Nasiona z Allegro ?

91. Data: 2004-08-12 17:53:50

Temat: dzdzownica (Re: Nasiona z Allegro ?)
Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 23 Feb 2004 21:42:28 +0100, "Katarzyna Tkaczyk"
<k...@e...com.pl> wrote:

>wzeszły późną jesienią, przyniosłam je domu, ale zostały niestety
>pożarte przez dżdżownicę która się zapałętała do doniczki :(

To dzdzownice zjadaja rosliny? W dziecinstwie przekonano mnie, ze to
bardzo pozyteczny owad spulchniajacy ziemie i w takim przekonaniu
zylam...

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

92. Data: 2004-08-12 18:12:38

Temat: Re: dzdzownica (Re: Nasiona z Allegro ?)
Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sabinka wrote:
> To dzdzownice zjadaja rosliny? W dziecinstwie przekonano mnie, ze to
> bardzo pozyteczny owad spulchniajacy ziemie i w takim przekonaniu
> zylam...

Jedno nie przeszkadza drugiemu,
--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

93. Data: 2004-08-12 18:53:09

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 12 Aug 2004 20:12:38 +0200, "Dziadek"
<d...@p...onet.pl> wrote:

>Jedno nie przeszkadza drugiemu,

No tak, ale w takim razie dzdzownica nie jest az tak dobrym robaczkiem
jak myslalam.
Niedawno sadzac cos w ziemi kompostowej widzialam ze cos tam sie rusza
i mialam wylawiac, ale stwierdzilam ze szkoda sie pozbywac naturalnej
spulchniarki. Na szczescie skutkow ubocznych na razie nie widac :)

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

94. Data: 2004-08-12 21:18:36

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sabinka wrote:
> [...]
> i mialam wylawiac, ale stwierdzilam ze szkoda sie pozbywac naturalnej
> spulchniarki. Na szczescie skutkow ubocznych na razie nie widac :)

Skoro biedactwo zostala uwieziona w doniczce to musiala jakos zyc a wiec
jadla co miala pod ... hm, geba. W naturalnym srodowisku ma wiekszy wybór i
korzysta raczej z materii organicznej zbutwialej, rozlozonej itp
--
Pozdrawiam cieplo
Dziadek

95. Data: 2004-08-12 21:56:29

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 12 Aug 2004 23:18:36 +0200, "Dziadek"
<d...@p...onet.pl> wrote:

>Skoro biedactwo zostala uwieziona w doniczce to musiala jakos zyc a wiec
>jadla co miala pod ... hm, geba. W naturalnym srodowisku ma wiekszy wybór i
>korzysta raczej z materii organicznej zbutwialej, rozlozonej itp

Acha, juz rozumiem.
A to nie jest cos tak jak w przypadku... tych czarnych muszek?
Zapomnialam jak sie nazywaja - skladaja jaja do ziemi, larwy sie
wykluwaja i normalnie im wystarcza wilgotna ziemia ale jak ziemia
wyschnie to wlaza w korzenie?

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

96. Data: 2004-08-13 07:39:42

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamerom_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> bardzo pozyteczny owad spulchniajacy

> Pozdrawiam, Sabina

Owad? Powinnaś chyba zweryfikować niektóre nauki otrzymane w dzieciństwie
;-)

A dżdżownice roślin nie uszkadzają.

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

97. Data: 2004-08-13 10:14:09

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 13 Aug 2004 09:39:42 +0200, "Rafał Wolski"
<rafal.wolski@nie_spamerom_poczta.fm> wrote:

>Owad? Powinnaś chyba zweryfikować niektóre nauki otrzymane w dzieciństwie
>;-)

No tak... uzylam 'owad' zeby nie powiedziec 'glizda' ;) A skoro to co
w dziecinstwie nazywalo sie 'robaczkami' to najczesciej owady... nie
tym tokiem rozumowania poszlam ;) Przeciez dzdzownica jest oczywiscie
skaposzczetem ;D

>A dżdżownice roślin nie uszkadzają.

Hm. Chyba trzeba na innej grupie poprosic o wyjasnienie bo tu
niezbieznosci zbyt wyrazne :)

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

98. Data: 2004-08-13 10:54:17

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> niezbieznosci zbyt wyrazne :)
>
> --
> Pozdrawiam, Sabina

Ale tu chyba za bardzo nie ma co wyjaśniać. Dżdżownica nie żywi się
częściami roślin więc korzonki omija. Za to tworzy tunele, którymi woda
dostaje się do korzenia, co inaczej jest określane jako spulchnianie ziemi.
Innymi słowy, same dobrodziejstwa.

99. Data: 2004-08-13 11:56:39

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 13 Aug 2004 12:54:17 +0200, "Rafał Wolski"
<rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> wrote:

>Dżdżownica nie żywi się
>częściami roślin więc korzonki omija.

Tez mi sie tak zdawalo. Ale napewno nie jest tak ze jak jej zbraknie
tego co lubi to sie rzuci na korzenie? Podobno rozbitkowie dryfujacy
po morzu z glodu potrafia wlasnego buta i inne dziwne rzeczy spozywac
;)

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

100. Data: 2004-08-13 12:58:40

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sabinka wrote:
> [...]
> tego co lubi to sie rzuci na korzenie? Podobno rozbitkowie dryfujacy
> po morzu z glodu potrafia wlasnego buta i inne dziwne rzeczy spozywac

Za korzeń to się ona nie "chwyci" ale włośniki może pouszkadzać a to dla
rośliny groźne, no i jak ona doniczkę korytarzami "zdrenuje" to korzonki
które znajdą się w powietrznym tunelu też zaschną, niestety.
--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

Mieczyki
Ogrodowe kresy
przypomniało mi si
Odp: Mam i mogę..., ale tylko w weekendy
ratunku begonia!