Największa kulinarna...

11. Data: 2009-04-01 15:19:49

Temat: Re: Największa kulinarna...
Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie Ikselka <i...@g...pl> tak oto plecie:

> Skoro nie umie śpiewać, jak twierdzi... :-)

Phi... qry też nie umieją.

> PS. Też lubię gniota i zakalec, no, może surowiznę nie bardzo. Tylko już
> dawno mi się nie udają zakalce - jak to się robi?
> :-D

Najcudowniejszy gniot, jaki jadłam, to był keks szykowany na Wielkanoc.
Teściowa nafaszerowała go taką ilością bakalii, że podwoił masę, no a w
piekarniku był za krótko (jest jakaś rodzinna anegdota nawet, jak się teście
pokłócili nad tą foremką, ile toto powinno się piec). I te bakalie oblepione
niedpieczoną masą... nadal mam cudowne z tym wspomnienia.

Qra

12. Data: 2009-04-01 15:30:58

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Kwi, 16:56, Ikselka wrote:
> [...]
> PS. Też lubię gniota i zakalec, no, może surowiznę nie bardzo. Tylko już
> dawno mi się nie udają zakalce - jak to się robi?
> :-D

Znajoma mi opowiadała, że będąc dzieckiem nosiła blachy z ciastem do
piekarni (no, takie to czasy były). A ponieważ sama lubiła zakalec, to
niosąc to ciasto buch-buch uderzała dnem blachy o każdy słupek. A jej
mama nadziwić się nie mogła, że od jakiegoś czasu ciasto się jej nie
udaje.

Moją wpadką była podeszwa ze schabowego, gdy zaprosiłam towarzystwo z
pracy.
No i tradycyjnie - przesolone ziemniaki dostał jeden absztyfikant;p

--
Pozdrawiam :)
JM

13. Data: 2009-04-01 16:04:43

Od: a...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

On 1 Kwi, 17:30, JaMyszka <f...@g...com> wrote:

> [...]
> pracy.
> No i tradycyjnie - przesolone ziemniaki dostał jeden absztyfikant;p

Ja pomagając mamie w kuchni ( bylem uczniem podstawowki) odcedziłem
zupę zamiast ziemniaki.

14. Data: 2009-04-01 17:39:22

Od: jadrys <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:
> ...wpadka w życiu? //ale taka publiczna!
>
> Pierwsza nie powiem, poczekam, kto odważniejszy :-D

Próba ugotowania zupy (krupnik) w szybkowarze. Prawie cała znalazła się
na suficie..

--
Linuks to system dla myślących użytkowników.. Ja

A Debian jest pierwszym sekretarzem tego
systemu... Również ja

15. Data: 2009-04-01 17:49:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 01 Apr 2009 19:39:22 +0200, jadrys napisał(a):

> Próba ugotowania zupy (krupnik) w szybkowarze. Prawie cała znalazła się
> na suficie..

Aaaaa, tooooo to ja mam zaliczone na szóstkę, czyli pierwsze (i ostatnie)
gotowanie grochu w szybkowarze: zatkany wylot pary -> grochowy aerozol w
całej kuchni wokoło, dokładnie poniżej linii wyznaczonej przez okap,
kierujący pęd aerozolu w dół.
Ściany m.w. poniżej wys. 1/3, wszystkie stojące szafki kuchenne oraz
podłoga z płytek (małe płytki, dużo spoin) pokryte rozpyloną papką
natryskowo jak karoseria samochodu chmurą lakieru.

Sprzatanie trwało ładnych parę godzin, wdłubywanie grochu z wszelkich
załamań i spoin - znacznie dłużej.

16. Data: 2009-04-01 18:03:29

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> natryskowo jak karoseria samochodu chmurą lakieru.
>
> Sprzatanie trwało ładnych parę godzin, wdłubywanie grochu z wszelkich

Brak odkurzacza wodnego jak Rainbow czy Hyla - pół godeziny i błysk...

17. Data: 2009-04-01 18:05:39

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 1 Apr 2009 20:03:29 +0200, Panslavista napisał(a):

> Brak odkurzacza wodnego jak Rainbow czy Hyla - pół godeziny i błysk...

Jakieś 20 lat temu był brak wszystkiego - groch był.
:-)

18. Data: 2009-04-01 18:17:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 1 Apr 2009 20:05:39 +0200, Ikselka napisał(a):

> Jakieś 20 lat temu był brak wszystkiego - groch był.
> :-)

A teraz mam duże płytki, mało spoin i zero szybkowarów :-D

19. Data: 2009-04-01 18:48:57

Od: "Barbara K." <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@t...pl> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
Ja pomagając mamie w kuchni ( bylem uczniem podstawowki) odcedziłem
zupę zamiast ziemniaki.

-----------------
Ja też odcedziłam (i to całkiem niedawno - jakiś rok, dwa temu) rosół, z
którego miała być studzinina :-( Oj, nie mogłam odżałować....

Pozdrawiamy
Barbara, Marysia i Tosia

20. Data: 2009-04-01 22:38:52

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A teraz mam duże płytki, mało spoin i zero szybkowarów :-D

Mam cztery - komplet węgierski i jeden NRD - bez uszczelki.

Ile gniazdek w kuchni?
Przepisy kulinarne
W-wa, Arkadia, Lukullus, ciastko rumowo-kajmakowe.
kostkarka do lodu
Pstrąg