do znajacych sie na sadach

1. Data: 2006-12-05 13:09:34

Temat: do znajacych sie na sadach
Od: "ribr" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcialem sobie posadzic kilka drzewek starych odmian (grusze i jablonie) i stad
pytanie. Czy sady zakladane 50 czy 100 lat temu tez byly sadzone na podkladkach
czy nie. Jak ogladam te stare duze drzewa to nie widze zgrubienia po laczeniu,
szczepieniu czy czegos innego. Jak to z tym jest?
(na roznych www jest duzo materialow ale tej informacji chyba nie ma)
pz
ribr

2. Data: 2006-12-05 13:12:07

Temat: Re: do znajacych sie na sadach
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ribr" <r...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> szczepieniu czy czegos innego. Jak to z tym jest?
> (na roznych www jest duzo materialow ale tej informacji chyba nie ma)

Zazwyczaj nie, ale stosowano szczepienia...

3. Data: 2006-12-05 13:31:45

Od: r...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> "ribr" <r...@p...onet.pl> wrote in message
>
> Zazwyczaj nie, ale stosowano szczepienia...

Nie rozumiem, przeciez szczepi sie na podkladkach?

4. Data: 2006-12-05 13:39:55

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

<r...@p...onet.pl> wrote in message

> Nie rozumiem, przeciez szczepi sie na podkladkach?

W tym wypadku inne odmiany na dorosłym drzewie, rosnącym od nasienia, czasem
szczepiono kilka odmian.

5. Data: 2006-12-05 13:47:12

Od: r...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> <r...@p...onet.pl> wrote in message

> W tym wypadku inne odmiany na dorosłym drzewie, rosnącym od nasienia, czasem
> szczepiono kilka odmian.

czyli jak mnie interesuje teraz grusza lukasowka to powinienem kupic male
drzeko gruszy kaukaskiej na ktorej zaszczepiono lukasowke i doczekam sie duzego
drzewa ktore bedzie mi rodzilo cale lukasowki?

6. Data: 2006-12-05 15:02:57

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

<r...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> duzego
> drzewa ktore bedzie mi rodzilo cale lukasowki?

Poczekaj na wigilię i zapytaj swojego kota.

7. Data: 2006-12-05 15:40:47

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:718e.000000b3.4575785f@newsgate.onet.pl Użytkownik
<r...@p...onet.pl> napisał(a):

> czyli jak mnie interesuje teraz grusza lukasowka to powinienem
> kupic male drzeko gruszy kaukaskiej na ktorej zaszczepiono lukasowke
> i doczekam sie duzego drzewa ktore bedzie mi rodzilo cale lukasowki?

Hejka. Na owoce odmiany zaszczepionej na gruszy kaukaskiej trzeba czekać
kilkanaście lat. :-( W naszych warunkach najlepszą podkładką dla grusz jest
"Pigwa S". Ponieważ mogą wystąpić problemy zrastania się tej podkładki z
odmianą szlachetną należy zastosować pośrednią (Bera Hardy'ego). Nawet w
przypadku odmiany "Konferencja", które dobrze zrasta się z pigwą lepsze
efekty dają jednak drzewka z przewodnią.
Pozdrawiam pomologicznie Ja...cki

8. Data: 2006-12-05 21:09:47

Od: "_hehehe" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przypadku odmiany "Konferencja", które dobrze zrasta się z pigwą lepsze
> efekty dają jednak drzewka z przewodnią.

:)
Konferencja na gruszy kaukaskiej powinna owocowac
w 3 roku po posadzeniu
a Lukasowka z rok pozniej
:)
podkladki silnie skarlajace np Pigwa S
dzialaja na zasadzie
ze dostarczaja roslinie mniej wody i substancji pokarmowych
i przez to ona rosna mniejsze
:)
w przypadku posadzenia jednak takiej sadzonki na slabej ziemi
niepodlewaniu drzewko takie nie bedzie wogole rodzilo owocow
:)
z pozdrowieniami i usmeichami
smal

9. Data: 2006-12-05 23:40:53

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

_hehehe wrote:

> Konferencja na gruszy kaukaskiej [...]

Znam lepsze miejsca na urządzanie konferencji :-)

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

10. Data: 2006-12-06 01:57:40

Od: "Moon" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

_hehehe wrote:

> w przypadku posadzenia jednak takiej sadzonki na slabej ziemi
> niepodlewaniu drzewko takie nie bedzie wogole rodzilo owocow
> :)
> z pozdrowieniami i usmeichami

z jakiego powodu te usmeichy więc?

moon