Niedzielny Obiad

1. Data: 2001-02-22 16:38:49

Temat: Re: Niedzielny Obiad
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 22 Feb 2001 13:20:19 +0100, sadyl <s...@p...onet.pl>
wrote:

>Krysia Thompson wrote:
>> Sama to robie, jak stary
>> w delegacji...
>
>no no ...:)
>
>sadyl

CO??? Czyzby ktos tu mial zrobaczywialy umysl???

K.
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com - The #1 Newsgroup Service in the World!
-----== Over 80,000 Newsgroups - 16 Different Servers! =-----

1. Data: 2001-02-22 16:57:02

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>obiadek?
>>

>oto klasyczny obiad wg "Kucharki Litewskiej" AD 1938
>niedziela-
>Zupa puree z ryżu, sztuka mięsa rumiana z garniturem z tartych kartofli,
>budyń z kapusty, jemiołuszki z grzankami, chrust żółtkowy doskonały
>
>Jest to przepis na obiad w miesiącu lutym
>mogę podać również obiady na inne dni i miesiące.
>pozdr.Alex
>s...@i...pl

dobra, ale taki obiad by sie wtedy zaliczal bardziej do kuchni
regionalnej, a nie ogolnie polskiej?

Krysia

P.S. Moze dlatego tak pisze, bo zadnej jemioluszki bym nie
ruszyla albo takiego labedzia na przyklad...
P.P.S. Zupa z ryzu przypomina mi potwornosci z dziecinstwa - zupe
cytrynowa, ktora we mnie wmuszano z takim samym zapalem, jak
herbate-bawarke. Naprawde niewiele jest zwyklych rzeczy do
jedzenia, ktorych z taka pasja nienawidze!!

1. Data: 2001-02-22 17:01:27

Temat: Re: Niedzielny Obiad/Zrazy wieprzowe z rodzynkami
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Shaman wrote:
> b. rolady (niekoniecznie wołowe)

Ach, przypomnialo mi to swietne danie, o ktorym zupelnie zapomnialam, a
robilam czesto.

Kotlety schabowe bez kosci rozbic na cieniutko, porzadnie natrzec z obu
stron majerankiem i pieprzem, troszke soli, posypac rodzynkami, i zwinac
jak zrazy. Spiac wykalaczka, obtoczyc w mace, obsmazyc na zloto,
przelozyc do garnka, patelnie zalac rosolem, zeskrobac, dodac do garnka,
dusic pol godziny, zaciagnac sos zasmazka i doprawic. Podawac z
ziemniakami puree.

Magdalena Bassett

1. Data: 2001-02-22 17:17:08

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości
> [...]
> przelozyc do garnka, patelnie zalac rosolem, zeskrobac, dodac do garnka,
> dusic pol godziny, zaciagnac sos zasmazka i doprawic. Podawac z

Wygląda mniam... dodałabym suszoną śliweczkę...
A ziemniaczki - ja sobie wolę rozgnieść sama widelcem na talerzu, chociaż to
może nieeleganckie...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-02-22 17:19:55

Od: "Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisal...
> [...]
> herbate-bawarke. Naprawde niewiele jest zwyklych rzeczy do
> jedzenia, ktorych z taka pasja nienawidze!!

Cytrynowa to zupelnie nie_zwykla zupa...
Ja o takiej nie slyszalam...
Ciekawe, czy bym znienawidzila?

1. Data: 2001-02-22 17:33:26

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>przelozyc do garnka, patelnie zalac rosolem, zeskrobac, dodac do garnka,
>dusic pol godziny, zaciagnac sos zasmazka i doprawic. Podawac z

Magda,
akurat bylam juz prawie w drodze na dol, do kuchni, do juz
rozmrozonych wieprzowych eskalopkow, jak przeczytalam Twoj
przepis. Lece robic!! Czy mieso rozbijasz metoda
bezrozbryzgowa(!!), tzn czy tluczesz kotleciki umieszczone w
torbie foliowej? Gwarantowany brak miesnego rozbryzgu.

Krysia

1. Data: 2001-02-22 17:49:58

Od: "Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisal...

> Czy mieso rozbijasz metoda
> bezrozbryzgowa(!!), tzn czy tluczesz kotleciki umieszczone w
> torbie foliowej? Gwarantowany brak miesnego rozbryzgu.

Ciekawy pomysl...
Ale tluczek to tak jakby nakrawa mieso?
Czy to aby naprawde skutecznie sie rozbija a folia porozrywana na kawaleczki
nie zostaje wgnieciona w mieso?

1. Data: 2001-02-22 18:46:49

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Ciekawy pomysl...
>Ale tluczek to tak jakby nakrawa mieso?
>Czy to aby naprawde skutecznie sie rozbija a folia porozrywana na kawaleczki
>nie zostaje wgnieciona w mieso?

Jesli nie bedziesz sie zamachiwac jak toporem, to jaknajbardziej
dziala. Mieso siedzi luzno w torbie, tam gdzie mu ciasno, to
przebija sie przez torbe. Latwo sie nabiera tzw drygu. Torby
jeszcze nie zjedlismy, a juz od kilku lat uzywam (nie tej samej,
hehehe).
Wole miec mieso moze niekompletnie nakrawane, ale nie musza
zdrapywac go z kuchennych mebli, sprzetu, siebie itp.

1. Data: 2001-02-22 20:24:25

Od: "Struś" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Shaman napisał(a) w wiadomości: <972lg1$pnj$1@news.onet.pl>...
>obiadek?
>

>2.
> a. obowiazkowo rosołek
> b. rolady (niekoniecznie wołowe) + kluski białe lub tarte + czerwona
>kapusta

Ten zestawik jest u nas prawie obowiazkowy w niedziele. Dopuszczalne sa
zamienniki typu rolada - kurczak, czerwona- biała. W rosole makaron robiony
przez ojca(najcieńszy i najlepszy)

8=:-)
Struś

1. Data: 2001-02-22 22:05:23

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wystukała w wiadomości <3...@w...net>:

> [...]

> przelozyc do garnka, patelnie zalac rosolem, zeskrobac, dodac do garnka,
> dusic pol godziny, zaciagnac sos zasmazka i doprawic. Podawac z

Czasem robimy ze schabu albo piersi indyka potrawę zrazopodobną z nadzieniem z
kiszonej kapusty i pieczarek. Oba składniki należy odsmażyć, doprawić wedle
fantazji i odstawic do lodówki, żeby sie przegryzło. Następnego dnia rozklepać
mięso, w przypadku drobiu jeszcze trochę doprawić, zawijać z zimnym nadzieniem
(nie rozlatuje się). Dalej tradycyjnie - obtoczyć w mące, obsmażyć i dusić.

Jo'Asia

--
(\(\ Joanna Słupek (\_/) http://rassun.art.pl /)/)
=(';')= j...@h...pl =(';')= http://www.esensja.pl =(';')=

stek
RE: Gołąbki - trochę inaczej.
pączki
Re: Nie ma jak imprezka przy malutkim grilli węglowym... [Było: Re: Lawa grill]
HYMN NA CZESC MAGDY BASSET