Pomarańcza słodka (chińska)

1. Data: 2006-12-04 21:20:53

Temat: Pomarańcza słodka (chińska)
Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam. Szukam niewielkiej sadzonki pomarańczy chińskiej (citrus
chinensis) vel pomarańczy słodkiej. Czy ktoś wie, gdzie można
kupić tę roślinę? Chodzi mi o niewielką sadzonke, poniewaz duża
roślina na pewno byłaby bardzo droga. Poza tym chciałabym ją sama
ukształtowac tak, jak chcę.
Kilka miejsc znalazłam, gdzie mają cytrusy i nawet kupiłam
pomarańczę miniaturową i kalamondynę, ale chińskiej nigdzie a
nigdzie...

2. Data: 2006-12-06 23:34:57

Temat: Re: Pomarańcza słodka (chińska)
Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

...a mi potrzebna do kolekcji roślinek oranżeryjnych!
Nikt nie widział?

3. Data: 2006-12-07 14:14:11

Od: Kresowiec <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

i...@w...pl schrieb:
> [...]
> Kilka miejsc znalazłam, gdzie mają cytrusy i nawet kupiłam
> pomarańczę miniaturową i kalamondynę, ale chińskiej nigdzie a

Najtaniej znalazlem tutaj, po 18 Euro za krzak:

http://www.floramediterranea.de/

Slabo sie znam na cytrusowatych ale czasami w roznych Aldi, Penny, Plus
czy Lidl widzialem podobne po 10-12 Euro za pienkowate. takie krzaczaste
sadzonki byly jeszcze tansze. Nie wiem ile dla Ciebie jest drogo ale
pienkowate okolo 60 cm mozna zamowic za 40 Euro.

Irek

4. Data: 2006-12-07 23:18:43

Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Kresowiec napisał(a):
> Najtaniej znalazlem tutaj, po 18 Euro za krzak:
> http://www.floramediterranea.de/
> (...)
> Nie wiem ile dla Ciebie jest drogo ale
> pienkowate okolo 60 cm mozna zamowic za 40 Euro.
Och, jestem Ci bardzo wdzięczna! I oferta tego sklepu wspaniała, i
ceny do przyjęcia. Żebym tylko się nie bała nadchodzącej zimy,
natychmiast bym zamówiła; trudno, jakoś wytrzymam do wiosny :-) i na
pewno kupię u nich coś więcej, bo już czuję, że się nie oprę
paru innym roślinom.
Stokrotne podziękowania!

5. Data: 2006-12-08 18:34:16

Od: Kresowiec <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

i...@w...pl schrieb:

> [...]
> natychmiast bym zamówiła; trudno, jakoś wytrzymam do wiosny :-) i na
> pewno kupię u nich coś więcej, bo już czuję, że się nie oprę

To nie jedyny sklep tego typu. Jest ich wiecej. Doswiadczenie mam tylko
z Flora Toskana. Bardzo solidna firma.

http://www.flora-toskana.de/

Czasami mozna mlode roslinki dosyc tanio kupic w sklepach bonsai albo na
eBay.

Irek

6. Data: 2006-12-09 15:09:27

Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Kresowiec napisał(a):
> To nie jedyny sklep tego typu. Jest ich wiecej. Doswiadczenie mam tylko
> z Flora Toskana. Bardzo solidna firma.
>
> http://www.flora-toskana.de/
Za ten adres też bardzo dziękuję. Mają wiele innych roślin,
którymi jestem zainteresowana.

Basiom...
czy można jeszcze...
Miscanthus sinensis 'Sioux'