Od: s...@k...net.pl (Sunnie) szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Koterba wrote:

> Przegladajac literature znalazlem w ksiazkach Buczackiego informacje o
> krzewie o nazwie Ruscus aculeatus (Myszoploch).
Z Twopjego opisu wynika, ze roslina ta jest rowniez dla m,nie
niezmiernie intersujaca, wiec przylaczam sie do Twojej prosby. Przy
okazji jak ten myszoploch wyglada?

Pozdrawiam,
Anka
--
----
Konwent milosnikow SF KONKRET2000, 31.03-02.04.2000

--
Pusty kartridz? Chcesz miec pelny, tani i markowy odwiedz sklep internetowy
http://www.agawa.pl Wylaczny importer JetTec, przedstawiciel Imation, 3M REF

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

9. Data: 2000-03-07 19:42:05

Od: piochu <p...@l...it> szukaj wiadomości tego autora

Ruscus esculeatus- rzeczywiście znosi cień nawet tam gdzie nic innego
już nie daje rady rosnąć. Owocuje podobnie jak psianka- Solanum
pseudocapsicum, na czerwono. Widziałem liczne stanowiska w lasach na
wybrzeżu Morza Tyreńskiego i w Apeninach, ale także w Rumunii. Rośnie
dość wolno. Przypuszczam, że aby owocował w Polsce musiałby jednak mieć
więcej światła. Ma interesujący pokrój, jego liście są botanicznie
przekształceniami łodygi, no i jest kłujący i zimozielony. Sam jestem
ciekaw jak znosi polski klimat. Myślę, że warto to sprawdzić.
Pozdrawiam!!
Piotr Drzycimski

10. Data: 2000-03-07 19:50:23

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to po co kupowal tego Buczackiego jak mu wierzyc nie mozna?

Choćby po to, żeby wiedzieć jak wygląda:-)
Jeśli możesz zeskanować zdjęcie i podesłać (kiedy już konta Ci odblokują),
to byłbym very wdzięczny.

>A swoja droga szkoda, ze z ta mrozoodpornoscia nie jest tak jak w
Buczackim, bo>na prawde ten myszoploch by mi sie w ogrodzie podobal :-(

Może wytrzymuje nagłe spadki do -20C, ale krótkotrwałe?

Pozdrowienia
p...@r...pl

ostrokrzew
Ratunku! Padla dracena
pyt. oczko !
Iglaki - pomocy !
An optical allusion that will astound you, works on all spec pc's:) 3838