Nasycone kwasy tluszczowe a magnez

1. Data: 2004-04-07 12:30:24

Temat: Nasycone kwasy tluszczowe a magnez
Od: "arek" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupilem w aptece magnezin i co czytam na ulotce:

"Magnezin wyrownuje niedobory magnezu w organizmie powstale w wyniku
dlugotrwalego
stosowania diety pokarmowej o niskiej zawartosci tego elementu natomiast
bogatej w nasycone kwasy tluszczowe."

Zdanie to idealnie pasuje do DO.
Czy ktos z Was zna biochemiczne zaleznosci pomiedzy spozywaniem nasyconych
kwasow tluszczowych a uciekaniem magnezu z organizmu.
Ja stosuje DO i mam ciagle problemy z niedoborem magnezu.
Co prawda przed DO tez mialem sporadycznie problemy ale teraz to chyba juz z
definicji.
Jak to jest?

--
Arek

2. Data: 2004-04-07 15:48:37

Temat: Re: Nasycone kwasy tluszczowe a magnez
Od: "Magrat" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ja stosuje DO i mam ciagle problemy z niedoborem magnezu.
> Co prawda przed DO tez mialem sporadycznie problemy ale teraz to chyba juz

M.Szczypka, J. Gajewska "ABC witamin i minerałów":
"Zwiekszona ilosc wapnia i fosoforu w diecie powoduje obnizenie poziomu
wchlaniania magnezu. Rowniez wysoka zawartosc tluszczuw diecie znacznie
ogranicza przyswajanie magnezu (tworza sie niewchlanialne mydla magnezowe).
Przyswajanie magnezu utrudnia takze zwiekszona zawartosc blonnika."

M.

3. Data: 2004-04-07 15:59:30

Od: "Magrat" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
magnezowe).
> Przyswajanie magnezu utrudnia takze zwiekszona zawartosc blonnika."

"tłuszczu w" (nie tłuszczów z błędem - ale aż słabo mi się na ten widok
zrobiło...)

Mag

ęóąśłżźć - próba kodowania

4. Data: 2004-04-08 08:31:22

Od: "arek" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magrat" <m...@p...onet.pl> napisał
Rowniez wysoka zawartosc tluszczu w diecie znacznie
> ogranicza przyswajanie magnezu (tworza sie niewchlanialne mydla
magnezowe).

To moze ktos wie w jaki sposob przyswajac sobie magnez przy diecie
bogatotluszczowej?
Lykanie tabletek nic mi nie pomaga, kroplowka z magnezu zas natychmiast.
Moze tu wlasnie lezy ograniczenie diet bogatotluszczowych.
Dotychczasowe argumenty przeciwnilkow diet bogatotluszczowych byly raczej
ideologiczne ale ograniczenia w przyswajaniu magnezu to jest niestety
przykry konkret.

--
Arek

5. Data: 2004-04-08 08:41:34

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dotychczasowe argumenty przeciwnilkow diet bogatotluszczowych byly raczej
> ideologiczne ale ograniczenia w przyswajaniu magnezu to jest niestety

zmień dietę ! po co stosować dietę która ci nie służy???w imię czego w imię
jakich wyższych wartości??wyższych niz. zdrowie
no chyba ,ze ktoś ci poradzi cos innego

6. Data: 2004-04-08 09:25:11

Od: "arek" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> napisał
> zmień dietę ! po co stosować dietę która ci nie służy???w imię czego w
imię
> jakich wyższych wartości??wyższych niz. zdrowie
> no chyba ,ze ktoś ci poradzi cos innego

OK, ale na jaka.
Przed przejsciem na DO jadlem "normalnie".
Zdrowotnie czulem sie gorzej niż teraz.
Przeszedlem na DO wlasnie w imie zdrowia.

7. Data: 2004-04-08 10:18:12

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Przed przejsciem na DO jadlem "normalnie".
> Zdrowotnie czulem sie gorzej niż teraz.
> Przeszedlem na DO wlasnie w imie zdrowia.

Większość optymalnych ma za sobą doświadczenia, właśnie tak jak TY,
w stosowaniu wielu innych diet. I do DO często dochodzą metodą eliminacji po
kolei każdej z nich, a na końcu jest DO :)

Po prostu jedz więcej produktów zawierających magnez:
kakao, migdały, orzechy, ryby morskie, zielone części warzyw, wody
mineralne.

Krystyna

8. Data: 2004-04-08 11:26:05

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

> imię
>
> OK, ale na jaka.

No normalną, taką pod tytułem, jem co lubię i co mi służy, omijając białą
mąkę, cukier i wszystko co wysokoprzetworzone, oczyszczone, zakonserwowane,
sztucznie barwione itd.
Trochę więcej warzyw a trochę mniej tłuszczu Cię nie zabije, a podobno DO
polega na dopasowywaniu BTW do danej jednostki - może proporcje korzystne
dla Ciebie, mijają się z "książkowymi"
Tym bardziej, że główne źródła magnezu to: zielone warzywa, awokado, banany,
ziarna zbóż, orzechy, mleko (mleko - nie śmietana), rośliny strączkowe,
kasza jaglana, gryczana i jęczmienna, płatki owsiane, ser twaróg z mleka
chudego (!), pieczywo razowe, nać pietruszki, kakao (ale sorry Winnetou),
nie w postaci czekolady, bo czekolada jest tłusta.

> Przeszedlem na DO wlasnie w imie zdrowia.

No ale sam widzisz, że założenia tej diety nie służą akurat Twojemu
zdrowiu.
Skoro wiesz że problemem jest za duży procent tłuszczu w Twojej diecie, to
ja nie rozumiem czego więcej potrzebujesz, by tak ustawić sobie dietę, żeby
nie napędzać dodatkowo posiadanego problemu?

Sowa

9. Data: 2004-04-08 12:31:01

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

. I do DO często dochodzą metodą eliminacji po
> kolei każdej z nich, a na końcu jest DO :)

może zrobimy listę zwolenników tej teorii?

10. Data: 2004-04-08 12:35:05

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> OK, ale na jaka.

poczytaj grupę

> Przed przejsciem na DO jadlem "normalnie".

jedzenie 'normalnie" wcale nie jest jednoznaczne ze zdrowym odżywianniem

> Zdrowotnie czulem sie gorzej niż teraz.
> Przeszedlem na DO wlasnie w imie zdrowia.

ale jak sam widzisz DO Ci nie słuzy ,więc może poszukasz cos co będzie
odpowiednie dla ciebie.chyba ,ze DO traktujesz nie jak dietę tylko jak
religie

[DO] Paszteto smalec
kto policzy ilosc alkoholu
Strasznie mi smutno ostatnio.