Nawozenie, co, kiedy i jak?

1. Data: 2004-02-26 20:40:00

Temat: Nawozenie, co, kiedy i jak?
Od: "Zuzia" <k...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Boje sie zapytac bo znowu bedzie zadyma. Poszukuje "kompendium o nawozeniu". W kazdej
ksiazce, gazecie jest bardzo zdawkowo i juz przed sezonem pogubilam sie: co i kiedy
nawozic?
Chodzi mi o iglaki + rododendrony
roze (jakies srodki przeciw mszycom) czy cos takiego
trawnik
i byliny (ktorych jeszcze nie mam, ale planuje)

No i oczywiscie, czy stosuje ktos nawozy o przedluzonym dzialaniu. Trawnik 100 dni,
granulaty do skrzynek raz na pol roku itd.

Dzieki, moze i tym razem uda mi sie zebrac kilka postow do wlasnego poradnika
poczatkujacego ogrodnika.

Kasia-Zuzia

2. Data: 2004-02-26 21:20:11

Temat: Re: Nawozenie, co, kiedy i jak?
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Zuzia napisał:

> [...]
> roze (jakies srodki przeciw mszycom) czy cos takiego
> trawnik
> i byliny (ktorych jeszcze nie mam, ale planuje)

Kompost, kompost, kompost po raz trzecie:-)Nie ma ryzyka przenawożenia i
termin dowolny:-)
Oraz inne nawozy pochodzenia naturalnego.
Róże - obornik , można kupić suszony, nie śmierdzi bardziej niż nawozy
mineralne:-)
A na mszyce biedronki i woda:-)))

> No i oczywiscie, czy stosuje ktos nawozy o przedluzonym dzialaniu. Trawnik 100 dni,
> granulaty do skrzynek raz na pol roku itd.

Chcesz sypac chemię na trawnik po którym biegają twoje własne dzieci???

Pozdrawiam
ekologicznie
Marta

3. Data: 2004-02-26 21:21:20

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zuzia" <k...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> roze (jakies srodki przeciw mszycom) czy cos takiego
> trawnik
> i byliny (ktorych jeszcze nie mam, ale planuje)

Zmierzasz, jak widać, w jedynym słusznym kierunku:-)
Ale chyba się pogubiłam - chodzi Ci o nawożenie czy ochronę? Bo jakoś
nawozów działających owadobójczo nie wspomnę (poaz pałeczkami do
doniczkowych, które tarczników nie zwalczyły, za to cyklmena szlag trafił).

Jeśli masz ochotę na nawozy o przedłużonym działaniu (otoczkowane), to
stosuje się 6-miesięczne gdzieś pod koniec marca. Z tym, że ja je daję
krzewom i drzewkom ozdobnym, ewentualnie właśnie surfiniom i pelargoniom.
Poza tym nawozy pod borówki (dla rododenronów itp.). Ze sztucznych jeszcze
saletra amonowa pod wiosenne cebule i Azofoska na trawnik (czasami, jak
akurat nie zapomnę). Natomiast na grządki kwiatowe idzie praktycznie tylko i
wyłącznie kompost. Również pod róże.

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2004-02-26 21:43:59

Temat: Odp: Nawozenie, co, kiedy i jak?
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:c1lo9o$sgg$...@a...news.tpi.pl...

> Natomiast na grządki kwiatowe idzie praktycznie tylko i
> wyłącznie kompost. Również pod róże.

A skąd się bierze kompost? To się kupuje czy może jakoś samemu się robi?
Jak?
Pozdrawiam ;-)))))
Janusz

5. Data: 2004-02-26 21:45:50

Temat: Re: Odp: Nawozenie, co, kiedy i jak?
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janusz Czapski napisał:

> [...]
> dyskusyjnych napisał:c1lo9o$sgg$...@a...news.tpi.pl...

> A skąd się bierze kompost? To się kupuje czy może jakoś samemu się robi?

Tu nie ma z czego się śmiać - w Krakowie można kupić. W workach i luzem.

Pozdrawiam
Marta

6. Data: 2004-02-26 21:50:43

Temat: Odp: Odp: Nawozenie, co, kiedy i jak?
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marta Góra <m...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:c1lpee$2ip$...@k...task.gda.pl...

> Tu nie ma z czego się śmiać

A czy ja się śmieję? Pytam powaznie. :-))))

- w Krakowie można kupić.

Vivat Kraków :-)

W workach i luzem.

A duże te worki?
Pozdrawiam ;-)
Janusz

7. Data: 2004-02-26 22:04:01

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> napisał:c1lpee$2ip$...@k...task.gda.pl...

> A czy ja się śmieję? Pytam powaznie. :-))))

No wiwat, ale przecież możesz zrobić sam;-)
A robi się ze wszystkich czy prawie wszystkich resztek ogrodowych i
niektórych roslinnych kuchennych, dorzucając niekiedy np. trochę kurzaka.
Albo mocznika.

Pozdrawiam, Basia.

P.S. Jeśli winorośle lubią glebę o odczynie obojętnym lub lekko zasadowym -
wybacz braki wiedzy - to kompost będzie idealny. A właściwie to czym je
nawozisz?

8. Data: 2004-02-26 22:32:26

Temat: Re: Odp: Odp: Nawozenie, co, kiedy i jak?
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> napisał:c1lpee$2ip$...@k...task.gda.pl...

> A czy ja się śmieję? Pytam powaznie. :-))))

Normalne chyba. Nie wiem, bo nie kupowałam.
A użyj googli to się dowiesz wszystkiego - mają stronę w necie.

Pozdrawiam
Marta

9. Data: 2004-02-26 22:39:11

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:c1lqlq$o3t$...@n...news.tpi.pl...

> No wiwat, ale przecież możesz zrobić sam;-)

Ja też??? ;-)

> A robi się ze wszystkich czy prawie wszystkich resztek ogrodowych i
> niektórych roslinnych kuchennych, dorzucając niekiedy np. trochę kurzaka.

A co to jest kurzak i skąd się go bierze? :-)

> Albo mocznika.

A skąd się bierze mocznik?

> P.S. Jeśli winorośle lubią glebę o odczynie obojętnym lub lekko
zasadowym -
> wybacz braki wiedzy - to kompost będzie idealny. A właściwie to czym je
> nawozisz?

Wcale nie nawożę. No bo po co? :-)
Pozdrawiam :-))))))))
Janusz

10. Data: 2004-02-26 22:40:24

Temat: Odp: Odp: Odp: Nawozenie, co, kiedy i jak?
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marta Góra <m...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:c1ls5q$rip$...@k...task.gda.pl...

> Normalne chyba. Nie wiem, bo nie kupowałam.
> A użyj googli to się dowiesz wszystkiego - mają stronę w necie.

Worki??? 8-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

Re: Hibiskus