antybiogram

1. Data: 2002-02-01 10:22:57

Temat: antybiogram
Od: mamoc <m...@t...wroclaw.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może ktoś z grupowiczów będzie mi mógł pomóc
Wynik wymazu: proteus mirabilis
i cała seria antybiotyków na który jest wrażliwy. Niestety okazuje się,
że są problemy ze znalezieniem antybiotyku , który mógłby być stosowany
w domu. Pani w aptece stwierdziła ,że są one nie zarejestrowane do
obrotu pozaszpitalnego lub że o niektórych nie słyszała. Może ktoś miał
do czynienia z przewlekłymi owrzodzeniami i potrafi podpowiedzieć jaki
antybiotyk lekarz pierwszego kontaktu mógłby przepisać ? (ten co on
przepisał z tej listy okazało się że nie jest dostępny w aptekach).Oto
lista:
Ceftriaxon
Tazocin
Aztreonam
Imipenem
Ceftazidim
Cefotaxim
Piperacylina
pozdrawiam Magda M

2. Data: 2002-02-02 04:03:30

Temat: Re: antybiogram
Od: jotem <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

mamoc wrote:

cut

Ceftriakson jest zwykle dost?pny w lecznictwie otwartym, jesli
rzeczywiscie jest konieczny. Jego zaleta jest to ze mozna go podawac 1 -
2 razy na dobe.
jotem

3. Data: 2002-02-02 10:23:53

Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z wymienionych leków jedynie ceftriakson jest dostępny w lecznictwie
otwartym. Dostępne preparaty wszystkie do iniekcji/ to:
Biotrakson 0,5 - polski, więc nie powinno być problemu
Lendacin 2,0
Tartriakson 1,0 /również nie powinno być problemu/.

4. Data: 2002-02-04 06:25:58

Od: mamoc <m...@t...wroclaw.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

tolo napisał(a):

> [...]
> Biotrakson 0,5 - polski, więc nie powinno być problemu
> Lendacin 2,0
> Tartriakson 1,0 /również nie powinno być problemu/.

Dzięki za odpowiedź.
W LEKRAMIE antybiotyki te określone są jako "produkt stosowany wyłącznie
w lecznictwie zamkniętym , lek wydawany na podstawie recepty lekarskiej
dla leczenia poszpitalnego"
Co to oznacza: Czy każdy lekarz rodzinny może go przepisać jeśli
pacjentka była w szpitalu leczona na tę infekcje (bezskutecznie)?

Pytanie z innej beczki: Czy jeśli zanoszę wymazówkę do labolatorium to
standardem jest robienie antybiogramu z antybiotyków niedostępnych w
lecznictwie otwartym jak w tym przypadku, czy po prostu na proteusa inne
nie działają ?

5. Data: 2002-02-05 17:02:02

Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie jestem ani zakźnikiem ani internistą więc nie orientuję się dokładnie co
do powodów dla których leki te zarezerwowane są dla szpitali. Być może dla
opóźnienia powstania oporności wsród bakterii na nie/ im rzadziej stosowane
tym dłużej skuteczne/. Ponadto zarezerwowane są dla ciężkich zakażeń
szpitalnych i tych leczonych w szpitalach.
Jeśli lek jest przeznaczony dla lecznictwa zamkniętego to znaczy że można
stosować go wyłącznie w szpitalach. Nie kupi się go w aptece. Pacjenta
leczonego tym antybiotykiem nie wypisuje się ze szpitala chorego i każe
kontynuować leczenie w domu. Cały kurs leczenia przechodzi się w szpitalu.

Jeśli byłaś nieskutecznie leczona to jaki jest sens stosowania w dalszym
ciągu tego samego antybiotyku?

Należy pamiętać, że nie zawsze wrażliwość określana w lab. przekłada się na
skuteczność leku u danego pacjenta. Ma na to wpływ wiele czynników.
Najlepszym sposobem przekonania się o skuteczności lub jej braku jest
wykonanie kontrolnego wymazu i ewentualne dalsze leczenie.

Nie wiem dlaczego akurat taki zestaw antybiotyków był testowany. Stosuje się
je jedynie w ciężkich zakażeniach / tych leczonych w warunkach szpitalnych/.
Proteus wywołuje często infekcje dróg moczowych i wówczas stosuje sie z
powodzeniem wiele innych, łatwodostępnych antybiotyków i chemioterapeutyków.
Lekami z wyboru przy proteusie są ampicylina i fluorochinolony
/b.skuteczne/. Skuteczne są także inne, łatwodostepne /Biseptol,
Nitrofurantoina/.
pozdr tolo

6. Data: 2002-02-05 22:33:07

Od: jotem <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

tolo wrote:

cut

Ale oporność wśród tych drobnoustrojów na łatwo dostępne leki jest
stosunkowo częsta, wiłec ich stosowanie często jest nieskuteczne.
Antybiogram zwykle robi się na standardowy zestaw antybiotyków (albo na
takie antybiotyki, jakimi krążkami dysponuje laboratorium :-))
jotem

7. Data: 2002-02-06 06:21:34

Od: mamoc <m...@t...wroclaw.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

tolo napisał(a):

Pacjenta
> leczonego tym antybiotykiem nie wypisuje się ze szpitala chorego i każe
> kontynuować leczenie w domu. Cały kurs leczenia przechodzi się w szpitalu.

Niestety tak różowo to nie jest. Szpitale ze wzgledów finansowych nie
trzymają pacjenta aż do wyleczenia . Wypisują do domu i dalej radż sobie
człowieku sam - idz do lekarza rodzinnego lub raz na miesiąc pokaż sie w
przychodni przyszpitalnej o ile dostaniesz do niej skierowanie. Lekarz
rodzinny ,jeśli podsunie mu się antybiogam (zrobiony prywatnie-
aktualny) bieże pierwszy z brzegu lek niby skuteczny , a w aptece
okazuje sie że niedostepny w aptece. Stąd też moje pytania bo wychodzi
na to że do lekarza muszę iść już z nazwą antybiotyku zarejestrowanego i
dostepnego.

> Nie wiem dlaczego akurat taki zestaw antybiotyków był testowany. Stosuje się
> je jedynie w ciężkich zakażeniach / tych leczonych w warunkach szpitalnych/.
tu jest ciężki przypadek- głębokie rany
> [...]
> Lekami z wyboru przy proteusie są ampicylina i fluorochinolony
> /b.skuteczne/. Skuteczne są także inne, łatwodostepne /Biseptol,
Niestety nie w tym przypadku
> pozdr tolo
Pozdrawiam Magda M

Nerczyca
u fryzjera -wypadek
Re: Jakie leki.....
AM Łódź!!!
- - - HACK the MEMBERPAGES - Dont pay ! - - - 6379