Nie wierzę żeś zwierzę :-)

1. Data: 2013-02-13 17:16:22

Temat: Nie wierzę żeś zwierzę :-)
Od: AW <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Zwierzę nie posiada żadnej wizji rzeczywistości - jedynie reaguje na
instynkty. Człowiek to coś więcej niż zwierzę, ale oczywiście też
posiada instynktowne motywy. Unikasz bólu jak możesz, pragniesz
orgazmów, lubisz zapełniać sobie brzuch smakołykami, reagujesz na
strach, nie chcesz marznąć ani cierpieć i za wszelka cenę nie chcesz
umierać. Cóż, nic w tym złego - taka jest ludzka natura. Bez
zaspakajania fizjologicznych potrzeb nie byłbyś w stanie przetrwać
jako biologiczna istota.

Z tym, że jeśli podporządkowujesz się WYŁĄCZNIE takim potrzebom, to
jesteś już TYLKO zwierzęciem. Wszelka działalność tego typu to nic
więcej jak ślepe reakcje na bodźce a nie własne inicjatywy - i to bez
względu na wyszukane metody aby tak czynić oraz na twoją ludzką
inteligencję. Łatwo jest wówczas tobą manipulować, bo zawsze wiadomo
na czym ci zależy.

Stajesz się zaś człowiekiem (a nawet nadczłowiekiem!), jeśli obok
zwykłego zaspakajania instynktów posiadasz również potrzebę aby pojąć
najbardziej esencjonalną istotę rzeczywistości. Zastanawiasz się co
stanowi podłoże wszystkich doznań i doświadczeń, które ci się
przejawiają. Pragniesz ustalić relację pomiędzy dostępnym ci poprzez
zmysły lokalnym padołem oraz otaczającym go wszechbytem. Jako istota
myśląca, chcesz wiedzieć czym jest świat, w który jesteś wkomponowany
- w wymiarze ostatecznym, najszerszym i wszechobejmującym.

Stać cię oczywiście pod tym względem tylko na domysły, bo skończonym
ludzkim umysłem nie da się niczego ustalić odnośnie nieskończonej
skali wszechbytu. Ludzka wiedza jest wiecznie ograniczona, bo wraz z
każdym empirycznie potwierdzonym odkryciem zawsze i niezmiennie
powstają dalsze znaki zapytania co do jego podstaw - i tak jest bez
końca.

Niemniej, dzięki takiej pasji, na przestrzeni lat pogłębiasz wiedzę i
integrujesz wszystko co znasz. Zaczynasz rozpoznawać zarówno siebie,
innych oraz wszystko pozostałe jako przejawy pewnych odgórnych praw i
uniwersalnych zasad, wypływających z jednej i tej samej, wspólnej
całości.

Skoro utożsamiasz się z całością wszechbytu w który jesteś wbudowany,
a nie tylko ze zwierzęcymi popędami na lokalnej skali, posiadasz wobec
tego całkiem inne inicjatywy, które znacznie przekraczają reakcje na
dosiebne instynkty. Stanowią one własne, wewnętrzne pobudki,
wynikające z twojej wizji rzeczywistości.

W imię dogłębnych przekonań możesz nawet dokonywać poświęceń dla
innych istot, z którymi się identyfikujesz we wspólnym wymiarze.
Twoje wpływy na otoczenie stają się wówczas potencjalnie
nieograniczone. Ty zaś stajesz się nieprzewidywalny i nie podlegasz
już standardowym manipulacjom.

Cóż, nic dziwnego, że SYSTEM się tego boi. Dlatego próbuje odgórnie
definiować ci świat. Rozpraszając twoją uwagę i kierując ją głównie
ku krótkowzrocznym zwierzęcym uciechom, elity jednocześnie wpajają ci
w podświadomość, że ich naukowi 'eksperci' to wszechwiedzący kapłani,
którzy od dawien dawna pojęli już zupełnie wszystko.

Jeśli uwierzysz, że ich naukowo wspierane ideologiczne dogmaty są
wyłączne, wyczerpujące, wszechobejmujące oraz ostatecznie słuszne,
wówczas pogrążysz się bezpowrotnie w lokalnie zdefiniowanym przez nich
kokonie. Nie będziesz już próbował samemu wnikać w warunkującą
absolutnie wszystko enigmatyczną nadrzędność bytu. Zaś ku radości
SYSTEMU, staniesz się wówczas nie tylko zwykłym zwierzęciem, lecz co
gorsza, zwierzęciem w hodowli.

AW

**************************
...mind over matter
content over form
gist over glitter
exception over norm...
**************************
http://cmncore.org/pol/Lista1.htm

.

2. Data: 2013-02-13 17:23:43

Temat: Re: Nie wierzę żeś zwierzę :-)
Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AW" napisał w wiadomości grup
g2000vby.googlegroups.com...

> Stajesz się zaś człowiekiem (a nawet nadczłowiekiem!), jeśli obok

Ho, ho. Nadczłowiekiem.
Nie. Stajesz się człowiekiem, kiedy matrix załaduje Ci do głowy
odpowiedni soft.

3. Data: 2013-02-13 17:25:41

Od: Nemezis <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Lut, 18:16, AW <d...@g...com> wrote:
> [...]
> absolutnie wszystko enigmatyczną nadrzędność bytu.  Zaś ku radości
> SYSTEMU, staniesz się wówczas nie tylko zwykłym zwierzęciem, lecz co

ta1.htm

> .

Coś ci się upościły te zwierzęta, bo między sobą tworzą wspaniałe
kultury, tak to jest jak ktoś upadł do stanu wegetatywnego ,to myśli
że inni i zwierzęta też.

4. Data: 2013-02-13 17:34:51

Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 13 Feb 2013 09:16:22 -0800 (PST), AW napisał(a):

> bo skończonym
> ludzkim umysłem nie da się niczego ustalić odnośnie nieskończonej
> skali wszechbytu. Ludzka wiedza jest wiecznie ograniczona

Co dla ciebie jawi się jako katastrofa dla innych jest nieustającą zabawą.
AVciu, nie o to chodzi by złapać króliczka... Choć jakbyśmy go złapali to
byśmy mu nieźle dokopali :)
--
Jacek

5. Data: 2013-02-13 20:32:16

Od: "Niosący Światło" <n...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

"AW" <d...@g...com> wrote in message
.googlegroups.com...

> (...)

Mądrego to dobrze posłuchać...

6. Data: 2013-02-14 11:03:47

Od: Trybun <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-02-13 18:16, AW pisze:
> Zwierzę nie posiada żadnej wizji rzeczywistości - jedynie reaguje na
> instynkty. Człowiek to coś więcej niż zwierzę,
>

> AW

A ta twoja wizja jako człowieka, jak wygląda? W czym np. czujesz się
mądrzejszy od świni hodowanej na rzeź?

7. Data: 2013-02-14 13:37:34

Od: MrBean <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

On 14/02/2013 7:03 PM, Trybun wrote:

> A ta twoja wizja jako człowieka, jak wygląda? W czym np. czujesz się
> mądrzejszy od świni hodowanej na rzeź?

Pomiędzy tobą a świnią najprawdopodobniej owej różnicy nie ma.
Przynajmniej sam przyznajesz, że owej różnicy nie widzisz i pragniesz w
tej kwestii powiększyć NIECO swoją wiedzę.

Dla inteligentnych ludzi różnica jest kolosalna - nie tylko w wyglądzie.

Ale to nie na twoją głowę, skoro do tej pory nie zauważyłeś różnicy.

Uważaj - możesz się kiedyś bardzo pomylić i mieć... seks z tym zwierzęciem!

8. Data: 2013-02-14 14:13:28

Od: Trybun <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-02-14 14:37, MrBean pisze:

> [...]
>
> Ale to nie na twoją głowę, skoro do tej pory nie zauważyłeś różnicy.
>
> Uważaj - możesz się kiedyś bardzo pomylić i mieć... seks z tym

No dobrze, juz wylałeś na moją głowę kubeł pomyj, i jeżeli poprawiłeś
sobie samopoczucie to wiedz że cieszę się razem z tobą. Ale teraz do
rzeczy - powiedz mi inteligencie na czym polega ta kolosalna różnica
która odróżnia ciebie od świni hodowanej na rzeź?

9. Data: 2013-02-14 18:55:37

Od: AW <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Lut, 11:23, Maciej Woźniak <m...@w...pl> wrote:
> Użytkownik "AW"  napisał w wiadomości grup
g2000vby.googlegroups.com...

> Ho, ho. Nadczłowiekiem.
> Nie. Stajesz się człowiekiem, kiedy matrix załaduje Ci do głowy
> odpowiedni soft.

Oj nie, niezupełnie. Wtedy dopiero stajesz się Maciusiem.

:)

AW

.

10. Data: 2013-02-14 18:58:38

Od: AW <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Lut, 11:25, Nemezis <s...@g...com> wrote:
> [...]
ta1.htm

> Coś ci się upościły te zwierzęta, bo między sobą tworzą wspaniałe
> kultury, tak to jest jak ktoś upadł do stanu wegetatywnego ,to myśli
> że inni i zwierzęta też.

Tak, tak upościały przedmówco...

AW

.

Prośba o wypełnienie ankiety - Fundacja Wemenders
Celibat :życie bez seksu
Gdzie się podziali?
Petycja przeciwko prześladowaniu przez kler dzieci i rodziców in-vitro
Socjalizm, katolicyzm, liberalizm