u fryzjera -wypadek

1. Data: 2002-02-01 07:15:18

Temat: u fryzjera -wypadek
Od: "Wiola" <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

może panikuję ale..
jestem trochę wystraszona..

wczoraj będąc u fryzjera ta skaleczyła mnie nożyczkami..
po powrocie do domu zauważyłam ze zraniła mnie do krwi..

pomyslałam o AIDS ale i o żółtaczce

Juz dzis wiem ze chce sie zaszczepic przeciw zółtaczce

ale mam pytania..:
1
czy jesli przede mną fryzjerka skaleczyła osobę (nosiciela którejś z tych
chorób)
to jestem juz zarażona??
2
jakie mam zrobić badanie krwi by stwierdzić czy jestem zdrowa czy juz za
pozno..
3
czy kobieta planująca ciąże za 1-2 m-ce powinna się zaszczepić przeciw
zóltaczce?
(czy musi ...i czy zdąży?)

przyznaje ze ten incydent zmusił mnie do myslenia-
oby nie było za pozno..
prosze o wskazówki jakie mam teraz kroki wykonać by się zaszczepić..

pozdr W

2. Data: 2002-02-01 10:07:07

Temat: Re: u fryzjera -wypadek
Od: "Adam Sliwinski" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wiola" <k...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 1
> czy jesli przede mną fryzjerka skaleczyła osobę (nosiciela którejś z tych
Możliwe, ale niekoniecznie.
> 2
> jakie mam zrobić badanie krwi by stwierdzić czy jestem zdrowa czy juz za
> pozno..
HBV, HCV, HIV.
> 3
> czy kobieta planująca ciąże za 1-2 m-ce powinna się zaszczepić przeciw
> zóltaczce?
> (czy musi ...i czy zdąży?)

Sądzę, że nie zaszkodzi; standardowy cykl szczepień to teraz, za miesiąc i
za pół roku. Może się troszkę wstrzymaj z planowaniem...
> przyznaje ze ten incydent zmusił mnie do myslenia-
> oby nie było za pozno..
> prosze o wskazówki jakie mam teraz kroki wykonać by się zaszczepić..

Przyznam, że żyję w lekkim oderwaniu od realiów powszechnej służby zdrowia,
ale lekarz rodzinny powinien na szczepienie skierować.
> pozdr W

Pozdrawiam
Adam

3. Data: 2002-02-01 10:16:57

Od: "Wiola" <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

dziekuje za odpowiedz ale
jeszcze jedno w takim razie pytanie..

doczytałam gdzieś ze czas "wylegu"takiej WZW typu B
wynosi od 14 dni do 1/2 roku...

wiec jesli wykonam badanie nastepnego dnia po ewent zakazeniu to jeszcze
nic nie wykaze!!

czy wobec tego mogę zaszczepic sie stosując procedure jakbym była zdrowa??

i pyt 2
nie wiem ile statystycznie kobiet szczepi sie przed ciązą??

co by sie stało jesli bym zdążyla wziąc tylko 2 razy ta szczepionke i
zaszłabym w ciąze?

4. Data: 2002-02-01 12:10:44

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przyznam, że żyję w lekkim oderwaniu od realiów powszechnej służby zdrowia,
> ale lekarz rodzinny powinien na szczepienie skierować.

no, faktycznie jestes troche oderwany :-) - skierowac moze, ale szczepeiniejest
odplatne - wlasnie ostatnio bylo sporo szumu o t w tzw 'mediach'

a swoja droga - kazdy fryzjer ma obowiazek dezynfekowac narzedzia pracy-
nozyczki, grzebienie, brzytwy - sa kontrolowani przez sanepid i zawsze widze u
fryzjera ladnie opisane naczynko z plynem dezynfekcyjnym - a w nim moczace sie
rozne gadżety.

adam

5. Data: 2002-02-01 12:29:17

Od: "Wiola" <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

niestety...znam tą fryzjerke..i używa jednych nożyczek ..mimo ze stoi na
stole preparat..
;-((((

6. Data: 2002-02-01 12:30:19

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiola wrote:

> może panikuję ale..
> jestem trochę wystraszona..
>
> wczoraj będąc u fryzjera ta skaleczyła mnie nożyczkami..
> po powrocie do domu zauważyłam ze zraniła mnie do krwi..

A mnie fryzjerka w Czechach robila maszynka kancik i tak mocno
przykladala ostrze maszynki do szyji, ze po wyjsciu mialem
przez 4 dni napuchnieta, czerwona szrame.
Gdy siedzialem na fotelu to mnie z tylu cos szczypalo, ale nawet mi na
mysl nie przyszlo, ze fryzjerka zechce mnie torturowac.

Kto mowil o tym plynie do dezynfekcji w szklanym sloju, w ktorym sie
mocza grzebienie.
A mnie na sam widok takiego sloja robi sie mdlo w ustach, bo tak mysle
ze zamiast grzebienie dokladnie myc pod bierzaca goraca woda i mydlem,
szamponem, to je jedynie mocza w tym zoltym plynie w sloiku od ogorkow
i potem znow uzywaja.
Dlatego staram sie nie patrzyc na tego typu watplliwej przyjemnosci
"przetwory".

Nie zauwazylem tez aby fryzjerzy upowszechniali uzywanie jednorazowych
maszynek do golenia wlosow na szyi.
Albo nadal uzywaja brzytwy wielorazowej albo pozostawiaja te wlosy
jedynie podciete, bez wygolenia. Podobnie baki.

Jacek

7. Data: 2002-02-01 18:00:22

Od: "Konrado_W" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wiola" <k...@h...pl> wrote in message news:3c5a4069@news.vogel.pl...

> pomyslałam o AIDS ale i o żółtaczce
> czy jesli przede mną fryzjerka skaleczyła osobę (nosiciela którejś z tych
> chorób)
> to jestem juz zarażona??

Jesli chodzi o HIV to wirus ten jest bardzo wrazliwy na srodowisko wiec
raczej nie ma obaw. Wieksze niebezpieczenstwo moze stwarzac Hepatitis B
Virus, czyli wirus zapalenia watroby typ B, ktory jest dosc odporny na wplyw
srodowiska i rozpowszechniony na swiecie.

> prosze o wskazówki jakie mam teraz kroki wykonać by się zaszczepić..

Pojsc do lekarza...

Konrado_W

P.S. Tak dla wyjasnienia to zoltaczka nie jest choroba tylko mozliwym
objawem wielu chorob!!!

8. Data: 2002-02-01 22:53:11

Temat: Odp: u fryzjera -wypadek
Od: "ulast" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> pomyslałam o AIDS ale i o żółtaczce
>
> Juz dzis wiem ze chce sie zaszczepic przeciw zółtaczce

Zaszczepic sie mozesz przeciw zoltaczce typu B, natomiast przeciw C nie
istnieje szczepionka:((

> [...]
> 1
> czy jesli przede mną fryzjerka skaleczyła osobę (nosiciela którejś z tych

Niekoniecznie ale ryzyko jest :(
> 2
> jakie mam zrobić badanie krwi by stwierdzić czy jestem zdrowa czy juz za
> pozno..

Musisz odczekac jakis czas, dopiero pozniej zrobic badania anty HCV, HIV,
HBV
jaki to jest czas dowiedz sie u lekarza lub poszukaj stron o tej tematyce w
sieci

> przyznaje ze ten incydent zmusił mnie do myslenia-
> oby nie było za pozno..
Nie bedzie tak zle, ale badania zrob koniecznie, pozniej zaszczep sie
przeciw B, i nie chodz juz do tej fryzjerki, u stomatologa tez trzeba
uwarzac....
Pozdrawiam
Ula

9. Data: 2002-02-02 02:48:39

Temat: Re: Odp: u fryzjera -wypadek
Od: a...@a...com (Anika6042) szukaj wiadomości tego autora

[...]
------------------------

zy mozna wiedziec jak mozna "uwazac" u stoatologa?

Anika :o

10. Data: 2002-02-02 09:13:26

Temat: Odp: Odp: u fryzjera -wypadek
Od: "ulast" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zy mozna wiedziec jak mozna "uwazac" u stoatologa?
>
> Anika :o
Mozna wiedziec....obserwowac, np. kiedy poszlam do pewnej przychodni, pani
stomatolog zaczela mnie obslugiwac/leczyc w tych samych rekawiczkach w
ktorych przyjmowala poprzedniego pacjenta, nastepnie siegnela po wiertlo
niewymienione, widzialam/obserwowalam, bylam umowiona na godzine lecz
poprzedni pacjent jeszcze siedzial na fotelu i patrzylam na wszystko:(
Ula

Re: Jakie leki.....
AM Łódź!!!
- - - HACK the MEMBERPAGES - Dont pay ! - - - 6379
Ciąża i antybiotyk
Betaferon