Nasiona magnolii

1. Data: 2006-12-05 14:25:02

Temat: Nasiona magnolii
Od: "Tomek B." <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rodzina przywiozła z Sorento tajemnicze "szyszki", dosyć łatwe do
zidentyfikowania jako owoce magnolii. W jednej są jeszcze
charakterystyczne czerwone nasiona. Czy warto spróbować wyhodować sobie
magnolię?Jeśłi tak, to jak się za to zabrać?

2. Data: 2006-12-05 14:36:33

Temat: Re: Nasiona magnolii
Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek B." <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> charakterystyczne czerwone nasiona. Czy warto spróbować wyhodować sobie
> magnolię?Jeśłi tak, to jak się za to zabrać?

Jeśli szyszki i w dodatku z Sorento, to pewnie to Magnolia grandiflora - nie
warto, nie przeżyje naszej zimy.

Pozdrawiam
Baśka

3. Data: 2006-12-05 14:53:08

Od: "Tomek B." <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobranoc wrote:

> Użytkownik "Tomek B." <m...@w...pl> napisał w wiadomoœci
>
> Jeœli szyszki i w dodatku z Sorento, to pewnie to Magnolia
> grandiflora - nie warto, nie przeżyje naszej zimy.

A jako roślina pokojowa? Przez jakiś czas oczywiście, bo długo zapewne
nie pożyje :-(
--
Pozdrawiam :-)
Tomek B.

4. Data: 2006-12-05 15:12:40

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Dobranoc wrote:

> Je?li szyszki i w dodatku z Sorento, to pewnie to Magnolia grandiflora - nie
> warto, nie przeżyje naszej zimy.

A może nie grandiflora? Wybierz miejsce, wsadź w ziemię
i zapomnij. Prawdopodobnie nic się nie stanie, ale może
za pół roku, lub za półtora roku będziesz miał niespodziankę.
Zawsze lepsze to niż po prostu wyrzucić.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2006-12-05 16:46:36

Od: Dobranoc <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek B. wrote:
> A jako roślina pokojowa? Przez jakiś czas oczywiście, bo długo zapewne
> nie pożyje :-(

Grandiflora absolutnie nie nadaje się na pokojową. Nawet te, rosnace w
palmiarniach wyglądaja po prostu kiepsko.

Pozdrawiam
Baśka

6. Data: 2006-12-05 21:23:12

Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Tomek B." <m...@w...pl> napisał w wiadomo&#65533;ci
>
> Je&#65533;li szyszki i w dodatku z Sorento, to pewnie to Magnolia grandiflora - nie

> warto, nie przeżyje naszej zimy.
>
> Pozdrawiam
> Ba&#65533;ka

Zawsze warto poeksperymentować. Przed wysiewem musisz pozbawić nasiona czerwonej
osnówki - hamuje kiełkowanie. Nasiona M. gradiflora wymagają stratyfikacji w
temp. ok. 2 stopni C przez 120 - 150 dni w lekko kwaśnym podłożu.
pozdrawiam tomek

7. Data: 2006-12-05 21:30:46

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> [...] Czy warto spróbować wyhodować sobie
> magnolię?Jeśłi tak, to jak się za to zabrać?

Mniejsza o to czy to M. grandiflora. Najpierw trzeba ja wysiac :)
Obiez nasiona z czerwonych osnowek, tak zeby wydostac same czarne nasiona.
Stratyfikuj przez zime w wilgotnym piasku (utrzymujac stala jego
wilgotnosc). Posiej wiosna w mieszaninie ziemi uniwersalnej z piaskiem w
stosunku 1:1. Wschody moga sie pojawic dopiero po kilku miesiacach (chociaz
moga tez wczesniej). Poczatkowo siewki rosna dosc powoli.
Mysle, ze uprawa M. grandiflora jako rosliny tarasowej ma sens. Zimowac ja
trzeba w jasnym nieogrzewanym pomieszczeniu. Widzialem kwitnace egzemplarze
tego gatunku w duzych drewnianych pojemnikach.

Pozdrawiam,
Bpjea

8. Data: 2006-12-06 00:16:31

Od: "ewa" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <
> [...]
egzemplarze
> tego gatunku w duzych drewnianych pojemnikach.

a jak po tym wszystkim wzejdzie i nawet przetrwa wszelkie klęski i inne
takie... prżędziorki, to Ci zakwitnie za 20 lat :)

--
ewa

9. Data: 2006-12-06 09:03:24

Od: "Tomek B." <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za wszystkie informacje. Lubię eksperymenty :-).
A że zakwitnie za 20 lat - pewnie tego już nie zobaczę, ale mam dzieci
:-)
--
Pozdrawiam :-)
Tomek B.

10. Data: 2006-12-07 08:20:04

Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> napisał w wiadomości

> Mysle, ze uprawa M. grandiflora jako rosliny tarasowej ma sens.

Oczywiście to kwestia gustu, mnie się po prostu nie widzi, tak samo jak nie
podoba mi się Ficus elastica jako roślina domowa. W naturze grandiflora jest
dużym drzewem wielkości naszego kasztanowca. W polskich warunkach można
liczyć na przyrosty ok 50cm. Przy niedostatku światła będzie to zawsze
drapak, który szybko sprawi problemy z przechowywaniem z racji swojej
wielkości. Chyba, że będzie się ją przycinać, ale wtedy na kwitnienie nie
bardzo można liczyć, zreszta przy siewce i tak nie można zbytnio na to
liczyć. Reasumujac - uważam że są o wiele wdzięczniejsze i mniej kłopotliwe
rośliny tarasowe niż M.grandiflora.

Pozdrawiam
Baśka

do znajacych sie na sadach