stek

1. Data: 2001-02-22 08:50:44

Temat: stek
Od: "Jarek" <n...@u...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uprzejmie poproszę o przepis na stek - co po kolei (łącznie z tym jakie
mięso kupić) trzeba zrobić, jak smażyć i z czym najlepiej podawać...

Jarek

-------
Wszystko co tu piszę, piszę prywatnie.
Chyba, że napiszę inaczej.

1. Data: 2001-02-22 16:40:12

Temat: Re: steki
Od: "Jerzy Wierzbicki" <j...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepisy na steki możesz znaleść na stronie www.steki.pl
Generalnie steki robi się z wołowiny, chociaż można kupić stek z udźca
jagnięcego , lub stek z combra jagniecego z podwójną kostką 25mm.
Najlepsze kawałki mięsa na steki to polędwica, rostbef, antrykot.
Rostbef z kością i polędwica to popularny T-Bone stek
Stek wołowy powinien mieć 1cal tj około 2,5cm grubosci.
Cieńsze steki są twardsze , chyba że grilluje (wysmaża) to osoba
doświadczona.
Steki amerykańskie lub argentyńskie dostępne w Polsce nie wymagają
marynowania.
Przed grillowaniem amerykańskie steki smaruje się olejem i soli.
Po zgrillowaniu należy posypać pieprzem .

Polskiej wołowiny nie można solić przed wysmażaniem. Solimy dopiero po
zdjęciu z grilla.Ponadto polska wołowina wymaga marynowania
Możesz skorzystać z gotowych mieszanek które łączy się z olejem i/lub
musztardą.
Marynuje się w lodówce od kilku godzin do doby.
Jeśli marynata jest łagodna olej + przyprawy można mięso trzymać w zalewie i
kilka dni. Dużo zależy od temperatury jaką masz w lodówce. Optymalna -1C

Smażenie to najważniejszy etap. Dobre mieso możesz na tym etapie łatwo
zepsuć.
Najlepsze technologia wysmażania to grillowanie.
Grill węglowy zwłaszcza z dodatkiem aromatycznych kawałków drewna, daje
najlepszy efekt smakowy.
Grill gazowy z wkładem z kamieni wulkanicznych daje porównywalne walory
smakowe a ma przy tym parę zalet.
Grill elektryczny domowy, patelnia grillowa, zwykła patelnia, piekarnik to
następne w kolejnosci urządzenia do wysmażania steków.
Przy smażeniu ważne jest aby na etapie "zamykania" steka temperatura była
bardzo wysoka.
Na etapie "dociągania " temperatura powinna być niższa.
Więcej mogę napisac jeśli będę wiedział na jakim urządzeniu chcesz wysmażać
steki.

Pozdrawiam
Jurek

1. Data: 2001-02-23 09:10:53

Od: "Jarek" <n...@u...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Wierzbicki napisał(a) w wiadomości: <973f5d$p2t$1@news.tpi.pl>...
>Przepisy na steki możesz znaleść na stronie www.steki.pl

Pooglądam...

>Grill elektryczny domowy, patelnia grillowa, zwykła patelnia, piekarnik to
>następne w kolejnosci urządzenia do wysmażania steków.

Niestety - tylko patelnia w domciu... (prodiż..?)

>Więcej mogę napisac jeśli będę wiedział na jakim urządzeniu chcesz wysmażać
>steki.

J.w.

pozdrowienia i dzięki

Jarek

-------

1. Data: 2001-02-23 12:59:28

Od: "Jerzy Wierzbicki" <j...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proponuję bardzo mocno rozgrzać patelnię.
Położyć stek posmarowany olejem. Powinno dymić. Po chwili przewrócić na
drugą stronę.
Mniej więcej po 2 minuty na stronie (chyba że szybciej zacznie się
przypalać)
Patelnię ze stekiem włóż do nagrzanego piekarnika. Ewentualnie zdejmij stek
z patelni , połóż na talerzu i do piekarnika.
Dociąganie w piekarniku około 2-3minuty.
Tak jest z wołowiną amerykańską w przypadku polskiej wołowiny czas w
piekarniku może być nieco dłuższy.

-------

1. Data: 2001-02-23 14:04:59

Od: "Jarek" <n...@u...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Wierzbicki napisał(a) w wiadomości: <975mje$3sa$1@news.tpi.pl>...
>Proponuję bardzo mocno rozgrzać patelnię.
[...]
>Tak jest z wołowiną amerykańską w przypadku polskiej wołowiny czas w
>piekarniku może być nieco dłuższy.

Dzięki

Jarek
-------
Wszystko co tu piszę, piszę prywatnie.
Chyba, że napiszę inaczej.

RE: Gołąbki - trochę inaczej.
pączki
Re: Nie ma jak imprezka przy malutkim grilli węglowym... [Było: Re: Lawa grill]
HYMN NA CZESC MAGDY BASSET
to co z ta zupa musztardowa?