Nerczyca

1. Data: 2002-02-01 08:43:21

Temat: Nerczyca
Od: "Artur Lew" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc

Jakie sa nastepstwa tej choroby i jak przebiega leczenie ?
Czy da sie ja wyleczyc czy tez bedzie powracac ?

Artur Lew

2. Data: 2002-02-01 13:05:28

Temat: Re: Nerczyca
Od: NakaiSuzuki <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nerczyca to stary termin.
Pewnie chodzi Ci o zespół nerczycowy.
z.n.= białkomocz > 3,5g/dobę, obniżenie białka w krwi, obrzęki.
Jest to objaw różnych chorób nerek, w większości kłębuszkowych
(=glomerulopatii, ~kłebuszkowych zapaleń nerek). Tak więc rokowanie zależy
od tego jaka jest przyczyna z.n.
- jaki jest wiek pacjenta?
- czy białkomocz jest selektywny?
- jakie są inne objawy (np. nadciśnienie)
- czy są inne choroby (np. gościec, cukrzyca)
- jakie są poziomy kreatyniny i mocznika?
- czy wykonywano biopsję nerki, a jeśli tak to jaki był wynik. To może być
czynnik najważniejszy.
- jaka jest odpowiedź na leczenie sterydami (jeśli takie podano), czy
białkomocz się zmniejszył.

Bo tak ogólnie, to tak jakbyć pytał, czy Polacy są wysocy. Są tacy i tacy.
Krzysiek, FEBP
----------------
Jeśli nie wiesz co robisz, rób to porządnie

3. Data: 2002-02-01 13:39:49

Od: "Artur Lew" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> - jaki jest wiek pacjenta?
24
?
> - jakie są inne objawy (np. nadcionienie)
Cisnienie niskie ale podczas ciazy gwaltowne zmiany (do 160/110)

> - czy są inne choroby (np. goociec, cukrzyca)
nie

> - jakie są poziomy kreatyniny i mocznika?
nie wiem :(

> - czy wykonywano biopsję nerki, a jeoli tak to jaki był wynik.
nie

Tak dokladnie to lekarz uwaza ze moja zona moze miec nerczyce
po urodzeniu dziecka (tydzien temu).
Symptomy: bialko w moczu + dosc wysoka goraczka pod wieczor
Wydaje mi sie to troche dziwne bo dwa tygodnie wczesniej bialka w moczu nie
bylo...
Gdyby jednak co czy jest to ciezka choroba i jak wyglada leczenie ?

Artur Lew

4. Data: 2002-02-01 14:29:04

Od: NakaiSuzuki <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Artur Lew" <n...@s...pl> wrote in
Arturze, ile jest tego białka (jeśli było oznaczane ilościowo???)?
Co jest jeszcze w moczu ?
Ja się niestety już odmeldowują, także nie dopowiem dzisiaj, ale IMHO jak
tego białka nie ma dużo to w 1 rzędzie myślałbym o infekcyjnej przyczynie.
Ale powinny być inne objawy, np. leukocyty podniesione (w krwi i w moczu).
Skonsultowałm nefrologicznie, ale ja jestem asekurant.
Krzysiek, FEBP
Jeśli nie wiesz co robisz, rób to porządnie

u fryzjera -wypadek
Re: Jakie leki.....
AM Łódź!!!
- - - HACK the MEMBERPAGES - Dont pay ! - - - 6379
Ciąża i antybiotyk